PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak wyłudzić podwyżke

  • 11. Data: 2005-06-20 11:26:50
    Temat: Re: Jak wyłudzić podwyżke
    Od: lynx <t...@p...fm>

    Jednego pięknego dzionka o czasie 20 Jun 2005 10:30:46 +0200, ludzik o
    nazwie <g...@o...pl> wziął i wystukał na klawiaturce co następuje:

    > Wiele razy zatanawiałem się nad zmianą pracodawcy ale jak już pisałem
    > mieszkam i
    > pracuję w niewielkim miasteczku...

    więc musisz się zastanowić czy wolisz narzekać i ubolewać czy wziąć sprawy
    w swoje ręce. Nie ryzykujesz nie zyskujesz.

    --
    lynx

  • 12. Data: 2005-06-20 11:30:04
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Krzysztof Stachlewski napisał(a):
    > To się przeprowadź.
    Niestety nie zawsze jest to mozliwe.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 13. Data: 2005-06-20 12:17:22
    Od: "Kamila K." <k...@p...onet.pl>

    Witam!
    Czytam tak ten wątek i sie zastanawiam co ze mną nie tak (choć mogę się
    domyślać)
    Mieszkam w miejscowości 120 tys ludzi nie za mała, nie za duża, pracuję jako
    informatyk - programista od 5 lat w tej samej firmie. Firma upada od 2 lat
    ale jakoś się kula. Od 5 lat nie dostałam ani jednej podwyżki, zarabiam 1000
    na rękę.
    Postanowiłam zmienić pracę, nawet zdecydowałam się wyprowadzić do większego
    miasta (Warszawa, Poznań, itp.)
    Powiedzmy że kwalifikację mam: 5 lat praktyki programowania w Delphi,
    Oprogramowuję bazy danych SQL - InterBase, posiadam tytuł inżyniera i
    nformatyki, dyplom obroniony z oceną końcową 6. I niestety wysłałam już
    kilkadziesiąt podań i nic. Fakt byłam na kilku rozmowach m.in w Katowicach,
    Poznaniu, Warszawie ale .... Pracodawcy są śmieszni, najbardziej rozbawili
    mnie w Wa-wie!. Oczywiście wszyscy poszukują ludzi z wyższym wykształceniem
    (to mam), najlepiej z dobrymi wynikami w szkole (to też spełniam), co
    najmniej 2-3 lata doświadczenia (hmmm to też u mnie załatwione) ale jak
    przychodzi do negocjacji wynagrodzenia to śmiech człowieka ogarnia,
    powracając do Wa-wy zaproponowali mi 1350 zł na rękę, :))) Jak tu
    przeprowadzić sie do stolicy, wynająć mieszkanie i nie umrzeć z głodu za
    1350 zł. (na marginesie powiem że byłam na rozmowie w pewnym ministerstwie)
    Śmiech na sali.
    Po tych rozważaniach mogę się domyślać że w Polsce nadal utrzymuje się
    dyskryminacja kobiet - bo kobieta informatyk to zjawisko nadprzyrodzone!.
    --
    Pozdrawiam, Kamila

  • 14. Data: 2005-06-20 12:36:34
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl>

    "badzio" <b...@n...epf.pl> wrote in message
    > Niestety nie zawsze jest to mozliwe.

    Praktycznie zawsze. To jest kwestia determinacji
    w poszukiwaniu pracy.

    Stach

  • 15. Data: 2005-06-20 12:58:46
    Od: "Vetch" <...@...3.4>

    Użytkownik "Kamila K." <k...@p...onet.pl> napisał
> [...]
    > ale jakoś się kula. Od 5 lat nie dostałam ani jednej podwyżki, zarabiam

    witaj w klubie :-)

    > Postanowiłam zmienić pracę, nawet zdecydowałam się wyprowadzić do
    > większego
    > miasta (Warszawa, Poznań, itp.)

    mnie tez wszystko jedno :-)

