PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozprawa w sadzie a dzien wolny

  • 1. Data: 2003-10-17 17:06:12
    Temat: rozprawa w sadzie a dzien wolny
    Od: "Baba Jagaa" <j...@w...pl>

    Witajcie, mam taki maly problem.
    W czwartek mam rozprawe w sadzie pracy (pozwalam poprzedniego pracodawce o
    wyplate odszkodowania).
    Obecnie pracuje w innej firmie i moze ktos wie, czy przysluguje mi dzien
    wolny w zwiazku z wezwaniem do sadu ? czy po prostu musze wziac urlop ?
    a jesli pracodawca nie da mi urlopu to co moge zrobic ? stawienie sie w
    sadzie jest dla mnie jako powoda obowiazkowe ... czy wtedy moge zadzwonic o
    7 rano w dzien rozprawy do pracodawcy i powiedziec ze chce dzisiaj dzien
    wolny zgodnie z tymi nowymi przepisami, ktore mowia o tym, ze przysluguja
    pracownikowi 4 (chyba) takie dni w ciagu roku ?

    Bardzo prosze o pomoc, Jagaa

  • 2. Data: 2003-10-17 20:14:27
    Temat: Re: rozprawa w sadzie a dzien wolny
    Od: "Jerzy \(Dusk\)" <d...@v...be>

    "Baba Jagaa" <j...@w...pl> napisał(a) tak:
> [...]
    > wolny zgodnie z tymi nowymi przepisami, ktore mowia o tym, ze
    przysluguja
    > pracownikowi 4 (chyba) takie dni w ciagu roku ?

    Jak miałem wezwanie do sądu to dostałem dzień wolny. Ale nie pamiętam już
    czy dodatkowy czy z puli urlopu. W każdym razie, pracodawca musi Ci
    umożliwić stawienie się. Najlepiej jak go uprzedzisz o tym conajmniej
    dzień wcześniej, nie musisz od razu wyłuszczać powodu.

    Jerzy

  • 3. Data: 2003-10-17 20:16:01
    Od: "Rafał Milczarek" <m...@b...wroc.pl>

    Z prawa wynika, i tak tez jest, ze w takiej sytuacji przysluguje ci dzien
    wony liczony jako przepracowany.

  • 4. Data: 2003-10-17 20:18:55
    Od: "Rafał Milczarek" <m...@b...wroc.pl>

    Podstawa do urlopu jest wezwanie do sadu.