PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie lekarskie a koniec umowy o prace

  • 1. Data: 2003-10-17 17:19:53
    Temat: zwolnienie lekarskie a koniec umowy o prace
    Od: "Adam Horak" <a...@d...gazeta.pl>

    Witam,
    zwracam sie z prosba o pomoc.
    Za 3 tygodnie konczy mi sie umowa o prace na czas okreslony (okres probny) i
    nie chce jej dalej przedluzac. I teraz pytanie: jak wyglada sprawa w
    przypadku gdy np. zachoruje i dostane zwolnienie lekarskie na okres dluzszy
    niz czas trwania umowy ? Czy pracodawca musi zaplacic za cale zwolnienie i
    dopiero wtedy umowa sie rozwiazuje czy tez nie interesuje go moje zwolnienie
    i wyplaca mi pieniadze tylko do konca trwania umowy ?

    Bardzo prosze o odpowiedz.
    Pozdrawiam, Adam

  • 2. Data: 2003-10-17 21:45:13
    Temat: Re: zwolnienie lekarskie a koniec umowy o prace
    Od: "pik" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Adam Horak" <a...@d...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:bmp8bj$2a4$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    > zwracam sie z prosba o pomoc.
    > Za 3 tygodnie konczy mi sie umowa o prace na czas okreslony (okres probny)
    > nie chce jej dalej przedluzac.
    ciach

    >Widocznie byłeś bardzo "wydajnym" pracownikiem. Próba wyłudzenia
    chorobowego świadczy o tym :(

  • 3. Data: 2003-10-18 05:19:34
    Od: "Baba Jagaa" <j...@w...pl>

    Użytkownik "pik" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Adam Horak" <a...@d...gazeta.pl> napisał w
    > wiadomości news:bmp8bj$2a4$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > ciach

    > chorobowego świadczy o tym :(

    Czy nie uwazasz, ze nie powinno sie oceniac drugiego czlowieka w sytuacji
    kiedy nie zna sie sprawy ???
    Poza tym co ma "wydajnosc" do tego, ze ktos nie chce przedluzyc umowy z
    pracodawca ? Pracodawca chce, a pracownik nie chce - to znaczy, ze
    pracownik jest do kitu ?
    A moze pracownik zle sie czuje i w obawie przed dluzszym zwolnieniem napisal
    ten list z takim wlasnie zapytaniem. Czy to proba wyludzenia ?
    Zastanow sie najpierw, zanim kogos bedziesz obrazal.

    Jagaa

    p.s. moglbys sie podpisywac pod postami.

  • 4. Data: 2003-10-18 08:32:52
    Od: "pik" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Baba Jagaa" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > p.s. moglbys sie podpisywac pod postami.
    >
    >Jeżeli pracownikowi nie chcą przedłużyć umowę to istnieje uzasadniony
    powód. Zwróć uwagę na sformułowanie "i nie chce jej dalej przedluzac".
    Następne " I teraz pytanie: jak wyglada sprawa w przypadku gdy np.
    zachoruje i dostane zwolnienie lekarskie na okres dluzszy niz czas trwania
    umowy ? " - jednoznacznie wynika na planowaną chorobę :), i już przewidział,
    że zwolnienie będzie dłuższe i "skroi" pracodawcę.
    Pracodawcę nie ale ZUS.
    Moja wypowiedź uważam za logiczną po przeczytaniu postu Adama.
    Natomiast Twój post wprowadza "ferment" :))). Vide supra "Pracodawca
    chce, a pracownik nie chce" a Adam napisał w poście -"nie chce jej dalej
    przedluzac".
    Polecam czytanie ze zrozumieniem tekstu:))
    Natomiast Adama przepraszam za sformułowanie ""wydajnym" może powinno być
    nie spełniłeś oczekiwań pracodawcy. Po to są okresy próbne zatrudnienia.
    pozdr.
    Jan Kowalski

  • 5. Data: 2003-10-18 12:06:22
    Od: "Marsiuu" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > przedluzac".
    > Polecam czytanie ze zrozumieniem tekstu:))

    nie wiem czemu ale moje zrozumienie adama jest takie samo jak Jagi. (pewnie
    dlatego ze ostatnim podmiotem w zdaniu przed "chce" jest Adam, a nie
    pracodawca), ale nie o tym mialo byc! - prawda Adamie?

    "Czy pracodawca musi zaplacic za cale zwolnienie i dopiero wtedy umowa sie
    rozwiazuje czy tez nie interesuje go moje zwolnienie i wyplaca mi pieniadze
    tylko do konca trwania umowy ?"
    Ze swojego doswiadczenia prawie jestem pewny, ze pracodawca placi do
    ostatniego dnia umowy. Niestety nie wiem czy ZUS jest zobowiazany zeby
    zaplacic za dalsza czesc tego zwolnienia :/ No i nie wiem czy ZUS placi te
    pieniadze bezposrednio, czy poprzez pracodawce.

    pozdrawiam
    mariusz

  • 6. Data: 2003-10-18 12:30:01
    Od: "kurzepka" <k...@o...pl>

    W przypadku umowy zawartej na czas określony(próbny) zwolnienie lekarskie nie
    ma znaczenia. Umowa przestaje obowiązywać pomimo trwania zwolnienia
    lekarskiego. Zakład pracy powinien wystawic dokument ZUS Z3 ( o ile dobrze
    paietam) i wysłać do ZUS-u. Kolejne zwolnienia powinienes dostarczać do ZUS.

    Pozdrawiam
    Iza

  • 7. Data: 2003-10-18 12:31:59
    Od: "" <k...@o...pl>

    Witam jeszcze raz,
    Firma wypłaci Ci tylko tę część, która obejmuje okres trwania umowy o pracę.
    Iza

  • 8. Data: 2003-10-18 14:42:05
    Od: "Adam Horak" <a...@d...gazeta.pl>

> [...]
    > nie spełniłeś oczekiwań pracodawcy. Po to są okresy próbne zatrudnienia.

    Ja rowniez polecam czytanie tekstu ze zrozumieniem, istnieje takie pojecie
    jak "wtorny analfabetyzm", wiesz o czym mowie ?
    Napisalem wyraznie "nie chce jej dalej przedluzac" - JA nie
    chce.Proste-logiczne.

    Adam

  • 9. Data: 2003-10-18 16:40:56
    Od: "Marsiuu" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Horak" <a...@d...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:bmrjft$sfu$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Ja rowniez polecam czytanie tekstu ze zrozumieniem, istnieje takie pojecie
    > jak "wtorny analfabetyzm", wiesz o czym mowie ?
    > Napisalem wyraznie "nie chce jej dalej przedluzac" - JA nie
    > chce.Proste-logiczne.

    no ja nie chcialem sie posowac, az tak daleko do mowienia o wtornym
    analfabetyzmie, bo ty Adamie takze nie ejstes bez winy ;-) - uzywasz wersji
    polskawej, ktora w tym wypadku pasuje do 3 osoby, ale dla mnie byl
    wazniejszy kontekst, ktory podpowiada, ze chciales napisac - nie chcĘ.

    pozdrawiam