PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy to prawda, że można na bezrobociu dorobic 400zł nie tracąc zasiłku?

  • 1. Data: 2003-09-10 08:46:46
    Temat: Czy to prawda, że można na bezrobociu dorobic 400zł nie tracąc zasiłku?
    Od: "Judyta" <e...@w...pl>

    Chciałabym sie uprzejmie dowiedzieć jeżeli ktoś wie i może mi pomóc, czy
    można na bezrobociu dorobić 400 zł nie tracąc statusu bezrobotnego, czyli
    zasiłku, ubezpieczenia ? Czy należy to zgosić do PUP także, czy nie zgłaszac
    ? Kiedy tylko zglaszac trzeba i chyba w ciagu pieciu dni ? To chyba zależy
    od daty na umowie o pracę od tej daty 5 dni ?

    Dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam !!!

  • 2. Data: 2003-09-10 11:48:19
    Od: "Greg" <o...@o...pl>

    "Judyta" w wiadomości news:bjmohf$7od$1@atlantis.news.tpi.pl napisal(a):

    > Chciałabym sie uprzejmie dowiedzieć jeżeli ktoś wie i może
    > mi pomóc, czy można na bezrobociu dorobić 400 zł nie tracąc
    > statusu bezrobotnego, czyli zasiłku, ubezpieczenia ?

    Tylko na czarno. Jesli podpisujesz jakas umowe (chocby tylko zlecenie)
    musisz sie na czas jej trwania wyrejestrowac. O ile sie nie myle w
    przypadku umowy zlecenia itp. (a moze wogole umow) to zasilek zostaje
    zawieszony. Po wygasnieciu umowy i ponownej rejestracji otrzymuje sie
    dalsza czesc przyslugujacego zasilku. Dla pewnosci jednak dowiedziec sie
    bezposrednio w PUP.

    > Czy należy to zgosić do PUP także, czy nie zgłaszac

    Ja bym zglosil ;-) No chyba, ze to umowa o prace wtedy chyba zglasza
    pracodawca.

    pozdrawiam
    --
    Greg
    Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/

  • 3. Data: 2003-09-10 12:41:29
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Judyta" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ? Kiedy tylko zglaszac trzeba i chyba w ciagu pieciu dni ? To chyba zależy
    > od daty na umowie o pracę od tej daty 5 dni ?

    Witam
    na podstawie ustawy o zatrudnianiu i przeciwdziałaniu bezrobociu (DU nr 6
    poz. 56 2001):
    Art. 2 punkt 2i
    - za bezrobotna uwaza sie osobe nie zatrudniona i nie wykonujaca innej
    pracy zarobkowej, zdolna i gotowa do zatrudnienia.....[itd], która nie
    uzyskuje miesiecznie dochodu w wysokosci przekraczajacej polowe najnizszego
    wynagrodzenia.

    Czyli mozesz miec jakies dochody np. z najmu mieszkanialub inne, ale nie
    moze to byc z pracy.
    pozdrawiam
    Pawel

  • 4. Data: 2003-09-10 13:28:39