PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kombinujcie... by żyło się lepiej

  • 51. Data: 2010-01-29 07:09:37
    Temat: Re: Kombinujcie... by żyło się lepiej
    Od: Wojtek <a...@p...pl>

    tomas pisze:

    > A podatki odprowadziles do ZUSU? :)
    Ja tak mam DG wiec musze. Oni pewnie nie.

    > W warszawie glazurnik potrafi wiecej wyciagnąć.
    > Za granica mieli by 12tys na reke :)
    > No coz mam jedna rade niech wszyscy lekarze , pielegniarki , policja
    > strazacy ,nauczyciele, urzednicy przekfalifikowują sie na budowlanców i
    > informatyków:)
    Jeden z miejscowy lekarz pediatrów za ok. 10-20min. wizyte bierze 80zl.
    Ma tych wizyt ok. 12 dziennie co daje blisko 30tys zl/ miesiac. + Kasa
    podatnikow za prace w szpitalu.

    Zona jest nauczycielem zarabia 2tys zl. netto. I naprawde jest
    zadowolona(ja i dziecko tez - pracauje w zasadzie na pol etatu).

    A co do pozostalych, jesli nie podoba im sie to co robia obecnie to
    niech sie przekwalifikują :)

  • 52. Data: 2010-01-29 08:59:56
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-01-29, tomas <t...@b...pl> wrote:

    [...]

    > Na branże IT jest spore zapotrzebowanie.Myslisz ze np taki serwisant IBM
    > bedzie niewiele wiecej zarabial w Niemczech czy Szwajcarii.To sie grubo
    > mylisz , wiem bo znajomy pracuje w banku jako administrator i mowil mi
    > ile kolesie z zagranicy dostaja za przyjazd i serwis serwerow.To są
    > nieporównywalne kwoty...

    Mylisz koszty osobowe z kosztami firmowymi. W Polsce kilka lat temu
    potrafiło się brać >1500 zł netto za _dzień_ pracy programisty.
    Jak myślisz czy dzisiaj bierze się więcej, czy mniej?

    A inną już zupełnie sprawą jest to ile ten programista dostaje
    pracując na etacie, w sytuacji kiedy owa firma musi wyliczyć ryzyko
    stojące po obu stronach.

    > Akurat poziom zycia tam jest wiekszy , przy najnizszych zarobkach tam
    > okolo zalozmy 5000 zl stac mnie wynajac chate we dwojke zaopaterzyc sie
    > w jedzenie , ubranie i zaoszczedzic z 2tys.

    Przy 5000 zł = ok. 1200?, dom kosztuje ok. 800?/2 (a to minus do komfortu życia +
    tak tanio = daleko od miejsca pracy, albo kiepski), media+internet (no dajmy
    te 100?), wyżywienie ok. 150-200? (/osoba), dodaj do tego dojazd, komunikcję
    miejską itp. (ok. 100? wyjdzie), rozrywkę (ok. 200?), ubrania (różnie, ale
    te 50-200?).

    Podsumowanie:
    = 1200?
    - 400?
    - 150?
    - 100?
    - 200?
    - 100?
    - 50?
    ------
    = 1000?

    Oszczędzasz jakieś 800 zł miesięcznie, a i to przy założeniu, że nie chorujesz
    (leki), nie szalejesz z rozrywkami, żyjesz jak student i te lepsze życie
    oglądasz przez szybkę.

    > Przy polskiej minimalnej stac mnie na oplacenie rachunkow i zupe w proszku :)

    Jak wyjeźdzasz do obcego miasta w Polsce i pracujesz za min. krajową, to jesteś
    zwyczajnie durniem. Do innego miasta wyjeźdza się by zarabiać lepiej, a nie
    najgorzej - w swoim masz o wiele niższe koszty utrzymania.

    > Kto mowi od razu dom kupywac , przeciez mozna cos wynajmowac a
    > zaoszczedzone pieniadze zainwestowac.

    Możesz. Ale sukcesów Ci nie wróżę, bo się na tym nie znasz.