    > Pracodawcy są śmieszni [...]
    > Śmiech na sali.
    > Po tych rozważaniach mogę się domyślać że w Polsce nadal utrzymuje się
    > dyskryminacja kobiet - bo kobieta informatyk to zjawisko nadprzyrodzone!.

    to chyba nie jest dyskryminacja kobiet, ale dyskryminacja chętnych do pracy
    w ogóle :-)
    Pracodawcy się wycwanili i znając bolączki naszego "rynku pracy", dają
    najniższe stawki. W końcu i tak zawsze się ktoś znajdzie, kto weźmie robotę
    choćby za tę miskę ryżu i jeszcze obcałuje z wdzięczności nogi swego nowego
    pana :-) Mamy chory system, chorą gospodarkę i niewiele na to można
    poradzić. Dlatego też pozostaje nam tylko szukać poprawy własnego losu tam
    gdzie ceni się dobrych pracowników.

    Piotr Zagawa
    http://vetch.magot.pl/

  • 16. Data: 2005-06-20 13:11:36
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Krzysztof Stachlewski napisał(a):
    > Praktycznie zawsze. To jest kwestia determinacji
    > w poszukiwaniu pracy.
    Blad. Czasem sa ograniczenia zwiazane ze zobowiazaniami rodzinnymi.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 17. Data: 2005-06-20 13:15:17
    Od: "LPoD" <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    Użytkownik "Kamila K." <k...@p...onet.pl> napisał:

    > Oczywiście wszyscy poszukują ludzi z wyższym wykształceniem
    > (to mam),

    Studia dzienne? Jaka uczelnia?

> [...]
    > przeprowadzić sie do stolicy, wynająć mieszkanie i nie umrzeć z głodu za
    > 1350 zł. (na marginesie powiem że byłam na rozmowie w pewnym

    No jeśli startujesz to budżetówki, to się nie dziw. Pewnie odwalałabyś
    robotę za jakiegoś
    siostrzeńca ministra, który zarabia 10 razy więcej. Odradzam wszelkie
    instytucje państwowe.
    Prawda jest taka, że dla ludzi z konkretną wiedzą i doświadczeniem,
    zwłaszcza w IT, praca jest,
    i to nie taka za 1350.

    > Po tych rozważaniach mogę się domyślać że w Polsce nadal utrzymuje się
    > dyskryminacja kobiet - bo kobieta informatyk to zjawisko nadprzyrodzone!.

    Zamiast rozpaczać nad dyskryminacją kobiet (co się oczywiście jeszcze
    niestety zdarza,
    ale nie demonizujmy zjawiska), proponuję krytycznie spojrzeć na to, w jaki
    sposób szukasz
    pracy. Czy CV jest właściwie napisane. Czy aktywnie i wydajnie szukasz ofert
    pracy (pojechałaś do tej Warszawy
    tylko na 1 rozmowę? i to do ministerstwa?). Czy jesteś odpowiednio
    przygotowana na rozmowę kwalifikacyjną, masz przygotowane dobre odpowiedzi
    na pytania, które prawie na pewno padną (np. dlaczego chcesz zmienić pracę).
    Nie mogę uwierzyć, że programistka z 5-letnim doświadczeniem i wyższym
    wykształceniem nie może znaleźć
    satysfakcjonującego zajęcia. Mam wręcz wrażenie, że bycie kobietą powinno tu
    niejednokrotnie pomóc,
    a nie zaszkodzić - w końcu, jak sama mówisz, kobieta-informatyk to zjawisko
    niemal nadprzyrodzone,
    a istoty nadprzyrodzone powinny być cenione odpowiednio do stopnia swojej
    nadprzyrodzoności. ;)
    W dodatku nie szukasz pracy jako osoba bezrobotna - co też jest zazwyczaj
    atutem, bo dobrze brak
    "przestoju" świadczy o tym, że Twoje umiejętności są cenione
    (niedostatecznie, ale jednak).

    ch.

