PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...

  • 231. Data: 2006-09-22 11:50:23
    Temat: Re: Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ef06d8$87h$1@atlantis.news.tpi.pl Krzysztof Stachlewski
    <s...@f...pl> pisze:

    > Skoro widzę jesteś taki solidarny, to płać na fundacje pomagające
    > ludziom. Rozumiem, że zrobisz to z własnej woli.
    A co ci do tego?

    > Solidarność to takie coś, że jak widzę potrzebującego to mu pomagam.
    > Solidarność społeczna to takie coś, że jak widzę potrzebującego,
    > to nakazuję pomaganie mu innym.
    Z rzeczywistością niewiele ma wspólnego, ale zgrabna trawestacja.

    > Wczoraj mnie nie okradli na ulicy.
    Może płacisz za mało podatku i policja nie ma środków na zapewnienie
    bezpieczeństwa?

    > Z pewnym marginesem swobody można to określić mianem prezentu.
    Nie ma sprawy, określaj. Zamiast uwierającej świadomości, że jesteś ofiarą
    byle złodzieja, będziesz się z przyjemnością obnosił jako darczyńca.

    > Aha, ale zwiększać to już by można różnym różnie?
    Czemu mnie pytasz? Spytaj Jakuba, to on ma jakieś różne dziwne pomysły
    podatkowe.
    Przecież ja sam go muszę pytać o co mu chodzi.

    Jotte

  • 232. Data: 2006-09-22 12:19:12
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Lisowski" <j...@S...kofeina.net> napisał w
    wiadomości news:slrneh4jft.9n.jakub@jakub.kofeina.net...

> [...]
    > jest tak:
    > próg 1 2 3
    > na 1000 osób 950 40 10
    >
    > Ty postulujesz, że ma być:
    > próg 1 2 3
    > w % 75 20 5 [*]
    > na 200 osób: 150 40 10
    > (liczności 2 i 3 progu pozostały niezmienione, odpadł tylko 1 próg).
    >
    > Nadal ci z 2 i 3 progu płacą więcej na podatnika, widać to już w 2
    > tabelce.
    > 2 pozostałe są po to, zęby pokazać nierealność idei, że po odrzuceniu
    > niepłacących w 2 progu z 4% robi się 20% płacących.

    Nie wnikając w Twoje liczby i po przeczytani
    większości wątków powtórzę pytanie
    Co Ty takiego robisz że do wszystkich dopłacasz??
    Chcesz liberalizmu ?? prószę bardzo ale pełnego .
    Ja wcale nie chce płacić podatków.
    Chce osiąść gdzieś na odludziu uprawiać kawałek roli
    nie potrzebne mi są urzędy, drogi, światło, woda(kanalizacja),
    Czy to jest dla ciebie do przyjęcia?
    Chcesz wolności? prószę bardzo ale pełnej a nie dla Ciebie
    a dla mnie już nie.

    Więc co mi możesz zaproponować?

    Józek

  • 233. Data: 2006-09-22 12:39:11
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Józek napisał(a):

    > Chcesz liberalizmu ?? prószę bardzo ale pełnego .
    > Ja wcale nie chce płacić podatków.
    > Chce osiąść gdzieś na odludziu uprawiać kawałek roli
    > nie potrzebne mi są urzędy, drogi, światło, woda(kanalizacja),

    Hmm... A jak ktoś przyjedzie i Cię zastrzeli to co? ;)

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 234. Data: 2006-09-22 13:19:30
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    > Hmm... A jak ktoś przyjedzie i Cię zastrzeli to co? ;)
    >
    > j.

    A jak Cię dziś zastrzeli to co?? widzisz różnice bo ja nie!

    Józek

  • 235. Data: 2006-09-22 13:45:07
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 22 Sep 2006 14:19:12 +0200, Józek <s...@p...onet.pl>
    w <ef0kbv$n75$1@news.onet.pl> napisał:

> [...]
    >

    > Nie wnikając w Twoje liczby i po przeczytani
    > większości wątków powtórzę pytanie
    > Co Ty takiego robisz że do wszystkich dopłacasz??

    Płacę podatki z 2 progu, więc powyżej średniej wysokości.
    Najbardziej wpieprzają mnie doatkowe procenty z okazji drugiego progu.

    > Chcesz liberalizmu ?? prószę bardzo ale pełnego .

    Czy stwierdzenie, że państwo się przyda jako organizator jednostek
    siłowych wewnętrznych (policja) i zewnętrznych (armia) to odstępstwo od
    liberalizmu?

    > Ja wcale nie chce płacić podatków.

    No ba. Jednak jestem skłonny zapłacić trochę za powyższe, dodatkowo
    jeżeli z tego co zapłacę zostanie sensownie zrobiona infrastruktura na
    szczeblu krajowym to też sie mogę zgodzić.
    Najfajniej by było, gdybym mógł wskazać na co mają iść moje podatki.

    > Chce osiąść gdzieś na odludziu uprawiać kawałek roli
    > nie potrzebne mi są urzędy, drogi, światło, woda(kanalizacja),
    > Czy to jest dla ciebie do przyjęcia?

