PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...

  • 11. Data: 2006-09-19 10:16:50
    Temat: Re: Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Tue, 19 Sep 2006 11:24:18 +0200, użyszkodnik "Any User"
    <a...@m...com> napisał:

    > Wszystkiemu winne jest zbyt liberalne prawo, które pozwala nierobom na tego
    > typu działania. Zamiast iść do uczciwej roboty, wolą uciec w szarą strefę,
    > lub nawet rzeczywiście nic nie robić, bo "nie ma sensu się męczyć".

    dziwisz się ???
    jakby sie państwo zadowoliło 10% podatkiem to wielu by do legalnej
    roboty poszło, ale urzedasy maja wielkie potrzeby, wciaz wymyslaja
    podatki takie, podatki srakie, a potem jeden z drugim pójdzie do
    roboty na czarno bo nawet jak dostenie mniej (brutto) to bez podatków
    i tak wychodzi więcej

> [...]
    > wiem szczerze mówiąc, jak to rozwiązać, pomijając czytanie mu w myślach,
    > czyli fantastykę), to ok, ale jeśli ich nie miał, to powinien _dożywotnio_
    > tracić _jakąkolwiek_ pomoc ze strony państwa (z wyjątkiem ew. do darmowego
    > pogrzebu najtańszym kosztem, pod bramą cmentarza, anonimowo). A do tego
    > powinien być automatycznie kierowany na dozór policyjny (bo z czegoś musi
    > żyć, a skoro nie ma roboty, to logiczne jest, że będzie kradł - a wtedy przy
    > pierwszym uczynku do pierdla na 5-10 lat).

    > Gdyby się takie coś wprowadziło, bezrobocie zaraz by spadło do rozmiaru

    ...podobnie jak poparcie dla obecnego rządu...

    > Zaraz się pewnie odezwą tacy, co to sobie nie wyobrażają, jak za 2000 netto
    > cała rodzina może przeżyć miesiąc. To ja wam powiem, że moi rodzice mają
    > razem niecały _tysiąc_. I żyją. I żeby było śmieszniej, pochodzą ze
    > środowiska, w którym setki ludzi zarabiają podobnie. I też żyją. A zatem
    > można! Tylko trzeba chcieć!

    ale ja nie chce, podobnie jak większość wyjeżdżających za granice
    rodaków, rowniez ci co nie maja ochoty tyrać za 1.5k miesiecznie przez
    8h dziennie

    > Aby było jasne - nie jestem zwolennikiem jakiegoś niewolnictwa. W końcu też
    > jestem pracownikiem, a pracodawcą bywałem zawsze w czyimś imieniu i za
    > czyjeś pieniądze. Tyle tylko, że będą pracodawcą widziałem, jakie są realia.
    > Dla niektórych to nienormalne, że za 1000 brutto na umowę o dzieło,
    > zatrudniałem programistów. Może to i nienormalne, ale więcej kasy dać nie
    > mogłem (no, później było 1200 brutto), bo po prostu poziom płac był
    > wyznaczony poziomem przychodów. A przychody da się zwiększyć, zwiększając
    > ceny. Tyle tylko, że zwiększając ceny, straciłbym klientów. Proste.

    ale to Twój wybór, ja przez 3 lata byłem pracownikiem a obecnie
    stwierdziłem że nie ma sensu i robie dokładnie to samo co wcześniej
    tyle że bez wspólnika do pieniędzy w postaci szefa i parunastu innych
    "wysokiej klasy specjalistów" których prace z powodzeniem wykonuje
    sam.
    niestety na pracowników mnie nie stać i sam dymam :(