    > Po drugie mozna kupic apartamentowca na jakims blokowisku za 300tys
    > a reszte zainwestowac i zyc z zysków.

    Po uskładaniu 1 000 000 (1 mln zł), wrzucając na lokatę 5% otrzymujemy:
    1 000 000 * 0,05 * 0.82 = 41000. Przez 12 dostajesz dopiero okolice
    średniej krajowej (ok. 3400 zł) i dodatkowo tracisz co roku kilka
    procent z tytułu inflacji. Niezbyt wysokie zarobki, no ale przyjmijmy
    że za to można w miarę wygodnie żyć.

    Aby z Twojego ambitnego odkładania 2000 zł / m-c odłożyć 1 mln zł,
    przy założeniu zysku 5% rocznie (lokata) będziesz musiał odkładać
    23 lata. Nie uwzględniając inflacji, wymiany walutowej, Twojego
    domu/mieszkania (kolejne 300 tys) i różnych życiowych problemów,
    które zmuszą do zdjęcia trochę z tej kupki przed czasem.

    > Nikt przeciez nie mowi ze po powrocie nie podejme sie
    > pracy tutaj. Podejme sie ale nie bede lapac pierwszej lepszej typu
    > podnoszenie kfalifikacji po godzinach pracy za friko :)

    Skoro nie potrafisz tu _teraz_, to później też będziesz miał problemy.

    > 2-5 osób to jeszcze sukces :)Zazwyczaj jest 5-25.Kazdy chce zyc godnie
    > w swoim kraju ale nie kazdy urodzil sie informatykiem.

    Nikt się nie urodził. Ale w różnych zawodach można nieźle zarobić, pod
    warunkiem że się to potrafi.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 53. Data: 2010-01-29 11:50:45
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-01-29, tomas <t...@b...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > w jedzenie , ubranie i zaoszczedzic z 2tys.Przy polskiej minimalnej stac
    > mnie na oplacenie rachunkow i zupe w proszku :)

    Dla smaczku:
    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,7501077,Brytyjcz
    ycy_coraz_bardziej_bogaci_i_biedni.html

    "Co więcej, z raportu opublikowanego właśnie przez rządowy panel ekspertów ds.
    podziału dóbr wynika, że przepaść pomiędzy najbiedniejszymi i najbogatszymi
    zwiększyła się podczas 13 lat rządów laburzystów. "Wlk. Brytania jest krajem
    nierówności bardziej niż jakikolwiek kraj uprzemysłowiony w Europie.

    [...]

    W kraju, gdzie fortuna najbogatszego człowieka - stalowego magnata Lakshmiego
    Mittala - sięga 10 mld funtów, aż 3 mln dzieci żyje poniżej progu ubóstwa.
    W 2009 r. granicą tą był tygodniowy dochód 236 funtów (1,1 tys. zł) na
    rodzinę. Poniżej tej granicy pozostaje na Wyspach aż 11 mln
    ludzi i w ostatnich kilku latach przybyło ich 300 tys."

    Jak widać, za granicą też nie zawsze jest tak różowo jak to by się chciało.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 54. Data: 2010-01-29 12:50:29
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-01-29, tomas <t...@b...pl> wrote:

    [...]

    > Kolega pracuje w Bialymstoku jako programista na stale w firmie
    > i ma niecałe 3000zł na reke ale on jest naprawde dobry.Od tego odlicz
    > kredyt na mieszkanie

    Które to mieszkanie w Białymstoku nie kosztuje tyle co w Warszawie.

    > rozrywki.

    Efektywnie wyjdzie na tym lepiej niż za granicą za biedastawkę.
    A może zrobić lepiej - skoro jest (jak to nazwałeś) dobry, to może świadczyć
    usługi klientom zza granicy.

    > Zastanow sie teraz jakie to meczace na dluzszą mete.

    Ojej. A chciałoby się mieć w wieku 20 lat już wszystko, nie?

