PracaGrupypl.praca.dyskusje › Work Service - Pytanie

  • 1. Data: 2007-02-07 14:30:51
    Temat: Work Service - Pytanie
    Od: "@ce" <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    Zawarłem niedawno umowę z Work Service i mam pytanie dotyczące 21. punktu w
    tej umowie:

    21. Zleceniobiorcy nie wilno zawierać żadnych umów cywilnoprawnych w
    przedsiębiorstwie zakładu pracy, w którym wykonuje zlecenie oraz innych
    przedsiębiorstwach proponujących mu zawarcie umów cywilnoprawnych w okresie
    obowiązywania umowy zlecenia oraz przez okres 2 miesięcy od jej wygaśnięcia.
    W przypadku naruszenia tego postanowienia zleceniobiorca zapłaci
    zleceniodawcy karę umowną w wysokości 1000zł.

    Czy to oznacza, że nie mogę pracować przez dwa miesiące po zakończeniu pracy
    za pośrednictwem WS, bo ściągną ze mnie tysiąc złotych?? czemu ten punkt ma
    służyć?

    z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam grupowiczów...

    --
    Krzysiek
    k...@g...com

  • 2. Data: 2007-02-07 15:09:39
    Temat: Re: Work Service - Pytanie
    Od: Any User <z...@u...pl>

> [...]
    > za pośrednictwem WS, bo ściągną ze mnie tysiąc złotych?? czemu ten punkt ma

    Nie możesz pracować, ale tylko u pracodawcy, u którego docelowo
    wykonywałeś pracę za pośrednictwem Work Service. Jest to takie
    zabezpieczenie, że gdybyś się przypadkiem okazał dobrym pracownikiem, to
    aby Cię ten pracodawca nie zatrudnił bezpośrednio, chcąc zaoszczędzić na
    prowizji dla Work Service.

    Bardzo inteligentne.

    --
    Blog zwyczajnego pracownika
    http://pracownik.blogspot.com

  • 3. Data: 2007-02-07 15:26:18
    Od: "@ce" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > zabezpieczenie, że gdybyś się przypadkiem okazał dobrym pracownikiem, to
    > aby Cię ten pracodawca nie zatrudnił bezpośrednio, chcąc zaoszczędzić na

    Dzięki za szybką odpowiedź ale czy jesteś pewny?
    W umowie wyraźnie jest napisane "..oraz innych przedsiębiorstwach
    proponujących mu zawarcie umów cywilnoprawnych" co wskazywałoby na
    niemożność pracowania przez 2 miesiące (?)
    Mam jednak nadzieję że jestem w błędzie ale to sformułowanie mnie
    przestraszyło ;)
    pzdr..

    --
    Krzysiek
    k...@g...com

  • 4. Data: 2007-02-07 15:34:07
    Od: Any User <z...@u...pl>

> [...]
    > niemożność pracowania przez 2 miesiące (?)
    > Mam jednak nadzieję że jestem w błędzie ale to sformułowanie mnie

    Tego, co napisałem, pewny oczywiście jestem. Natomiast to drugie
    rzeczywiście mi umknęło. Faktycznie, nie możesz pracować nigdzie na
    podstawie umowy cywilno-prawnej - czyli zostaje Ci normalna umowa o pracę.

  • 5. Data: 2007-02-07 15:49:15
    Od: "@ce" <a...@p...onet.pl>

    > Tego, co napisałem, pewny oczywiście jestem. Natomiast to drugie
    > rzeczywiście mi umknęło. Faktycznie, nie możesz pracować nigdzie na
    > podstawie umowy cywilno-prawnej - czyli zostaje Ci normalna umowa o pracę.

    no właśnie...
    i tego za bardzo nie rozumiem

    --
    Krzysiek Magura
    k...@g...com

  • 6. Data: 2007-02-07 15:59:15
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Wed, 07 Feb 2007 16:09:39 +0100, Any User <z...@u...pl>
    w <eqcq3j$ije$1@opal.icpnet.pl> napisał:

    > Nie możesz pracować, ale tylko u pracodawcy, u którego docelowo
    > wykonywałeś pracę za pośrednictwem Work Service. Jest to takie

    Brednia, bo podptaszkowane.

    > Bardzo inteligentne.

    Głupie, ciężkie do obrony w sądzie i prawdopodobnie zaskarżalne od
    UOKiK.