    Jak chcesz, proszę bardzo, nikomu nie zabraniam.

    > Chcesz wolności? prószę bardzo ale pełnej a nie dla Ciebie
    > a dla mnie już nie.
    >
    > Więc co mi możesz zaproponować?

    Odmawiasz płacenia podatków, wychodzisz spod ochrony państwa, naruszenia
    twojej wolności osobistej będą ścigane, podobnie jeżeli ty naruszysz
    kogoś będącego pod ochroną państwa.
    Z innym kimś w takiej samej sytacji możecie się jednak okładać
    sztachetami ile dusza zapragnie.
    Korzystanie z państwowej (zbudowanej z podatków) infrastruktury bedzie
    dla ciebie płatne, opłata bedzie zależna od stopnia używania.
    Odpowiada taki układ?

    > Józek

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 236. Data: 2006-09-22 14:25:46
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Józek napisał(a):

    > A jak Cię dziś zastrzeli to co?? widzisz różnice bo ja nie!

    Różnica jest zasadnicza. Naprawdę chcesz żebym tłumaczył?

    j.

  • 237. Data: 2006-09-22 14:27:23
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jakub Lisowski napisał(a):

    > Płacę podatki z 2 progu, więc powyżej średniej wysokości.
    > Najbardziej wpieprzają mnie doatkowe procenty z okazji drugiego progu.

    Konkretnie na sprawę patrząć płacisz podatki według dwóch progów. Być
    może lepiej by Ci się je płaciło, gdybyś je potraktował w kategorii
    inwestycji ;)

    j.

  • 238. Data: 2006-09-22 14:56:56
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia 22 Sep 2006 16:27:23 +0200, januszek <j...@p...irc.pl>
    w <s...@l...eu.org> napisał:

    > Konkretnie na sprawę patrząć płacisz podatki według dwóch progów. Być
    > może lepiej by Ci się je płaciło, gdybyś je potraktował w kategorii
    > inwestycji ;)

    W co? W sprawiedliwość społeczną?
    Gdyby one szły tak jak powinny, do gminy, potem gmina odpałałaby część
    powiatowi, powiat województwu a województwo stolycy, to może, bo za te
    pieniądze byłyby realizoane inwestycje potrzebne na każdym szczeblu.

    Jest jednak odwrotnie, one idą na górę i kapia na dół.

    > j.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 239. Data: 2006-09-22 14:58:37
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Lisowski" <j...@S...kofeina.net> napisał w
    wiadomości news:slrneh7q73.v00.jakub@jakub.kofeina.net...

    > Płacę podatki z 2 progu, więc powyżej średniej wysokości.
    > Najbardziej wpieprzają mnie doatkowe procenty z okazji drugiego progu.

    Czy mam Ci wyliczyć ilu, ile grup zawodowych płaci podatki może nawet
    wyższe od Ciebie a są społecznie nie przydatne?(no mało przydatne).
    Czy mam Ci wyliczyć ilu nawet z 3 progu żyje z tychże podatków?

    > Czy stwierdzenie, że państwo się przyda jako organizator jednostek
    > siłowych wewnętrznych (policja) i zewnętrznych (armia) to odstępstwo od
    > liberalizmu?

    Tak!! A zwłaszcza tam gdzie stosowane są rozwiązania siłowe.
    Tam gdzie sprawiedliwość i uczciwość jest zastępowana tymi jednostkami
    a jak często to już sobie odpowiedz sam.

> [...]
    > szczeblu krajowym to też sie mogę zgodzić.
    > Najfajniej by było, gdybym mógł wskazać na co mają iść moje podatki.

    A co sie stanie jeśli tych pieniędzy Twoich będzie za mało?

    > Jak chcesz, proszę bardzo, nikomu nie zabraniam.

    A co by było gdyby nas było troche wiecej a dla Ciebie tam miejsca zabrakło?

> [...]
    > Korzystanie z państwowej (zbudowanej z podatków) infrastruktury bedzie
    > dla ciebie płatne, opłata bedzie zależna od stopnia używania.

    Tak!
    Wiec czy wyliczyłeś jaki wkład włożyło w Ciebie społeczeństwo?
    ile byś musiał zapłacić za każdą próbę poruszania sie?
    Ile byś musiał zarabiać aby zapłacić pełną cenę za wszystko?
    to jest za obronę granic, za prewencje policji(oni tez by musieli na to
    zarobić)?

    > ja czyli jakub

    Jako jednostka jesteśmy bez szans w tym buszu.
    Właściwie to nie ma miejsca na Świecie, ja nie znam,
    gdzie można by było być wolnym w pełnym tego słowa
    znaczeniu.
    Świat bardzie potrzebuje niewolników i biedaków
    niż bogatych, a zwłaszcza kapitalizm wszelkich odmian.

    Józek

    Ps.Gwarantuje Ci że każdemu błędzie lepiej bez Twoich dopłat!!

