PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jeśli wypowiedzenie bezskuteczne - należy się pensja ??

  • 11. Data: 2004-05-07 18:58:14
    Temat: Re: Jeśli wypowiedzenie bezskuteczne - należy się pensja ??
    Od: Jurson <j...@o...pl>

    Katalizator wrote:

> [...]

    Emocje i infantyle inwektywy jak powyżej

    Jak dla mnie EOT ponieważ ja odnosiłem się do konkretnej sytuacji i co
    na to polskie prawo a Ty zmieniasz temat na ogólne zagadnienie ochrony
    kobiet przez polskie prawo pracy. A ten temat był już setkę razy
    wałkowany na tej grupie i nie każdy by się zgodził, z tezą że ta ochrona
    tak naprawdę kobietom coś daje. Hint: Dlaczego młodej kobiecie
    trudniej znaleź pracę niż mężczyźnie?

    pozdrawiam i współczuje ograniczonych horyzontów w spojrzeniu na
    problemy społeczne. Dawanie zapomóg nie jest dobrym rozwiązaniem kwesti
    społecznych w Polsce i napewno nas od tego więcej nie będzie.

    gj

  • 12. Data: 2004-05-07 19:37:14
    Temat: Re: Ech... Ludziska....
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    kicur <k...@o...pl> wrote:
    > KODEKS PRACY:
    > Art. 177. § 1. Pracodawca nie może wypowiedzieć ani rozwiązać umowy o
    > pracę w okresie ciąży, a także w okresie urlopu macierzyńskiego

    No niestety (dla pracodawcy) racja.
    http://www.e-prawnik.pl/ep.php3/bD1wbCZwPTEyNTQmaz0y
    NDA=

    Jednym slowem dawac krpotkie wypowiedzienia, bo jak nie to mozna sie niezle
    nadziac...
    Pensja bedzie sie nalezala tylko przez pierwsze 33 dni, potem juz SUS -
    szczegoly tutaj:
    http://ciaza-porod-dziecko.blog.onet.pl/

    http://www.PRnews.pl

  • 13. Data: 2004-05-07 20:04:30
    Od: "kicur" <k...@o...pl>

> [...]
    > nadziac...
    > Pensja bedzie sie nalezala tylko przez pierwsze 33 dni, potem juz SUS -

    A co to ten SUS (ZUS?) i czemu 33 dni (w sytuacji gdy NIE idziemy na L4 - bo to
    chyba o tym mowa)?
    Przecież jak bezskuteczne wypowiedzenie, to czyli tak jakby go nie było - czyli
    dalej pracownik pracuje, czyli należy się pensja, prawda? Oczywiście - dla
    uproszczenia pomijam czy ta "pensja" wypłacana jest od pracodawcy czy od ZUSu
    (mam tu na myśli, że kwota ta sama co zawsze, lub mocno zbliżona).
    Aha - dzięki za ten DRUGI link (pierwszy - gdzie indziej - ale już miałem:))

    Pozdrawiam:)

  • 14. Data: 2004-05-07 21:36:26
    Od: "Katalizator" <d...@p...pl>

    > pozdrawiam i współczuje ograniczonych horyzontów w spojrzeniu na
    > problemy społeczne.
    nic mi nie pozostalo, tylko pozdrowic i pogratulowac dojrzalych i
    nieskończenie szerokich horyzontów w spojrzeniu na problemy społeczne.
    Ka

  • 15. Data: 2004-05-07 21:48:20
    Od: Jurson <j...@o...pl>

    Katalizator wrote:

    > nic mi nie pozostalo, tylko pozdrowic i pogratulowac dojrzalych i
    > nieskończenie szerokich horyzontów w spojrzeniu na problemy społeczne.
    > Ka

    Serdecznie dziękuję

  • 16. Data: 2004-05-08 19:37:08
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    >http://ciaza-porod-dziecko.blog.onet.pl/

