PracaGrupypl.praca.dyskusjeKomu wreczyc wypowiedzenie › Re: Komu wreczyc wypowiedzenie
    From: "pitero" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Komu wreczyc wypowiedzenie
    Date: Tue, 12 Aug 2008 13:05:11 +0200
    Sender: p...@c...chello.pl

    > Sytuacja w firmie jest napieta, szef ucieka od podejmowania jakichkolwiek
    > decyzji, sam nie wiem jak to sie samo utrzymuje, nie wiem czy mozna liczyc
    > na
    > dogadanie sie. Umowa jest na czas nieokreslony ale z 1 miesiecznym okresem
    > wypowiedzenia (to jest w umowie zapisane). Teraz zastanawiam sie, jak
    > dobrze
    > zlozyc wypowiedzenie

    W przypadku okresu wypowiedzenia 2 tygodnie, pracujesz jeszcze 2 tygodnie ze
    skutkiem na koniec tygodnia, czyli. np. skladajac w srode, pracujesz jeszcze
    w rzeczywistosci 2 ,5 tygodnia.

    W przypadku okresu wypowiedzenia liczonego w miesiacach, okres wypowiedzenia
    zawsze konczy sie na koniec miesiaca, czyli skladajac dzis wypowiedzenie,
    pracujesz do konca wrzesnia i jestes wolny od 1 pazdziernika. Stad
    wypowiedzenie mozesz zlozyc w zasadzie w dowolnym dniu sierpnia, w
    opisywanej sytuacji najlepiej szefowi, bo sytuacja jest nie jasna, kto moze
    przyjmowac takie dokumenty.

    Pamietaj, by wypowiedzenie pisac nie jako prosbe, czy podanie, ale jako
    oswiadczenie, czyli np. "(do firmy yy:) w dniu 12.08.2008 wypowiadam umowe o
    prace z zachowaniem okresu wypowiedzenia okreslonego przepisami praca pracy
    tj. 1 miesiac (oraz podpis)" (i pracujesz do konca wrzesnia).

    Ponegocjuj z nowa firma, by wzieli Cie pozniej, tj. od 1 pazdziernika lub z
    obecnym szefem, by zgodzil sie na odejscie za porozumieniem stron (ale
    najpierw zloz wypowiedzenie jak wyzej, a pozniej negocjuj warunki
    ewetnaulnego skrocenia tego okresu).