  • 240. Data: 2006-09-22 15:51:22
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrneh7i4f.pte.jakub@jakub.kofeina.net Jakub Lisowski
    <j...@S...kofeina.net> pisze:

    > Powiedzmy sobie szczerze: "Sprawiedliwośc Społeczna" to takie fajne
    > sformułowanie, które nie ma zadnego sensu.
    To, że nie TY widzisz w nim sensu, nie oznacza że ono go nie ma.
    A nawet wręcz przeciwnie.

    > Bo gdybyś potrafił zdefiniować to pojęcie, zrobiłbyś to.
    I zrobiłem. Nie odczuwam jednak jakiejś nieprzepartej chęci głoszenia tego
    tylko dlatego, że ktoś by chciał.

    > To ty zapodałeś to pojęcie, więc na tobie spoczywa jego zdefiniowanie,
    > taktyka 'wygooglaj sobie, żeby mi pasowało' nie zadziała, bo potem nagle
    > się okaże, że jednak namysli miałeś coś zupełnie innego.
    Nie chcesz nie googlaj, zwisa mi to. Ja ci na tacy podawał nie będę.

    > No ja cały czas czekam.
    I dobrze, ćwicz charakter.

    > No to jeszczeraz: dlaczego podatek liniowy w wysokości 15% ma być
    > brednią?
    A 35% czemu miałby być?
    Wytłumaczę ci to tak - jak sam twierdziłeś, zarabiający znacznie powyżej
    przeciętnej i wpadający z tego powodu w wyższe stawki podatkowe składają
    budżetowi znaczną daninę. Skoro tak, to drastyczne zmniejszenie im podatku
    uszczupli te wpływy, zmniejszając tym samym możliwości budżetu do
    finansowania istotnych funkcji państwa. A państwo - to wszyscy obywatele. I
    ich wspólny interes jest ważniejszy od prywatnych interesików tysiąca
    Jakubów Lisowskich.
    Poza tym wspomniana różnica ta pozostanie w rękach obdarowanych i zapewne w
    dużej części trafi na rynek konsumpcyjny bez pokrycia w przedmiotach
    konsumcji. Może to zaskutkować wzrostem inflacji, byc może tylko czasowym,
    ale i tak uderzajacym głównie w najbiedniejszych. Przypomnij sobie jak
    niejaki Balcerowicz (przepraszam za wulgarne wyrażenie) "walczył" z
    inflacją - gwałtownie uwalniając ceny doprowadził do takiej dewaluacji i
    drożyzny, że ludzie potracili oszczędności życia, wydali wszystkie posiadane
    zasoby na elementarne potrzeby życiowe. A jak już nie mieli za co kupować to
    ceny się naturalnie zatrzymały z braku kupujących, których zasoby posiedli
    beneficjenci wspomnianego drania, szczególnie ci uprzedzeni o jego planach.
    To wszystko to, naturalnie, tylko przykład, bo udział drugoprogowych Jakubów
    Lisowskich w finansowaniu budżetu państwa nie jest tak istotny jak
    twierdziłeś i z pewnością niezdolny do wywołania takich konsekwencji.
    A wracając do meritum, którego nie zrozumiałeś - skoro 15% różni się od
    bredni tym, że zostały zaproponowane (twoje słowa, jakbyś zapomniał), to
    albo bez propozycji są taką samą brednią, albo zaproponowanie jakiejkolwiek
    stawki, nawet bzdurnej, powoduje, ze przestaje być ona brednią. Prosta
    logika.
    > Ale ja bym chciał się dowiedzieć, dlaczego uważasz ten pomysł za
    > nonsensowny.
    Ciągle czegoś chcesz, na coś czekasz - to jest postawa roszczeniowa, typowa
    dla beneficjentów państwa socjalnego, pogrobowców realnego socjalizmu i
    systemu opiekuńczego. Fu! proszę pana, fu!!

    > Jest karą.
    > A teraz powróćmy do poprzdniego pytania: No to czym sa te nagłe 5%
    > podatku, jak nie karą za zarobienie więcej?
    > Dlaczego niektórzy mają być karani bardziej?
    No teraz to już dajesz popis niemyślenia. Jak to? Ustaliliśmy, że podatek,
    jaki by nie był jest karą za zarabianie pieniędzy?
    Ustaliliśmy.
    No to chyba oczywiste, że większa wina = większa kara, nie?

    > A byłem oskarżany o liberalizm, to się w końcu zdecyduj.
    Raczej o korwinizm, to taka najbardziej sfiksowana i zwyrodniała forma
    liberalizmu, coś jak czerniak wśród nowotworów.
    To było tak dla podpuchy. Bowiem jak komuszkiem dobrze zamerdać, to choćby
    się nie wiem jakim liberalizmem maskował, zawsze się prędzej czy później
    zdradzi. Sprawiedliwie znaczy po równo, wszyscy mamy takie same żołądki, no,
    no... skąd my to znamy? Aleś wpadł... ;))

    > A co z przytoczonymi przeze mnie danymistatystycznymi ministerstwa
    > finansów? Jedyne twoje odniesienie siedo nich było zakwestionowanie ich
    > prawdziwości. gdy podałem źródło jakoś nie raczyłeś się do nich odnieść.
    Gdzie podałeś to źródło, przeoczyłem?

    Jotte