    W przypadku normalnego zakazu konkurencji pracodawca jest zobowiązany
    płacić przez okres obowiązywania zakazu 1/4 pensji.
    A to to jest jakaś chamówa.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 7. Data: 2007-02-07 16:08:49
    Od: Any User <z...@u...pl>

    > no właśnie...
    > i tego za bardzo nie rozumiem

    To taka sztuczka, aby Ci czegoś zabronić, jednocześnie tego nie
    zabraniając. Jeśli poszedłeś do Work Service, to można domniemywać, że
    nie miałeś szansy na pracę na normalnych zasadach. Zatem ta umowa,
    zabraniając Ci "jedynie" umów cywilno-prawnych, w praktyce zabrania Ci
    wszystkiego (no chyba, że Twoja sytuacja nagle się zmieni, ale to jest
    tzw. próg ryzyka, którego nie opłaca się likwidować).

  • 8. Data: 2007-02-07 16:11:57
    Od: Any User <z...@u...pl>

> [...]
    >
    > W przypadku normalnego zakazu konkurencji pracodawca jest zobowiązany
    > płacić przez okres obowiązywania zakazu 1/4 pensji.

    Ale zauważ, że nie zabraniają mu pracować, ale jedynie podpisywać umowy
    cywilno-prawne. Czyli nadal może podjąć normalną umowę o pracę. Czyli
    nie kwalifikuje się do zaskarżenia.

    A ponieważ jest w Work Service, to statystycznie nie ma szans na
    normalną umowę o pracę. Czyli taka lojalka bez lojalki.

    Genialna sztuczka, nie tylko inteligentna.

  • 9. Data: 2007-02-07 17:59:46
    Od: 3...@v...pl

    ja bym się na twoim miejscu wogóle tym nie przejmował, bo:

    - jeżeli firma do której zostałeś wynajęty przez WS będzie chciała cię
    zatrudnić na umowę o pracę - będzie mogła.
    - jak sobie będziesz chciał w trakcie umowy z WS dorobić np na umowe
    zlecenie czy dzieło w innej firmie - WS i tak faktycznie nie ma sposobu
    żeby się o tym dowiedzieć

    to zwykły straszak, i jak większość "lojalek" nie do wyegzekwowania w
    praktyce - opiera się na tym, że WS ma nadzieję że się przestraszysz
    (działa pewnie w 90% przypadków)

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2007-02-07 18:35:35
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    "@ce" <a...@p...onet.pl> wrote in

    przeczytalem sobie ten punkt umowy; i chcialbym sie podzielic z Wami
    moja interpretacja; ciekaw jestem, czy da sie ja obronic?

    > 21. Zleceniobiorcy nie wilno zawierać żadnych umów cywilnoprawnych w
    > przedsiębiorstwie zakładu pracy, w którym wykonuje zlecenie oraz

    czy ja dobrze rozumiem, ze zapis ten dotyczy umow _w_ przedsiebiorstwie?

    czyli zdaje sie, ze dobrowolnie zgadzasz sie na to, ze na terenie firmy,
    w ktorej masz zlecenie nie mozesz zawierac innych umow zlecen; czyli o
    ile tylko zawrzesz taka umowe poza terenem firmy, w ktorej wykonujesz
    zlecenie na rzecz WS, to nie narazisz sie na kare umowna;

    na szczescie miejsce zawarcia umowy cywilno-prawnej (tutaj zgodnie z
    brzmieniem umowy "w przedsiebiorstwie") ma sie nijak do miejsca, w
    ktorym wykonujesz jakies czynnosci - np. zlecone czynnosci;

    oczywiscie WS zawsze moze sie upierac, ze to jest tzw. oczywista pomylka,
    ale dla mnie roznica pomiedzy "zawrzec umowe w przedsiebiostwie" a
    "wykonywac zlecenie na rzecz przedsiebiorstwa", to sa dwie zupelnie inne
    sprawy;

    > innych przedsiębiorstwach proponujących mu zawarcie umów
    > cywilnoprawnych w okresie obowiązywania umowy zlecenia oraz przez

    tutaj jest chyba analogia do dzialania WS - z tym "w przedsiebiorstwie";
    otoz oni sobie nie zycza, zebys z inicjatywy innej firmy posrednictwa
    ("proponujacych") udal sie do jej siedziby ("w innych przedsiebiorstwach")
    i zawarl tam umowe;

    na szczescie mozesz taka umowe zawrzec ze swojej inicjatywy - a wiec
    nie spelniajac warunku "proponowania Ci zawarcia umowy"; musisz jedynie
    zaproponowac zawarcie umowy sam - to bedzie dokladnie odwrotna sytuacja
    do opisanej w zacytowanym fragmencie umowy; i to jest dosyc logiczne, bo
    stawki w konkurencyjnej firmie posrednictwa sa pewnie podobne i Tobie
    raczej nie bedzie zalezalo na przejsciu do konkurencji, ale im oczywiscie
    tak, bo kazdy taki "Ty" to dla nich strumien kasy;

    pzdrv;
    adas;