    --
    futszaK
    601061867

  • 12. Data: 2006-09-19 10:19:21
    Od: "kantor" <k...@a...com.pl>

    Użytkownik "Any User" <a...@m...com> napisał w wiadomości
    [ciach wielkie]

    lecz sie brachu - czyn społeczny wyszedł z mody :) Pańswo łożyć powinno i to
    znacznie więcej -
    bo każdy ma prawo do życia, jest częścią natury i potrzebuje w niej żyć,
    zbudować chate,
    upolować pieczone żeberka (w lesie lub hipermarkecie), ...itp. Tymczasem
    państwo uniemożliwia egzystencję poza jej ustrojem,
    płacisz za nadzór budowlany, za wpisy do ksiąg wieczystych, notariuszowi za
    każdy autograf,
    opłaty w kółku łowieckim itp. Skoro państwo uniemożliwia życie poza jego
    ustrojem -
    to musi umożliwić życie w ustroju. FINITO.

    Chcesz - żeby twój sąsiad nie kradł ci kartofli żeby przeżyć ? to daj mu na
    nie zarobić,
    lub dołącz się do ogólnonarodowej zrzutki na comiesięczny datek dla niego.
    Zwykle mówi się czy "DAĆ RYBĘ, CZY WĘDKĘ" - a na chuj komu wędka skoro
    niestać go
    na opłacenie karty wędkarskiej, a za kłusownictwo zabiorą mu tę wędkę i
    jeszcze kolegium wpakują.
    Nasz ustruj wysyła kontrole nad bajorka by łapać "wędkarzy bez karty" więc
    nusimy
    podzielić się własnymi "rybami" - inaczej ludzie będą musieli kraść żeby
    wyżyć -
    i w efekcie zamordują ustrój, bo to jedyne wyjście.

    Więc nie miałcz że łożysz kasę na bezrobotnych, jedni nie pracują bo im się
    to niekalkuluje,
    inni z dokładnie tego samego powodu. A gdyby ich do tego zmusić - wtedy nie
    kalulowało by się nikomu,
    bo poco płacić skoro można nagiąć organami ścigania. (Marksa sie naczytałes
    czy co ?)

    kantor.

  • 13. Data: 2006-09-19 10:28:21
    Od: "rut" <r...@a...pl>

    Użytkownik "futszaK" <f...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Jest coraz trudniej, choć nie
    > płacimy mało.(...)
    >Koncerny oferują zarobki od 850 do 1400 zł.

    To ile to będzie "mało"?

  • 14. Data: 2006-09-19 10:32:15
    Od: zch28 <z...@u...pl>

    A może by tak w końcu zacząć obniżać podatki i koszty pracy.
    W mordę choć troszeczkę rok po roku. Na pewno budżet by to przeżył.

    zch

  • 15. Data: 2006-09-19 10:33:14
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Any User wrote:

> [...]
    > policyjny (bo z czegoś musi żyć, a skoro nie ma roboty, to logiczne
    > jest, że będzie kradł - a wtedy przy pierwszym uczynku do pierdla na

    Z dozorem przeginasz. Zapominasz, ze dla wielu bezrobotnych zrodlem
    utrzymania jest rodzina. Jesli jakis gosc skonczyl edukacje w zawodzie,
    w ktorym zadowalajace oferty zdarzaja sie co kilka miesiecy (a sa
    takie), dobrze zarabiajacy rodzice z checia go utrzymuja na czas
    poszukiwan na poziomie wiecej niz dostatnim, a gosc nie przyjmuje roboty
    na kasie w supermarkecie, to co w tym wymagajacego dozoru policyjnego?
    Nie powinien dostawac zasilku, ale w statystykach figurowac powinien, bo
    informacja, ze facet o takim a takim wyksztalceniu jest bezrobotny tyle
    a tyle czasu jest cenna informacja statystyczna dla ludzi zajmujacych
    sie rynkiem pracy.

> [...]
    > pochodzą ze środowiska, w którym setki ludzi zarabiają podobnie. I też
    > żyją. A zatem można! Tylko trzeba chcieć!

