PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak właściwie zapytać o pracę?

  • 1. Data: 2005-11-30 11:57:42
    Temat: Jak właściwie zapytać o pracę?
    Od: "Pumpkin" <p...@o...pl>

    Upatrzyłem sobie firmę, nieoficjalnie wiem, że szukają pracowników na
    stanowisko x. Kiedy szukają oficjalnie, składa się CV i list. Jak należy
    postąpić w takiej sytuacji, żeby było jak należy? Zadzwonić do działu kadr i
    przeprowadzić nieoficjalną rozmowę? Jeśli zechcą to złożyć dokumenty? Co
    wtedy pisać - "w odpowiedzi na Państwa zapotrzebowanie"?

  • 2. Data: 2005-11-30 12:21:04
    Temat: Re: Jak właściwie zapytać o pracę?
    Od: "Arek" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Pumpkin" napisał:
> [...]
    > i przeprowadzić nieoficjalną rozmowę? Jeśli zechcą to złożyć dokumenty? Co
    > wtedy pisać - "w odpowiedzi na Państwa zapotrzebowanie"?

    Dużo ludzi składa swoje papiery do firm, w których chcieliby pracować mimo,
    że ci nie szukają pracowników (nawet nieoficjalnie) z nadzieją że może
    akurat ktoś taki by im się przydał lub gdy będą szukać już będą coś mieli.
    To taki wstęp do tego, żebyś się nie zastanawiał czy składać.
    Możesz zadzownić i spytać się czy mógłbyś złożyć papiery (udać że nie wiesz
    że planują kogoś szukać, tylko powiedzieć że bardzo byś chciał tam pracować)
    i wtedy możesz napisać w zależności co ci powiedzą, albo "w nawiązaniu do
    rozmowy tel...".
    Albo poprostu wysłać papiery i napisać, że bardzo ci się podoba firma i
    marzysz o tym, żeby tam pracować, więc z taką nadzieją przesyłasz dołączone
    dokumenty.
    Czy inna ściema.

    Powodzenia

    --
    Arek

  • 3. Data: 2005-11-30 19:56:14
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Pumpkin napisał(a):
> [...]
    > przeprowadzić nieoficjalną rozmowę? Jeśli zechcą to złożyć dokumenty? Co
    > wtedy pisać - "w odpowiedzi na Państwa zapotrzebowanie"?

    Napisz, że dotarła do Ciebie wiadomość, że szukają pracownika na
    stanowisko X. Jeśli zapytają, skąd wiesz, powiedz, że jako osoba chętna
    do pracy na stanowisku x musisz orientować się na rynku więc masz swój
    wywiad albo coś w ten deseń. PO czym gładko przejdź do: nadaję się na to
    stanowisko bo to, to i tamto. Czy mogę przesłać CV? Dziękuję, już je
    przygotowałem i w tym momencie wysyłam. W jaki sposob mam się z Państwem
    skontaktować, aby dowiedzieć się Państwa opinii na mój temat.
    Prawdopodobnie usłyszysz, że oni się będą konkaktować. Więc zapytaj
    kiedy możesz spodziewać się odpowiedzi. Przynajmniej będziesz wiedział
    ile masz czekać.

    Prawda, że proste?

    pozdr.
    m.

  • 4. Data: 2005-11-30 20:00:18
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Pumpkin napisał(a):
> [...]
    > przeprowadzić nieoficjalną rozmowę? Jeśli zechcą to złożyć dokumenty? Co
    > wtedy pisać - "w odpowiedzi na Państwa zapotrzebowanie"?

    Aha, pisać: "w nawiązaniu do naszej rozmowy telefonicznej",tak żeby nie
    mieli wątpliwości, że to Twoje CV. Zresztą, znając dzialy personalne, od
    razu przeczytają Twoje CV, zeby wiedzieć, z kim tak dobrze
    poinformowanym mają do czynienia.

    pozdr.
    m.

  • 5. Data: 2005-12-01 08:31:09
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

    Pumpkin wrote:

> [...]
    > i przeprowadzić nieoficjalną rozmowę? Jeśli zechcą to złożyć dokumenty? Co
    > wtedy pisać - "w odpowiedzi na Państwa zapotrzebowanie"?

    Zadzwonić do działu kadr, jeśli taki istnieje i najpierw wyciągasz od
    sekretarki informacje w taki oto sposób:
    "dzień dobry, dzwonię bo miałem się zgłosić w sprawie rekrutacji na
    stanowisko x, czy mogłaby Pani mi powiedzieć kto się zajmuje rekrutacją na
    to stanowisko" sekretarka myśli, że to jaKIEŚ układy i odpowiada na twoje
    pytanie, jeżeli zna odpowiedź, a jeśli nie zna to i tak kieruje Cię do
    właściwej odoby, jeżeli właśnie tej osobie wyjedziesz z takim pytaniem, to
    mówisz otwarcie na czym polegają twoje przeszpiegi i tyle.