    > Nie kazdy chce wyjezdzac do Warszawy bo tam jest jeszcze
    > drozsze zycie mam na mysli mieszkania a pozatym ludzie sa
    > jacyc tacy dziwni...

    A gdzie ja kazałem jechać do Warszawy?

    [...]

    > Zazwyczaj zarobki sa na poziomie wiekszym.

    Użyłem te które podałeś. Plus zobacz artykuł z gazety.

    > Chyba tylko idiota by wyjezdzal za granice zarabiac 800zł nie myslisz tak?

    Ależ ja nie przeczę, że wielu idiotów za granicę wyjeźdza.

    > Od tego sa fundusze inwestycyjne :) Inwestowac w lokate to głupota ,
    > realne oprocentowanie lokat to moze max 3%.

    2-3 letnie stopy zwrotu są obecnie na poziomie -40, -50%.
    Jak chcesz w nie "inwestować" tak jak o tym opowiadasz, to najpierw
    musisz wiedzieć jak się do tego zabrać, by nie stracić.

    Nie każdy się do tego nadaje, a już na pewno nikt Ci nie da takiej
    stopy zwrotu.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 55. Data: 2010-01-29 13:03:34
    Od: tomas <t...@b...pl>

> [...]

    Kolega pracuje w Bialymstoku jako programista na stale w firmie
    i ma niecałe 3000zł na reke ale on jest naprawde dobry.Od tego odlicz
    kredyt na mieszkanie rozrywki.Zastanow sie teraz jakie to meczace na
    dluzszą mete.Nie kazdy chce wyjezdzac do Warszawy bo tam jest jeszcze
> [...]

    > (leki), nie szalejesz z rozrywkami, żyjesz jak student i te lepsze życie

    Zazwyczaj zarobki sa na poziomie wiekszym.Chyba tylko idiota by

  • 56. Data: 2010-01-29 13:56:25
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia 26 Jan 2010 12:49:07 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

    > po drugie nie jest *najgorzej*.

    Podasz oczywiście ADEKWATNE przykłady gdzie jest gorzej bancerek, czy nie
    podasz?

    > Pokutuje też stwierdzenie, że dorobić się można tylko przy pracy nieuczciwej
    > lub też poprzez znajomości

    Bo to jest do kurwy nędzy JEDYNA możliwa droga.
    Jeżeli nie wygrałeś paru milionów w totolo-lotka, to ZWYKŁĄ, UCZCIWĄ PRACĄ
    CHUAJ SIE DOROBISZ I DUPNEGO GARBU.
    To jest oczywiste w każdych czasach. By zarabiać, MUSISZ oszukać, "czegoś
    nie zaksięgować", wyjebać na umowie paru ludków, ni epłacić za nich
    składek, itd.
    "Pierwszy milion"..... stary polski serial jest tego takim malutkim
    przykładzikiem. A i wszystkie fortuny (prócz DZIEDZICZONYCH) tez powstały w
    wyniku jakiegoś WAŁA i tyle.
    Jeżeli tego nei rozumiesz - to jesteś płytki i masz mniej zwojów na mózgu
    od kobiety (a ta ma troszke więcej od kury tylko).

  • 57. Data: 2010-01-29 14:38:32
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-01-29, Herald <h...@o...eu> wrote:

    [...]

    > Jeżeli tego nei rozumiesz - to jesteś płytki i masz mniej zwojów na mózgu
    > od kobiety (a ta ma troszke więcej od kury tylko).

    Kolejny frustracik. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 58. Data: 2010-01-29 14:48:50
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Pozwolę sobie dokonać pewnej koncentracji postu bo to się już za długie
    zrobiło i traci na czytelności :)

    (...)
    > I piszesz to np. w porównaniu do wschodnich obszarów niemieckich?
    > Wszystko zależy jaki punkt się bierze do porównań. Autorzy takich
    periodyków
    > biorą punkt jako tzw. DPZ (Doskonały i Przezajebisty Zachód). Neguję
    > wydźwięk, który sugeruje że u nas tak źle, a na zachodzie tak super.
    (...)
    > A ja uważam, że jest znośnie. Punkt widzenia zależy w tym przypadku od
    > punktu siedzenia. :)
    (...)
    > Tak. Zaszłość PRLowska.
    (...)
    > Nie zniknąłem. Ich miałem na myśli w "nie przeczę, że są i sytuacje
    krzywdzące"
    > w cytacie niżej.
    (...)
    > No widzisz. A ja znam niejednego fachowca który tyle jednak wyciąga.
    > Myk jest jeden. To musi być *fachowiec*, a nie "wannabe". Wspomniani
    > wcześniej frustraci to przeważnie wannabe fachowcy.

