PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak szukać w UK pracy dla absolwentów - graduate (elektronika)

  • 1. Data: 2006-07-31 15:34:05
    Temat: Jak szukać w UK pracy dla absolwentów - graduate (elektronika)
    Od: "Krzysiek" <vertigo2k@skasuj_to_onet.eu>

    Witam,
    Jakiś czas temu postanowiłem wyjechać do pracy w Wielkiej Brytanii, z pewnością
    nie jestem pierwszy ale o ile wszędzie można znaleźć wiele porad jak szukać tam
    różnych zajęć, to ze świecą można szukać o pracy w zawodzie elektronika. Temat
    listu mógłby sugerować, że właśnie skończylem studia, jednak tak nie jest gdyż
    skończyłem je już 4 lata temu, od tego czasu pracowałem w dwóch różnych firmach
    (jako informatyk (pan od komputerów w pewnej biliotece uniwersyteckiej) i
    serwisant elektroniki), i o ile pracodawcy byli zadowoleni z mojej pracy to ja
    powoli czułem ze sie wypalam. Teraz chciałbym zająć się jeszcze zupełnie czym
    innym (technika cyfrowa, projektowanie, programowanie w VHDL) i jak sądzę to
    bedzie już to moje "wymarzone" zajęcie. Po prostu w dziedzinie którą chciałbym
    się zająć nie mam doświadczenia (i stąd taki temat), mam trochę wiedzy lecz
    wiadomo doświadczenia ona nie zastąpi. Nie bedę tu mówił ze pracy nie ma bo
    jest, problem w tym, że pracodawcy zwykle szukają osób z powiedzmy 3 letnim
    doświadczeniem, pracy dla absolwentów jest jak na lekarstwo. A może źle szukam?
    W związku z tym mam kilka pytań:

    1. Czy firmy w UK do szukania absolwentów wykorzystują agencje pracy
    (recruiterów).
    2. Czy to że na ofercie jest wymagane 3 letnie doświadczenie w pracy na
    określonym stanowisku, dyskwalifikuje z miejsca osoby które tego doświadczenia
    nie mają (w Polsce pracodawcy często zawyżają wymagania).
    3. Jak wogóle brytyjcy absolwenci szukają pracy? Może omijają szerokim łukiem
    pośredników i szukają pracy bezpośrednio u pracodawców wysyłając setki CVek? A
    może praca sama ich szuka np. poprzez jakieś Uniwersyteckie centra pracy.

    Dziekuję za wszystkie odpowiedzi
    pozdrawiam
    Krzysiek
    PS. aha jakby ktoś chciał napisać coś do mnie na priva to adres jest
    antyspamowy - należy odpowiednią rzecz wyciąć

  • 2. Data: 2006-08-02 00:32:19
    Od: "name" <e...@a...com>

    "Krzysiek" ...

    > 1. Czy firmy w UK do szukania absolwentów wykorzystują agencje pracy
    > (recruiterów).

    Prawie tylko i wylacznie tak szukaja pracownikow !!!

    Wymagania (raczej) nie sa zawyzane.

    PS:
    Przyjezdzaj i szukaj.