  • 18. Data: 2005-06-20 13:21:24
    Od: "Vetch" <...@...3.4>

    Użytkownik "LPoD" <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff> napisał
    > Prawda jest taka, że dla ludzi z konkretną wiedzą i doświadczeniem,
    > zwłaszcza w IT, praca jest, i to nie taka za 1350.

    konkretną wiedzą i doświadczeniem ? Widocznie za mało jeszcze umiem :-)
    Zapraszano mnie na wiele rozmów kwal. ale w praktyce firmy nie są skore do
    zatrudniania ludzi za średnią krajową, raczej szukają wolontariuszy :-)

    Piotr Zagawa
    http://vetch.magot.pl/

  • 19. Data: 2005-06-20 13:53:05
    Od: "LPoD" <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    Użytkownik "Vetch" <...@...3.4> napisał:

    > konkretną wiedzą i doświadczeniem ? Widocznie za mało jeszcze umiem :-)
    > Zapraszano mnie na wiele rozmów kwal. ale w praktyce firmy nie są skore do
    > zatrudniania ludzi za średnią krajową, raczej szukają wolontariuszy :-)

    Jedne są, jedne nie są - trzeba szukać. A wcześniej ustalić sobie minimalne
    wymagania,
    co do pracodawcy - tak, żeby po kilku miesiącach nie trzeba go było znowu
    zmieniać.
    Trzeba pamiętać o tym, że rozmowa kwalifikacyjna jest także po to, aby
    potencjalny
    pracownik zapoznał się dokładniej z tym, co oferuje pracodawca. A to, że
    któryś
    jeden czy drugi zaproponuje 1000zł (swoją drogą dziwne - z mojego
    doświadczenia wynika,
    że praktycznie zawsze najpierw pytają kandydata o jego oczekiwania
    finansowe),
    nie oznacza, że trzeba skakać z radości i godzić się na to. Oczywiście,
    łatwiej przebiera
    się w ofertach, kiedy zmienia się pracę, a nie szuka jej.

    ch.

  • 20. Data: 2005-06-20 14:00:20
    Od: "Kamila K." <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LPoD" <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff> napisał w wiadomości

    > Studia dzienne? Jaka uczelnia?

    Studia zaoczne, nie wyobrazam sobie studiowac dziennie i po studiach szukac
    pracy bez doswiadczenia
    Uczelnia: Wyzsza szkoła Informatyki w Łodzi - inżynier
    Obecnie mgr robię na Uniwersytecie w Łodzi

> [...]
    > instytucje państwowe.
    > Prawda jest taka, że dla ludzi z konkretną wiedzą i doświadczeniem,

    Teraz to wiem, człowiek nieraz jest naiwny ale uczy się na błędach

> [...]
    > sposób szukasz
    > pracy. Czy CV jest właściwie napisane. Czy aktywnie i wydajnie szukasz

    Cenna uwaga, przemyslę ;)

    >(pojechałaś do tej Warszawy
    > tylko na 1 rozmowę? i to do ministerstwa?).

    No cóż to przyszły pracodowaca zazwyczaj wymysla datę i godzinę spotkania,
    nie sądze aby byli tak mili i poczekali az uzbiera mi się co najmniej 3
    pracodawców z tego samego miasta

    > Czy jesteś odpowiednio
    > przygotowana na rozmowę kwalifikacyjną, masz przygotowane dobre odpowiedzi
    > na pytania, które prawie na pewno padną (np. dlaczego chcesz zmienić
    pracę).

    Tak przeszłam już wiele rozmów i wiem jakie pytania padają, także jestem
    przygotawana na pytania różndej treści ;)
    A bywają naprawdę zaskakujące.

    > Nie mogę uwierzyć, że programistka z 5-letnim doświadczeniem i wyższym
    > wykształceniem nie może znaleźć satysfakcjonującego zajęcia.

    A jednak

> [...]
    > niemal nadprzyrodzone,
    > a istoty nadprzyrodzone powinny być cenione odpowiednio do stopnia swojej

    No tak tylko nie każdy tak uważa, myślę że panuje stereotyp że tylko
    mężczyzna może mieś umysł "ścisło - logiczny" a ludzie boją sie nieznanego.

    :))

    --
    Pozdrawiam, Kamila