PracaGrupypl.praca.dyskusjeKariera – słowo coraz mniej zrozumiałe... › Re: Kariera – słowo coraz mniej zrozumiałe...
    From: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Kariera &#8211; słowo coraz mniej zrozumiałe...
    Date: Thu, 24 Apr 2003 08:19:38 +0000 (UTC)

    piotrr <p...@p...pl> napisał(a):

    > nie zrozumiałeś, może faktycznie zakręcone. nie jest źle jak człowiek
    > mói o pieniądzach. a pytając o motywacje ja chcę się dowiedzieć co
    > jeszcze nim kieruje. naprawdę są ludzie którzy pracują nie tylko dla
    > pieniędzy i w dodatku to najbardziej pożądany typ pracownika.

    Szukanie ludzi, którzy nie pracują dla pieniędzy jest trochę bez sensu. Taki
    czlowiek, którzy pracuje dla przyjemności bedzie się ostro przykładał do
    pracy (nawet dniami i nocami) jesli coś go zainteresuje, ale będzie olewał
    robotę, która go nudzi. Tymczasem praca w firmie komercyjnej to nie jest
    przyjemne i sympatyczne spędzanie czasu. Często trzeba wykonywać pracę
    żmudna i nieefektowną - zgadza się ? Najlepszą rzeczą jest zatrudnianie
    fachowców na zdrowych zasadach rynkowych - ja ci uczciwie płacę rynkowe
    pieniądze, ale w zamian oczekuję rzetelnej roboty. Czy zlecam prace
    interesującą i rozwijącą, czy żmudne punktowanie raportów - zakładam, że
    taka praca będzie wykonana porządnie - zgadza się ?

    oczywiście
    > są też tacy którzy tylko dla pieniędzy pracują dobrze ale trudno im to
    > udowodnić na rozmowach kwalifikacyjnych. wychodzi dopiero w praniu czyli
    > okresach próbnych. z moich doświadczeń (tylko raz się pomyliłem) wynika,
    > że poznawanie motywacji człowieka jest bardzo ważne. on nie tylko musi
    > być dobry merytorycznie ale też powinien pasować do reszty zespołu.
    > wtedy wszystkim pracuje się miło i przyjemnie...

    Owszem ,tylko zauwaz, że ta firma musi działać na konkurencyjnym rynku. A
    rynek w Polsce jest teraz bardzo trudny. A żeby firmę utrzymać, musisz na
    tym rynku ostro walczyć i zarabiać pieniądze, być konkurencyjnym - czyli
    tańszym. Musisz ludzi ostro ganiać do roboty. Jak zakładasz, że wyszyscy w
    firmie świetnie spędzają czas i miło i sympatycznie pracują, to nie wróżę ci
    sukcesu.

    Jeśli sądzisz, że szukając ludzi, którym nie zależy tak strasznie na
    pieniądzach, pozyskasz fachową i tanią siłe robocza, to jesteś strasznie
    naiwny. Zapewniam cię starodawna mądrość "jaka płaca, taka praca" jest jak
    najbardziej prawdziwa. Jak szukasz tanich ludzi, to otrzymujesz tanią i
    lichą robotę i nie oczekuj niczego innego.