    * pracodawca nas przywróci do pracy!
    * przynosząc stosowne zaświadczenie, które zapewne wkurzy go do łezJ
    * pracodawca nie chce dać - biec natychmiast do sądu pracy.
    * pracodawca ma obowiązek ją przedłużyć do dnia porodu!
    * - możemy się okopać
    * W okresie ciąży daje to wymierną korzyść - ciężarnej nie można
    zwolnić dyscyplinarnie bez zgody związku zawodowego!
    * No więc nie zwolnili nas i cieszymy się jak prosiątko w deszcz.
    * pracodawca ponadto nie może: (...) przesunąć na stanowisko słabiej
    płatne lub pod innym względem gorsze od obecnego (...)
    * chodzić do pracy, czy iść na zwolnienie?
    * bycie na zwolnieniu
    * de facto dostaniemy chorobowe z premią!
    * wypada latać do pracy przez przynajmniej 50% dni w miesiącu
    * w miesiącach 31-dniowych opłaca się być na zwolnieniu cały miesiąc,
    zaś w 30-dniowych opłaca się pojawić na chwilę

    Jeśli większość ma takie podejście do pracy, to ja już się nie dziwię
    dlaczego w większości firm nie udało mi się dostać na bezpłatną
    praktykę zawodową.
    I już wiem dlaczego dostałem się do jednej tylko dlatego, że
    przyszedłem z cv, lm i wypełnionym formularzem z www firmy (wydało mi
    się to dość oczywiste), mimo że pani kadrowa początkowo stwierdziła,
    że nie biorą studentów młodszych lat studiów.

    I przy okazji pytanie - chciałbym odbyć praktykę zawodową jeszcze w
    dwóch innych firmach (uważam że warto), niestety na uczelni
    dowiedziałem się, że nie istnieje możliwość przystawienia jeszcze
    dwóch pieczątek - jak mam to zorganizować (jakie papiery), żeby odbyć
    praktykę (czy jak to zwał), tak aby firmy nie miały problemów w razie
    jakiegoś najazdu urzędasów (PIPy itp.) i tak by nie poniosły żadnych
    dodatkowych kosztów?

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 17. Data: 2004-05-08 20:18:18
    Od: "kicur" <k...@o...pl>

    <CIACH!>

    Wiecie co? Za wyjątkiem Amry (dzięki!) chyba nikt (sorki, jeśli się mylę) nie
    odpowiedział ani NIE STARAŁ SIĘ odpowiedzieć na zadane pytanie!!
    Wszyscy albo pytają o coś, na co sam znam odpowiedź i/lub dodatkowo wyżej o tym
    napisałem a ja O TO NIE PYTAM!!

    Zadałem proste pytanie - czy jeśli wypowiedzenie Sąd uzna za bezskuteczne np. 2
    m-ce po zakończeniu okresu wypowiedzenia, to czy za te 2 m-ce AUTOMATYCZNIE
    należy się pensja czy nie??? Rozumiecie? Jak ktoś nie rozumie, to niech - z
    łaski swojej nie odpowiada! Szkoda czasu czytających posty takich "mądrali".

    I nie jest to miejsce na dyskusje co słuszne a co niesłuszne - pytanie z
    gatunku prawa, a w Sądzie się nie dyskutuje czy to prawo jest słuszne czy nie,
    bo to NIC nie zmienia.
    Sytuacji w pracy, całej sytuacji szczegółowo "mądrale" nie znacie - więc
    proszę, nie wypowiadajcie się w tej materii. Nikt nie powiedział, że nie macie
    racji. Ale przede wszystkim nikt nie powiedział, że ją macie!

    A ja zadałem proste pytanie . I grzecznie poprosiłem o odpowiedź na nie. I
    tyle. "Mądralom" dziękujemy!

  • 18. Data: 2004-05-08 21:33:12
    Temat: ZAMYKAM WĄTEK ;)
    Od: "kicur" <k...@o...pl>

    Dobra - już wiem: odpowiedź na moje pytanie jest twierdząca. W przypadku mojej
    żony nawet jak ją przywrócą po 6 m-cach (albo dłuzej) do pracy, to
    wynagrodzenie Jej przysługuje.
    Art. 47 KP.

    Dziękuję wszystkim, którzy zabrali głos - a szczególnie Amrze ;))