PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jeśli wypowiedzenie bezskuteczne - należy się pensja ??

  • 1. Data: 2004-05-07 13:01:04
    Temat: Jeśli wypowiedzenie bezskuteczne - należy się pensja ??
    Od: "kicur" <k...@o...pl>

    Witam:)
    Żonę zwolniono z pracy (umowa na czas nieokreślony), ale w trakcie
    wypowiedzenia zaszła w ciążę no i w zasadzie chyba pewne jest, że wypowiedzenie
    będzie uznane za bezskuteczne. Problem w tym, że sprawa w Sądzie jeszcze trochę
    potrwa (już minęły 2 m-ce).
    Czy jeśli wyrok sądowy będzie np. po pół roku (pracodawca pewnie będzie
    próbował kwestionować zaświadczenie lekarskie), to czy za okres pozostawania
    bez pracy należy się automatycznie pensja? No bo przecież - tak mi się wydaje -
    jeśli wypowiedzenie bezskuteczne, to tak jakby zona pracowała, czyli - należy
    się Jej pensja, nieprawdaż?
    Chodzi o to, że pozew był o przywrócenie do pracy i odszkodowanie (wtedy
    jeszcze nie było wiadomo o ciąży) - NIE NAPISALISMY jasno, ze jeszcze DODATKOWO
    o pensję za okres pozostawania bez pracy, bo wydawało nam się, że jeśli Sąd
    uzna wypowiedzenie za bezskuteczne, to automatycznie pensja się należy.

    Dobrze nam się wydaje - czy pisać do Sądu kolejne żądanie?

    Z góry dzięki za zainteresowanie i pomoc - i pozdrawiam:)

  • 2. Data: 2004-05-07 13:19:05
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > bez pracy należy się automatycznie pensja? No bo przecież - tak mi się wydaje -
    > jeśli wypowiedzenie bezskuteczne, to tak jakby zona pracowała, czyli - należy
    > się Jej pensja, nieprawdaż?

    NALEZY SIE. ... NALEZY ... NALEZY ... ciekawe kiedy mentalnosc sie
    zmieni i trzeba bedzie na cos zapracowac a nie czekac, az samo spadnie,
    BO SIE NALEZY ...

    Sproboj podejsc tez od strony pracodawcy. Zwolnil kobiete, a ona sie
    wkurzyla i zaszla w ciaze ;-)))

  • 3. Data: 2004-05-07 13:26:14
    Od: "Vanpur" <v...@p...onet.pl>

    Ale w czym zawinił pracodawca, że miałby płacić pensję
    komuś za niewykonaną pracę? Tym bardziej, że ta osoba
    zaszła w ciążę już po wręczeniu zwolnienia?

    Jeśli rzeczywiście z przepisów wynika coś takiego,
    to nikt przy zdrowych zmysłach nie powinien zatrudniać
    kobiet w wieku reprodukcyjnym.

    V.

  • 4. Data: 2004-05-07 14:16:01
    Od: jurson <j...@o...pl>

    Użytkownik kicur napisał:
> [...]
    > będzie uznane za bezskuteczne. Problem w tym, że sprawa w Sądzie jeszcze trochę

    Chyba mało prawdopodobne jest żeby było bezskuteczne, jeśli jedynym
    powodem jest zajście w ciąże w trakcie trwania wypowiedzenia.
    Mam przynajmniej nadzieję, że nasze prawo nie pozwala na takie przekręty.
    Zresztą chyba momentem zwolnienia jest moment wyręczenia wypowiedzenia
    co by przesądzało o bezzasadności roszczeń wobec pracodawcy.

    gj

  • 5. Data: 2004-05-07 14:27:46
    Od: "Katalizator" <d...@p...pl>

> [...]
    > BO SIE NALEZY ...
    >
    > Sproboj podejsc tez od strony pracodawcy. Zwolnil kobiete, a ona sie
    to jest jedna strona medalu. sprobuj podejsc tez od strony swojej matki,
    gdyby jej sie nie nalezalo,pewnie by nie bylo tematu bo by ciebie nie bylo.
    najlepiej jakbys sam urodzil (pod mostem, bo cie nikt by nie chcial), a jest
    nas coraz mniej...w pewnych przypadkach to nawet dobrze.
    --
    PozdKa
    ** Wartość moralna naszych czynów

  • 6. Data: 2004-05-07 14:54:50
    Od: jurson <j...@o...pl>

> [...]
    > najlepiej jakbys sam urodzil (pod mostem, bo cie nikt by nie chcial), a jest
    > nas coraz mniej...w pewnych przypadkach to nawet dobrze.
    Coraz mniej nas, Polaków, Obywateli, 75zł za każdy kilogram obywatela z
    wyższym wykształceniem.

    Ciekawe rozumowanie. Bardzo ciekawe...
    Może trochę mniej emocji...

    Z opisu wynika, że kobieta została zwolniona ZANIM zaszła w ciążę więc
    widać były po temu jakieś powody.
    O ile wiem prawo chroni przed dyskryminacją a nie tworzy narzędzie do
    wyłudzania "na dziecko" pieniędzy od pracodawców. Bo tak to moim zdaniem
    można nazwać.
    Nie mówie,że w tym przypadku ciąża była celowa ale potencjalnie może tak
    być więc prawo nie może tego sankcjonować.
    Podsumowując sądzę (mam nadzieję), że sąd odrzuci pozew i proszę o
    opinię kogoś kto ma pojęcie o prawie pracy jak wygląda sprawa w takiej
    sytuacji.

    gj

  • 7. Data: 2004-05-07 17:01:24
    Od: "Katalizator" <d...@p...pl>

    Użytkownik "jurson" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Coraz mniej nas, Polaków, Obywateli, 75zł za każdy kilogram obywatela z
    > wyższym wykształceniem.
    >
    > Ciekawe rozumowanie. Bardzo ciekawe...
    > Może trochę mniej emocji...

    nie ma tu zadnych emocji i zadnego ciekawego rozumowania...
    1. wcale nigdzie nie popieram wyłudzania pieniedzy od pracodawcy ( jak
    wiadomo sprawe ma rozstrzygnac sad poniewaz mamy po to prawo)
    2. miedzy innymi po to zyjemy w zorganizowanych grupach, zeby sie
    zaopiekowac kobietami ktore rodzą nam dzieci. Nawet watacha krwiożerczych
    wilków potrafi zapewnic ochrone swojemu potomstwu. Jesli ktos uwaza , ze
    kobiecie NIE NALEZY SIE OCHRONA, to niech chodzi sobie po tych
    paradach...(wspolczuje braku instynktu przetrwania).

  • 8. Data: 2004-05-07 17:30:08
    Od: "Jerzy Borowski" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kicur" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Żonę zwolniono z pracy (umowa na czas nieokreślony), ale w trakcie
    > wypowiedzenia zaszła w ciążę no i w zasadzie chyba pewne jest, że
    A na podstawie jakich przepisów doszedłeś do wniosku, że jeżeli kobieta w
    czasie wypowiedzenia zajdzie w ciążę to wypowiedzenia jest bezskuteczne ? .
    Będę wdzięczny za wskazanie tego przepisu.
    Z poważaniem
    J.B.

  • 9. Data: 2004-05-07 18:18:49
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Katalizator <d...@p...pl> wrote:
> [...]
    > Jesli ktos uwaza , ze kobiecie NIE NALEZY SIE OCHRONA, to niech
    > chodzi sobie po tych paradach...(wspolczuje braku instynktu

    Po to ma meza i rodzine, eweuntualnie panstwo. Od pracodawcy to sie
    odpitol - no chyba, ze sam chcesz placic - droga wolna!
    Wiesz ile pracodawce kosztuje pracownik?
    Jak do reki dostajesz 2000 tys, to pracodawca placi jakies 3520 zl (czy
    wiecej - niech mnie ktos skoryguje) + koszty papierkologii, zwolnien,
    urlopow, miejsca pracy i tak dalej.
    Popatrz ile pracownik musi zarobic dla pracodawcy - zeby mu sie oplacalo
    prowadzic biznes, a nie wsadzic kasy do banku na pewny procent.

    Nie widze powodu, zeby w takim wypadku pracododawca jeszcze mial lozyc na
    pracownika. Skoro mu panstwo tyle zabiera - niech sie ono troszczy o
    zwalnianych pracownikow.

    Co do ucieczki w ciaze - z pewnoscia to juz nie interes pracodawcy.

    I jeszcze raz - jesli tak dbasz o tkanke narodowa - mozesz przeciez sam
    dotowac, ale nie kaz wszystkim innym tego robic

    http://www.PRnews.pl

  • 10. Data: 2004-05-07 18:21:18
    Temat: Ech... Ludziska....
    Od: "kicur" <k...@o...pl>

> [...]
    > czasie wypowiedzenia zajdzie w ciążę to wypowiedzenia jest bezskuteczne ? .
    > Będę wdzięczny za wskazanie tego przepisu.

    Na podstawie Kodeksu Pracy, i również to samo na podstawie wyroku Sądu
    Najwyższego z dn. 29.03.2001 r. o sygn. I PKN 330/00 - ech.... ludziska.... ;)
    Ja NIE PYTAM czy wypowiedzenie Sąd uzna za bezskuteczne, bo WIEM, że tak
    będzie - tak mówi po prostu nasze prawo! I tyle.
    Pracodawca doręczna wypowiedzenie, ale w okresie wypowiedzenia (tutaj miesiąc)
    pracownik DALEJ jest pracownikiem (czyż nie??), a przestaje nim być DOPIERO w
    momencie upływu końca okresu wypowiedzenia!
    Pytałem o inną rzecz, a Wy tutaj o spiskach i innych takich....

    KODEKS PRACY:
    Art. 177. § 1. Pracodawca nie może wypowiedzieć ani rozwiązać umowy o pracę w
    okresie ciąży, a także w okresie urlopu macierzyńskiego pracownicy, chyba że
    zachodzą przyczyny uzasadniające rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia z jej winy
    i reprezentująca pracownicę zakładowa organizacja związkowa wyraziła zgodę na
    rozwiązanie umowy.
    § 2. Przepisu § 1 nie stosuje się do pracownicy w okresie próbnym, nie
    przekraczającym jednego miesiąca.

    Ech.... proszę się nie wypowiadać, jeśli ktoś nie wie ;)))