    A mozna nie chciec.
    Zgadzam sie wylacznie z tym, ze czlowiek nie podejmujacy pracy z
    kaprysu/wyzszych oczekiwan niz wyznacza rynek nie powinien otrzymywac
    zadnej pomocy socjalnej. Ale co do reszty, to sa rozne przypadki i rozne
    powody, dla ktorych czlowiek moze nie chciec pracowac i jesli jest w
    stanie na zadowalajacym go poziomie wyzyc nie lamiac prawa, to nikomu
    nic do tego, kto sobie jaki wybral styl zycia.
    A zeby takich "wyczyscic" ze statystyk, wystarczy jedno: nie laczyc
    statusu bezrobotnego z prawem do bezplatnej opieki zdrowotnej. To ona
    jest powodem, dla ktorej ludzie w rzeczywistosci nie szukajacy pracy sie
    rejestruja.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 16. Data: 2006-09-19 10:37:07
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Any User wrote:
    > Zaraz się pewnie odezwą tacy, co to sobie nie wyobrażają, jak za 2000
    > netto cała rodzina może przeżyć miesiąc. To ja wam powiem, że moi
    > rodzice mają razem niecały _tysiąc_. I żyją.

    bezdomny zyje majac mniej pienedzy, ale czego to dowodzi?

    > I żeby było śmieszniej,
    > pochodzą ze środowiska, w którym setki ludzi zarabiają podobnie. I też
    > żyją. A zatem można! Tylko trzeba chcieć!

    Niestety nasz kraj jest podobny do kraju 3-go swiata, i co mamy sie z
    tego cieszyc? w cywilizowanych krajach srednia krajowa jest zblizona do
    przecietnej pensji, u nas roznica jest taka, ze srednia krajowa jest
    dwukrotnie wyzsza niz przecietna.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 17. Data: 2006-09-19 10:44:03
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Immona wrote:
> [...]
    > statusu bezrobotnego z prawem do bezplatnej opieki zdrowotnej. To ona
    > jest powodem, dla ktorej ludzie w rzeczywistosci nie szukajacy pracy sie

    Niekoniecznie, bo jesli ma rodzine, w ktorej ktos pracuje, to kaza
    osobie pracujacej zarejestrowac go jako osobe na utrzymaniu do
    ubezpieczenia zdrowotnego.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 18. Data: 2006-09-19 11:35:38
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Any User [Tue, 19 Sep 2006 11:24:18 +0200]:

    > Myślę, że prawo powinno być zaostrzone.

    Gówno to da w praktyce.

    > Pierwszą sprawą powinno być zorganizowanie w jakiś sposób
    > (chociaż nie wiem jaki) _skutecznego_ sprawdzania _rzeczywistego_
    > powodu niepodjęcia pracy przez bezrobotnego.

    Ależ to akurat jest bardzo proste i oczywiste: bezrobotny nie
    podejmuje zazwyczaj pracy dlatego, że proponowane zarobki za
    cholerę nie przystają ani do nakładu pracy, ani do jego potrzeb.
    Więc po kiego miałby tą pracę podejmować, skoro z fuch i innych
    pojedynczych zleceń ma więcej? Idiotyzm.

    > a skoro nie ma roboty, to logiczne jest, że będzie kradł

    Chujowa ta logika... Etatu to ja nigdy nie miałam, a żyłam sobie
    zazwyczaj całkiem nieźle i nie zdarzało mi się kraść.

    > Gdyby się takie coś wprowadziło, bezrobocie zaraz by spadło
    > do rozmiaru marginalnego.

    Niewątpliwie. Znaczy w papierach - ludzie przestaliby się w UP
    rejestrować po prostu i tyle. A jak się nie rejestrują, to nie
    ma siły żeby sprawdzić kto bezrobotny. I problem z głowy.

    > Zaraz się pewnie odezwą tacy, co to sobie nie wyobrażają, jak
    > za 2000 netto cała rodzina może przeżyć miesiąc.