    Po odsączeniu wody dostajemy coś takiego:
    - nie jest u nas źle
    - no, może gdzieś tam i jest źle, ale mnie nie jest źle
    - ci, którym jest źle, sami są sobie winni, bo są leniami i nieukami, jak
    ktoś się zepnie, wtedy "the sky is the limit"
    - ludzie z konkretnymi pieniędzmi to sól tej ziemi, z nielicznymi może
    wyjątkami

    No i cóż, jest to bardzo ciekawe i nawet teoretycznie prawdziwe, tylko
    IMHO, niezupełnie szczere, ja w każdym razie tego nie kupuję. Jak jest
    naprawdę, doskonale wiesz. Wiesz, że dużo zależy od szczęścia, od
    znajomości, znalezienia się we właściwym miejscu o właściwym czasie. No i
    bardzo często od wykonania jednego, paskudnego zwykle przekrętu, który
    bardzo szybko wypiera się z pamięci. Nie powiesz tego, bo to przeczy
    pewnej legendzie i martyrologii biznesu, której zaprzeczają różni
    "postpeerelowscy" malkontenci (wygodna wymówka). Wprost nie napiszesz, że
    najemni są zwykłymi frajerami i tu, w Polsce, zawsze będą ciśnięci do
    gleby. Nie wprost już to napisałeś, bo z jednej strony znasz niejednego
    fachowca, który wyciąga 10k a z drugiej w życiu byś tyle nikomu nie
    zapłacił. Ale powiem Ci, że ja to słyszę do znudzenia od wielu znajomych
    biznesmenów - _każdy_ z nich zna takiego fachowca i żaden nie ma takiego u
    siebie. Bardzo popularna legenda :) A przypadkiem znam historię ich firm i
    możesz być pewien, że moje krytyczne podejście do polskiego, pożal się
    Boże biznesu i pożal się Boże biznesmenów jest oparte na solidnych (a
    często i udokumentowanych) podstawach.
    Aha, żeby było to jasne: nie biorę w obronę tej mitycznej nieco grupy
    leni, obiboków i nieuków, której przypisuje się najsilniejszą frustrację.
    Są jeszcze niezamożni zwykli, pracowici ludzie, fachowcy, ale nie
    światowej klasy. Bardzo wygodne jest myślowo dołączać ich do tych
    leniwych, unieważniając tym samym ich niezadowolenie a tak naprawdę ich
    samych. Nie zmienia to jednak podstawowej tezy, od której się ten wątek
    rozpoczął, że Polska jest dla nich wyjątkowo nieprzyjaznym miejscem.

    e.

  • 59. Data: 2010-01-29 14:56:19
    Od: "W.Bicz" <o...@o...pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > On 2010-01-29, Herald <h...@o...eu> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Kolejny frustracik. :)

    I na dodatek bardzo typowo polski. Może warto dodać, że są takie kraje,
    gdzie każda fortuna zdobyta szybko jest z zasady podejrzana i
    akceptowalna wtedy tylko, kiedy jej powstanie nie budzi żadnej
    wątpliwości. Typowe jest raczej to, że fortuny tworzone są przez wiele
    dziesięcioleci i często dopiero wnukowie potrafią zapewnić wielki sukces
    firmie. nawet Pan Bill Gates potrzebował ok. 20 lat pracy, zanim
    naprawdę odniósł sukces, a do tego partnerów, kapitału ryzyka, itd. Nic
    nie wskazuje na to, żeby coś komuś ukradł lub oszukał kogoś.

