PracaGrupypl.praca.dyskusjeKolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać... › Re: Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...
  • From: futszaK <f...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...
    Date: Tue, 19 Sep 2006 12:16:50 +0200

    Tue, 19 Sep 2006 11:24:18 +0200, użyszkodnik "Any User"
    <a...@m...com> napisał:

    > Wszystkiemu winne jest zbyt liberalne prawo, które pozwala nierobom na tego
    > typu działania. Zamiast iść do uczciwej roboty, wolą uciec w szarą strefę,
    > lub nawet rzeczywiście nic nie robić, bo "nie ma sensu się męczyć".

    dziwisz się ???
    jakby sie państwo zadowoliło 10% podatkiem to wielu by do legalnej
    roboty poszło, ale urzedasy maja wielkie potrzeby, wciaz wymyslaja
    podatki takie, podatki srakie, a potem jeden z drugim pójdzie do
    roboty na czarno bo nawet jak dostenie mniej (brutto) to bez podatków
    i tak wychodzi więcej

> [...]
    > wiem szczerze mówiąc, jak to rozwiązać, pomijając czytanie mu w myślach,
    > czyli fantastykę), to ok, ale jeśli ich nie miał, to powinien _dożywotnio_
    > tracić _jakąkolwiek_ pomoc ze strony państwa (z wyjątkiem ew. do darmowego
    > pogrzebu najtańszym kosztem, pod bramą cmentarza, anonimowo). A do tego
    > powinien być automatycznie kierowany na dozór policyjny (bo z czegoś musi
    > żyć, a skoro nie ma roboty, to logiczne jest, że będzie kradł - a wtedy przy
    > pierwszym uczynku do pierdla na 5-10 lat).

    > Gdyby się takie coś wprowadziło, bezrobocie zaraz by spadło do rozmiaru

    ...podobnie jak poparcie dla obecnego rządu...

    > Zaraz się pewnie odezwą tacy, co to sobie nie wyobrażają, jak za 2000 netto
    > cała rodzina może przeżyć miesiąc. To ja wam powiem, że moi rodzice mają
    > razem niecały _tysiąc_. I żyją. I żeby było śmieszniej, pochodzą ze
    > środowiska, w którym setki ludzi zarabiają podobnie. I też żyją. A zatem
    > można! Tylko trzeba chcieć!

    ale ja nie chce, podobnie jak większość wyjeżdżających za granice
    rodaków, rowniez ci co nie maja ochoty tyrać za 1.5k miesiecznie przez
    8h dziennie

    > Aby było jasne - nie jestem zwolennikiem jakiegoś niewolnictwa. W końcu też
    > jestem pracownikiem, a pracodawcą bywałem zawsze w czyimś imieniu i za
    > czyjeś pieniądze. Tyle tylko, że będą pracodawcą widziałem, jakie są realia.
    > Dla niektórych to nienormalne, że za 1000 brutto na umowę o dzieło,
    > zatrudniałem programistów. Może to i nienormalne, ale więcej kasy dać nie
    > mogłem (no, później było 1200 brutto), bo po prostu poziom płac był
    > wyznaczony poziomem przychodów. A przychody da się zwiększyć, zwiększając
    > ceny. Tyle tylko, że zwiększając ceny, straciłbym klientów. Proste.

    ale to Twój wybór, ja przez 3 lata byłem pracownikiem a obecnie
    stwierdziłem że nie ma sensu i robie dokładnie to samo co wcześniej
    tyle że bez wspólnika do pieniędzy w postaci szefa i parunastu innych
    "wysokiej klasy specjalistów" których prace z powodzeniem wykonuje
    sam.
    niestety na pracowników mnie nie stać i sam dymam :(

    --
    futszaK
    601061867