    No. Ja sobie nie wyobrażam nawet jak za to można przeżyć cały
    miesiąc w pojedynkę. Znaczy bez ochoty strzelenia sobie w łeb.

    > To ja wam powiem, że moi rodzice mają razem niecały _tysiąc_.
    > I żyją.

    Kiedyś się nauczysz odróżniać życie od wegetacji. Naprawdę
    sądzisz, że nie woleliby nie musieć się zastanawiać skąd na
    rachunki wytrzepać, wybierać między podstawowymi zakupami
    bo na wszystkie nie starczy w jednym miesiącu, a może trochę
    też skorzystać z życia i pojechać na wycieczkę, urządzić od
    czasu do czasu zjazd znajomych czy coś w ten deseń?

    > A zatem można! Tylko trzeba chcieć!

    Jak najbardziej się zgadzam. Można. Jak się chce.
    Tylko że ja nie chcę. I chcieć nie mam najmniejszego zamiaru.
    Zdecydowanie wolę móc sobie na weekend wyskoczyć jak mam na to
    ochotę, zafundować sobie co miesiąc nowy ciuch, zjeść parę razy
    na miesiąc obiad w porządnej restauracji, wymienić bebechy PCta
    bez zaciągania kredytu, nakupić psicy zabawek i gryzaków, móc
    zwiedzić kawałek świata.

    Ten tysiąc to jest pi razy oko tydzień normalnego życia, przy
    czym należy zignorować rachunki i inne zobowiązania finansowe.
    Sprawdzałam ostatnio - zwykłe, bez szaleństw, ale też i bez
    szczególnych wyrzeczeń, zakupy to 100-150zł. Na jedzenie. Tak
    pi razy oko co drugi dzień.

    > Aby było jasne - nie jestem zwolennikiem jakiegoś niewolnictwa.

    To czemu je sugerujesz?

> [...]
    > wyznaczony poziomem przychodów. A przychody da się zwiększyć, zwiększając
    > ceny. Tyle tylko, że zwiększając ceny, straciłbym klientów. Proste.

    No, bo to jest nienormalne... Znaczy sposób rozumowania. Jeśli
    coś jest nieopłacalne to się tego nie robi. Albo całkiem zmieniasz
    profil, albo szukasz możliwości takiego rozwinięcia obecnego,
    żeby zacząć jednak na tym zarabiać. Cięcie kosztów jako takie nigdy
    nie prowadziło i nie prowadzi do zwiększenia zysków.

    Kira

  • 19. Data: 2006-09-19 11:39:46
    Od: "Michał Buslik" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@e...wytnij.pl> napisał w wiadomości

    > Sprawdzałam ostatnio - zwykłe, bez szaleństw, ale też i bez
    > szczególnych wyrzeczeń, zakupy to 100-150zł. Na jedzenie.

    co ?!

    na ile osob ?

    bo ja wydaje tyle ( 150 - 180 PLN ) na 7 dni na dwie osoby i nie moge
    powiedziec zebym kupowal najtansze rzeczy - kupuje rzeczy przecietne - ani
    bardzo drogie ani bardzo tanie

    jak winko to np za 20 PLN a nie za 50 PLN, ale tez nie za 9 PLN :-)

    wiec tyle samo co dwa dni to taka troche abstrakcja jak dla mnie - chyba ze
    kupujesz wylacznie zywnosc z najwyzszej polki ale wtedy nie stosuj swojej
    miary do innych

  • 20. Data: 2006-09-19 11:43:37
    Od: "kantor" <k...@a...com.pl>

    Użytkownik "Michał Buslik" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > bo ja wydaje tyle ( 150 - 180 PLN ) na 7 dni na dwie osoby i nie moge
    > powiedziec zebym kupowal najtansze rzeczy - kupuje rzeczy przecietne - ani

    Zyjecie o chlebie i wodzie (z kranu) ?

    kantor