    Przypadki takie, jak polskich polityków, którzy potrafią 130 razy pod
    rząd wygrać w kasynie lub nagle objawić się z wielkimi pieniądzmi nie są
    w tych krajach wyobrażalne. Zgodzę sią natomiast, że wielu polskich
    "biznesmenów" rzeczywiście praktykuje ideologię przedmówcy. Czy rzecz
    jest naprawdę godna polecenia i naśladowania - lepiej zamilczę.

    W. Bicz

  • 60. Data: 2010-01-29 14:58:08
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-01-29, entroper <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll> wrote:

    [...]

    > No i cóż, jest to bardzo ciekawe i nawet teoretycznie prawdziwe, tylko
    > IMHO, niezupełnie szczere, ja w każdym razie tego nie kupuję. Jak jest
    > naprawdę, doskonale wiesz.

    Tak. Wszyscy wiedzą, tylko że wiedzą swoje.

    > Wiesz, że dużo zależy od szczęścia, od znajomości, znalezienia się
    > we właściwym miejscu o właściwym czasie.

    Jak wszędzie, nieprawdaż?

> [...]
    > pewnej legendzie i martyrologii biznesu, której zaprzeczają różni
    > "postpeerelowscy" malkontenci (wygodna wymówka).

    Bardzo często to pojęcie względne. Grunt, że "nie zawsze", a wcześniej
    taka teza była.

    > Wprost nie napiszesz, że najemni są zwykłymi frajerami i tu, w Polsce,
    > zawsze będą ciśnięci do gleby.

    Nie jest to kwestia pracy najemnej, tylko warunków z jakimi ona się
    wiąże. Patrz ten sam wątek na pl.soc.prawo

    > Nie wprost już to napisałeś, bo z jednej strony znasz niejednego
    > fachowca, który wyciąga 10k a z drugiej w życiu byś tyle nikomu nie
    > zapłacił.

    A tego wydaje mi się, że nigdzie nie napisałem? Jedyne co określiłem
    to kwotę minimalną. Czemu automatycznie zakładasz, że tylko za
    tyle zatrudniam?

    > Ale powiem Ci, że ja to słyszę do znudzenia od wielu znajomych
    > biznesmenów - _każdy_ z nich zna takiego fachowca i żaden nie ma takiego u
    > siebie.

    Mam dobrych fachowców u siebie.

> [...]
    > możesz być pewien, że moje krytyczne podejście do polskiego, pożal się
    > Boże biznesu i pożal się Boże biznesmenów jest oparte na solidnych (a

    I to znaczy, że skoro część taka jest, to tacy są wszyscy?

    [...]

    > samych. Nie zmienia to jednak podstawowej tezy, od której się ten wątek
    > rozpoczął, że Polska jest dla nich wyjątkowo nieprzyjaznym miejscem.

    Teza była, że Polska jest ogólnie nieprzyjemnym i najgorszym miejscem
    na świecie, a nie "dla pewnego kręgu".

    A swoją drogą, to ciekawe - dobrze widzę że już 3, czy 4 osoby próbują
    przekonać JEDNĄ, że w kraju jest do dupy? :>

    I wszystkie posługują się następującymi aksjomatami:
    - wiadomo, że jest bieda i że jest źle
    - nie da się nie kraść
    - wiadomo, że uczciwie się nie da zarobi
    itp. Aksjomaty - nie wymagające żadnych statystyk (od choćby
    PKB per capita), nie wymagające wysilania się przy sprawdzaniu
    poru rzeczy (ot choćby różnicy poziomu bezrobocia w Eurostacie).
    Ot proste bibilijne wierzenia w "nasz kraj do dupy".

    Takie polskie - lubimy być "naj". A że nie możemy najlepsi, to chwalmy
    się wszem i wobec, że u nas jest najbardziej do dupy. O! Nic to, że
    na tle świata wypadamy nawet powyżej średniej.

    U nas jest najbardziej do dupy! Kropka! :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl