PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kariera – słowo coraz mniej zrozumiałe...

  • 11. Data: 2003-04-23 12:50:20
    Temat: Re: Kariera – słowo coraz mniej zrozumiałe...
    Od: piotrr <p...@p...pl>

    > To co piszesz jest wyjątkowo zakręcone. Źle jak wymieni pieniądze na
    > pierwszym miejscu i źle jak wymieni pieniądze w drugiej dziesiątce. To co
    > jest dobrze ? Z tego co piszesz wynika wyraźnie, takie pytania i odpowiedzi
    > są bez wartości. Raczej swiadczą o znajomości róznych poradników, a nie o
    > rzeczywistej przydatności kandydata do roboty.

    nie zrozumiałeś, może faktycznie zakręcone. nie jest źle jak człowiek
    mói o pieniądzach. a pytając o motywacje ja chcę się dowiedzieć co
    jeszcze nim kieruje. naprawdę są ludzie którzy pracują nie tylko dla
    pieniędzy i w dodatku to najbardziej pożądany typ pracownika. oczywiście
    są też tacy którzy tylko dla pieniędzy pracują dobrze ale trudno im to
    udowodnić na rozmowach kwalifikacyjnych. wychodzi dopiero w praniu czyli
    okresach próbnych. z moich doświadczeń (tylko raz się pomyliłem) wynika,
    że poznawanie motywacji człowieka jest bardzo ważne. on nie tylko musi
    być dobry merytorycznie ale też powinien pasować do reszty zespołu.
    wtedy wszystkim pracuje się miło i przyjemnie...
    lepiej tego już nie wytłumaczę, pewnie głąb ze mnie :)

  • 12. Data: 2003-04-23 12:53:12
    Temat: Re: Kariera &#8211; słowo coraz mniej zrozumiałe...
    Od: piotrr <p...@p...pl>

    > Ten cały head hunting to sztuka dla sztuki.
    > 'Doradco, doradź sobie sam!'

    nie mam nic wspólnego z head huntingiem, zatrudniam ludzi z którymi
    później pracuję. stąd doświadczenia mam ograniczone tylko do swojego
    pola widzenia. krotko mówiąc jak se pościelę tak się wyśpię :)

  • 13. Data: 2003-04-23 22:16:26
    Temat: Re: Re: Kariera &#8211; słowo coraz mniej zrozumiałe...
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    piotrr <p...@p...pl> writes:

> [...]
    > wtedy wszystkim pracuje się miło i przyjemnie...
    > lepiej tego już nie wytłumaczę, pewnie głąb ze mnie :)

    momim zdnaiem tlumaczysz wystarczajco jasno, i ja juz z pierwszego
    posta wiedzialam, o co ci chodzi (moze dlatego, ze sama zatrudnialam
    ludzi, lub przeprowadzalam z nimi rozmowy?);

    tyle, ze jesli dla kogos nie istnieje inna motywacja do pracy nad
    mamone i zakuwa na pamiec podreczniki, bez zrozumienia tresci - to
    takiemu komus trudno bedzie zrozumiec, o co w ogole w tym chodzi.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 14. Data: 2003-04-24 08:19:38
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    piotrr <p...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > jeszcze nim kieruje. naprawdę są ludzie którzy pracują nie tylko dla
    > pieniędzy i w dodatku to najbardziej pożądany typ pracownika.

    Szukanie ludzi, którzy nie pracują dla pieniędzy jest trochę bez sensu. Taki
    czlowiek, którzy pracuje dla przyjemności bedzie się ostro przykładał do
    pracy (nawet dniami i nocami) jesli coś go zainteresuje, ale będzie olewał
    robotę, która go nudzi. Tymczasem praca w firmie komercyjnej to nie jest
    przyjemne i sympatyczne spędzanie czasu. Często trzeba wykonywać pracę
    żmudna i nieefektowną - zgadza się ? Najlepszą rzeczą jest zatrudnianie
    fachowców na zdrowych zasadach rynkowych - ja ci uczciwie płacę rynkowe
    pieniądze, ale w zamian oczekuję rzetelnej roboty. Czy zlecam prace
    interesującą i rozwijącą, czy żmudne punktowanie raportów - zakładam, że
    taka praca będzie wykonana porządnie - zgadza się ?

> [...]
    > być dobry merytorycznie ale też powinien pasować do reszty zespołu.
    > wtedy wszystkim pracuje się miło i przyjemnie...

    Owszem ,tylko zauwaz, że ta firma musi działać na konkurencyjnym rynku. A
    rynek w Polsce jest teraz bardzo trudny. A żeby firmę utrzymać, musisz na
    tym rynku ostro walczyć i zarabiać pieniądze, być konkurencyjnym - czyli
    tańszym. Musisz ludzi ostro ganiać do roboty. Jak zakładasz, że wyszyscy w
    firmie świetnie spędzają czas i miło i sympatycznie pracują, to nie wróżę ci
    sukcesu.

    Jeśli sądzisz, że szukając ludzi, którym nie zależy tak strasznie na
    pieniądzach, pozyskasz fachową i tanią siłe robocza, to jesteś strasznie
    naiwny. Zapewniam cię starodawna mądrość "jaka płaca, taka praca" jest jak
    najbardziej prawdziwa. Jak szukasz tanich ludzi, to otrzymujesz tanią i
    lichą robotę i nie oczekuj niczego innego.

  • 15. Data: 2003-04-24 11:35:04
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > interesującą i rozwijącą, czy żmudne punktowanie raportów - zakładam, że
    > taka praca będzie wykonana porządnie - zgadza się ?

    Jak się cieszę, że ktoś to rozumie!

> [...]
    > najbardziej prawdziwa. Jak szukasz tanich ludzi, to otrzymujesz tanią i
    > lichą robotę i nie oczekuj niczego innego.

    Żałuję, że to właśnie mi nie udało się wyartykułować tego w tak zrozumiały
    sposób.

  • 16. Data: 2003-04-24 14:20:15
    Od: piotrr <p...@p...pl>

    leszek wrote:

    > Szukanie ludzi, którzy nie pracują dla pieniędzy jest trochę bez sensu.

    "nie tylko dla pieniędzy" i wtedy ma to sens :)

    > Jak zakładasz, że wyszyscy w
    > firmie świetnie spędzają czas i miło i sympatycznie pracują, to nie wróżę ci
    > sukcesu.

    nie mówiłem nic o tym że nie trzeba ganiać a na rynku jakoś sobie
    radzimy, dziękuję :)

    > Jeśli sądzisz, że szukając ludzi, którym nie zależy tak strasznie na
    > pieniądzach, pozyskasz fachową i tanią siłe robocza, to jesteś strasznie
    > naiwny.

    a kto powiedział, że "tanią". jeżeli czyjąś motywacją do pracy są nie
    tylko pieniądze to jeszcze nie znaczy, że ma pracować za darmo - to po
    pierwsze. po drugie pośród różnych zalet które posiadam jakoś naiwności
    znaleźć nie mogę i w dodatku weryfikuję ten swój pogląd ciągle z
    praktyką.

    no a że nie jestem naiwny nie będę nawet próbował Cię przekonywać ;)

    pozdrawiam.