PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak to jest z tym bezrobociem?

  • 101. Data: 2005-08-23 14:55:01
    Temat: Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    >W idealnym przypadku pracodawca otrzymałby swoje usługi za darmo

    Nie sądzę, ponieważ drugiej stronie by się to nie opłacało. Pracodawca
    chce kupić usługi pracownika jak najtaniej, a pracownik sprzedać je
    jak najdrożej. Czysty biznes, nic więcej. No może nie czysty, bo jest
    jeszcze płaca minimalna, no i urlopy, no i chorobowe, no i minimalny
    okres wypowiedzenia, no i ZUS, no i PIP, no i Sanepid, no i ... no.

    > i to
    >jest cel ukochany przez pana "byznesmena". I już jasne dlaczego ta
    >płaca minimalna tak bardzo przeszkadza panom pracodawcom, że posuwają
    >się do kłamstw

    :>

    > o jej decydującej roli w tworzeniu bezrobocia.

    Nawet jeśli nie jest decydująca, to zgadzasz się że odgrywa jakąś rolę
    w tworzeniu bezrobocia? Tak, czy nie?

    >Prawdziwym powodem jest, że podobnie jak w palestynie, gospodarka
    >krajowa jest prostym, podstawowym przemysłem o wielkości dobrej dla
    >sporo mniejszego kraju. Taka pszenno-buraczana... i jak tu generować
    >miejsca pracy, zyski, wzrosty? Nie da się. To oczywiście efekt rządów
    >"kapitalistycznych" - koncesje,

    Jestem przeciw niepotrzebnym koncesjom.

    > prywatyzacja itp. przewałki. Zauważcie,
    >że kraj nam się powoli odcywilizowuje: wiele małych ośrodków traci
    >połączenia kolejowe a teraz i nawet autobusowe ze światem,

    Ale ilość środków transportu tj. samochodów, czy połączeń lotniczych
    się jakoś nie zmniejsza.

    > zamykane są
    >urzędy pocztowe,

    No patrz, a w mieście gdzie się urodziłem otworzyli nowy.

    > ośrodki zdrowia...

    A prywatne gabinety lekarskie powstają jak grzyby po deszczu.

    > bo się wszystko "nie opłaca". I
    >coraz większe rejony kraju żyją jak w czterdziestym siódmym.

    Na wschodzie (za Warszawą) na wsiach gdzie czasem bywam, na początku
    tego wieku podłączono linie telefoniczne, o co lokalne społeczności za
    komuny się doprosić nie mogły. Po co komu teraz druty jak mamy
    telefony komórkowe? Ach ten kapitalizm i marnotrastwo środków.

    > Tylko
    >patrzeć jak im prąd odłączą.

    No jak ktoś nie płaci rachunków, to może i odłączą.

    >Z dużych miast świecących powierzchownym
    >blichtrem tego nie widać, ale taka jest prawda: nasz kraj się zwija -
    >widać to w statystykach. Budownictwo,

    Chcesz mi powiedzieć, że w gazetach nie ma ogłoszeń z ofertami
    sprzedaży domów i mieszkań?

    > statystyki zdrowotne,

    Za komuny statystyczny czas życia człowieka był dłuższy?

    >ludnościowe...

    No bez jaj eee... znaczy na odwrót ;-) Trzeba się zabrać do roboty,
    ale jak większości ludzi nie chce się nawet udzielać w tej dziedzinie,
    no to co ja zrobię... . Chyba nie oczekujesz, że "państwo" za kogoś
    ten problem rozwiąże? ;-)

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 102. Data: 2005-08-23 16:11:08
    Od: Dariusz Sznajder <d...@b...tu.kielce.pl>

    W artykule <de79s0$mcv$1@opal.futuro.pl>
    Piotr napisał(a):
    > Ja bym z daleka omijał firmę której nie stać na własny samochód czy
    To akurat z "nie stać" nie ma związku.

    > zapłacenie "kilometrówki" i każącej pracownikom jeździć w sprawach
    > służbowych autobusami, nawet jeśli by to były sporadyczne wyjazdy.
    Jakbyś był świadom ile i jakie firmy ominołeś, to pewnie byś omijać
    przestał.

    --
    Dariusz Sznajder
    DSZ1-RIPE

  • 103. Data: 2005-08-23 16:44:42
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:2kcmg1t3rd1keihkikgiivhs57im0agsep@4ax.com Bremse
    <bremse{usun.to}@wp.pl> pisze:

    > Na koniec chciałem dodać, że w swoim cv zazwyczaj nie zamieszczam daty
    > urodzenia, ani stanu cywilnego, a jedynie informacje o doświadczeniu
    > zawodowym i ukończonych szkołach.
    Bardzo dobra zasada.

    Jotte

  • 104. Data: 2005-08-23 16:48:57
    Od: "Lady Marion" <l...@w...to.poczta.fm>

    Użytkownik "Bremse" <bremse{usun.to}@wp.pl> napisał

    > No jak ktoś nie płaci rachunków, to może i odłączą.

    Nie płaci rachunków bo nie ma pracy i wracamy do punktu wyjścia - bezrobocie

> [...]
    > ale jak większości ludzi nie chce się nawet udzielać w tej dziedzinie,
    > no to co ja zrobię... . Chyba nie oczekujesz, że "państwo" za kogoś

    tu nie chodzi o niże demograficzne a o emigracje

    pozdrawiam
    L.M.

  • 105. Data: 2005-08-23 18:14:20
    Od: Piotr <s...@r...com>

    Dariusz Sznajder napisał(a):

    > To akurat z "nie stać" nie ma związku.

    Więc czym uzasadnić że firma wysyłałaby pracowników autobusami itp.
    zamiast udostępnić im samochód?

    > Jakbyś był świadom ile i jakie firmy ominołeś, to pewnie byś omijać
    > przestał.

    Może jakieś przykłady? Ciekawy jestem co to za firmy.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 106. Data: 2005-08-23 19:04:43
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:defc4o$1ss$1@atlantis.news.tpi.pl Kira
    <c...@-...pl> pisze:

    > A ktos Ci do licha ciezkiego kaze byc najemnym? Pistolet masz
    > przy glowie czy co? Jazda, rob byznes, pokaz jak to powinno
    > wygladac. Czy moze tylko pogadac sobie chciales, hm?
    A czy ktoś do licha jeszcze cięższego każe komuś prowadzić jakikolwiek
    biznes? Pistolet mają przy głowie, czy co? Nie podoba się, to jazda na
    najemnego, szukać pracy, łasić się na rozmowach kwalifikacyjnych i pokazać
    jak to powinno wyglądać.
    No! ;)

    Jotte

  • 107. Data: 2005-08-23 19:07:09
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:def5hu$j30$1@atlantis.news.tpi.pl camel
    <g...@f...gotdns.com> pisze:

    > I już jasne dlaczego ta
    > płaca minimalna tak bardzo przeszkadza panom pracodawcom, że posuwają
    > się do kłamstw o jej decydującej roli w tworzeniu bezrobocia.
    _Już_ jasne?? To jest jasne od ładnych paru lat przecież.

    Jotte

  • 108. Data: 2005-08-23 19:12:44
    Od: " Marek" <m...@N...gazeta.pl>

    Maciek Sobczyk <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl> napisał(a):

    > Ciosem poniżej pasa jest mącenie w głowie młodzieży
    > uzewnętrznianiem swoich wichrzycielskich poglądów.

    Czy przykład kwitnącej od dziesięcioleci pod rządami socjaldemokratów
    Szwecji też jest wichrzycielski?

    W Polsce zbyt dużo ludzi ma intelekt zaślepiony nienawiscią do lewicy
    pod każdą postacią co powoduje, że kultura polityczna zarówno w skali
    makro jak i w skali mikro, jest poniżej poziomu rynsztoka.

    Przykład Szwecji czy w pewnym zakresie Francji lub Niemiec uczy jednak,
    że zasada socjalizm tak, wypaczenia nie :), jest możliwa do realizacji
    w socjaldemokratycznym wymiarze. Chodzi po prostu żeby jak zwał tak zwał,
    ale żeby najemni za swoje pensje i podatki mieli w miarę spokojne życie
    bez wariactw made in III RP, a pozostający bez pracy mieli po pierwsze
    zasiłek przez cały czas pozostawania bez pracy, a po drugie możliwość
    powrotu do pracy w ciągu góra pół roku.

    Marek

  • 109. Data: 2005-08-23 19:51:55
    Od: " Marek" <m...@N...gazeta.pl>

    Kira <c...@-...pl> napisał(a):

    > Bzdura. Po co mi "wspaniala" dziewczyna do przeklepywania
    > danych z papierka do komputera? Starczy mi ze wie gdzie sa
    > literki na klawiaturze i nie maluje w trakcie wklepywania
    > paznokci. Po co mi "wspanialy" do ukladania instalacji? Ma
    > wiedziec co to skretka i jak sie zarabia koncowki + ktorym
    > koncem przykladamy wiertarke do sciany, reszte mu powiedza.
    > I tak dalej...

    Taaaaaaaak? Tylko jakoś nie spotykam ogłoszeń sugerujących, że jest
    to praca dla (prawie) każdego, a klauzulę "do przyuczenia" spotykam
    bardzo rzadko, a i wtedy jest regułą "nie każdego przyuczę".

    > Tyle ze wlasnie: przecietnych sie bierze do przecietnej pracy.
    > Jak ktos ma ambicje zajac ciut lepsze stanowisko, to juz sie
    > z tej przecietnosci musi wybic. Sam.

    W pełni się zgadzam. Tyle, że lektura ogłoszeń sugeruje, że przeciętna
    praca skończyła się w 1989-tym. Teraz się nie pracuje tylko bierze udział
    w projektach.
    No chyba, że w mojej okolicy wszystkie przeciętne stanowiska są już od
    lat obsadzone przez ludzi, którzy do emerytury mają jeszcze kilka
    dziesięcioleci.

    > A to wez sobie zaloz ta firme, badz pracodawca i zobacz sobie
    > jak sie latwo dostosujesz do tego, tfu, Raju. Pogadamy za rok,
    > jak juz bedziesz wiedzial o czym mowisz.

    Nie rozumiemy się. Ja wiem, że przepisy, podatki, ZUS itp.
    Ale nadal twierdzę, że pracodawca jest mimo wszystko w bardziej komfortowej
    sytuacji od najemnego.
    Zatrudnia lub nie, tego lub tamtego - ma niczym nie skrępowany wybór
    z powodu totalnego bezrobocia. Zatrudni w ciągu roku czterech po trzy
    miesiące - nie ma problemu, bo za rok będą nowi bezrobotni absolwenci,
    jeszcze ciepli, prosto po szkołach. Tamci czterej już się szybko nigdzie
    nie zatrudnią, bo już nie są absolwentami. Najemny nie jest szanowany, bo
    zastąpienie jednego innym, to bułka z masłem - na każdy wakat stosy papierów
    od setek chętnych.
    Najemny w każdym wieku ma ten sam problem. Nawet do "przeciętnej pracy",
    tylko "nieprzeciętni kandydaci" załapują się na rozmowy wstępne.

    Marek

  • 110. Data: 2005-08-23 20:50:19
    Od: " Marek" <m...@N...gazeta.pl>

    Kira <c...@-...pl> napisał(a):

    > Do wprowadzania danych i innych takich podstawowych tez bym Cie
    > nie wziela. Nie Twoj poziom i tyle, tu lepiej wziac studenta,
    > ktorego to moze jeszcze i bawi i faktycznie czegos sie przy tym
    > ma szanse nauczyc ...

    Co to znaczy nie ten poziom?
    Jeżeli pracodawca np. wymaga średniego, minimalny staż, MS Office Pro,
    znajomości dokumentów i ich obiegu, archiwizacji danych, itp. - to co
    za problem, skoro spełniam te kryteria??

    > Ale dziwi mnie ze z takim doswiadczeniem wysylasz papiery
    > w odpowiedzi na ogloszenia. IMO to juz raczej ten poziom,
    > kiedy idzie sie do firmy z konkretna propozycja ze swojej
    > strony i stara wynegocjowac korzystne warunki wspolpracy.
    > Niekoniecznie etatowej.

    Większość uczestników forum jest po studiach lub w trakcie, i nie może
    zrozumieć jakim problemem jest znalezienie pracodawcy, gdy będąc po technikiem
    elektrykiem, prawie 25 lat wykonywało się pracę, do której obecnie pierwsze
    wymaganie to min. licencjat (często tylko wtedy gdy zadeklaruje uzupełnienie
    go do mgr inż.)
    Tego nie idzie przeskoczyć, bo w dużych firmach są ustalone
    odgórnie przez radę nadzorczą czy organ założycielski minima na określone
    stanowiska i nikogo nie interesuje, że ktoś pracował na tych lub podobnych
    stanowiskach prawie 25 lat - ma być wyższe informatyczne i koniec.
    W małej firmie może by przyjęli, ale po co jak mają na kopy i pęczki
    bezrobotnych i młodszych, i po studiach.

    Sama widzisz po sobie, że do prostszych prac też nie - bo nie.

    Reasumując: na administratora nie, bo nie mam wyższego, a na operatora też
    nie bo byłem administratorem(!?)

    Z serwisem jest podobnie. Bebechy komputera i system operacyjny mało czym
    są wstanie mnie zaskoczyć. Startowałem więc kilka razy do serwisu,
    bo po małym przyuczeniu mógłbym np. naprawiać również PC-ty przenośne.
    Nie wzięli, bo nie naprawię ani drukarki ani monitora - tego nigdy nie
    musiałem się uczyć, bo to załatwiał zawsze serwis zewnętrzny.

    A tak na marginesie, to sugestie żebym załozył firmę, już nawet mnie nie
    śmieszą, a wygląda na to, że również przestają mnie denerwować.

    Marek