PracaGrupypl.praca.dyskusje › wynagrodzenie przy ogłoszeniach o pracę

  • 1. Data: 2006-07-31 08:03:58
    Temat: wynagrodzenie przy ogłoszeniach o pracę
    Od: "iso" <n...@i...pl>

    Witam,

    Przeglądam sobie oferty o pracę w Londynie i normą jest tam
    podawanie propozycji wynagrodzenia za oferowaną pracę.

    Natomiast dziwne jest u nas już nie tylko to, że w naszych
    rodzimych ogłoszeniach
    a) nie ma informacji o oferowanych stawkach
    i podania tej informacji wymaga się od zainteresowanego
    ale także:
    b) brak informacji kto oferuje pracę!

    Czy to jakaś plaga pośredników szukających pracowników
    i analizujących rynek pracy?
    Raczej nie szukających a tworzących
    bazy danych z takimi potencjalnymi pracownikami.

    Dalej co mnie również zaintrygowało:
    rozliczenie na FV i CV? - czyli jako firma mam wysyłać
    do takich firm swoje CV?

    Łącznie rysuje mi się to na taki model, że wysyłać
    należy: ofertę handlową + CV.

    pozdrawiam,
    wr,
    www.isonet.pl

  • 2. Data: 2006-07-31 08:29:52
    Temat: Re: wynagrodzenie przy ogłoszeniach o pracę
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Może tworzą bazę, ale moze też korzystają z tego głupiego zwyczaju w PL, że
    płacy w ogłoszeniu się nie podaje. W ogłoszeniu w GB taki brak byłby nie na
    miejscu i nikt by się tym ogłoszeniem nie zainteresował mając do wyboru
    inne, w których stawka jest podana.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 3. Data: 2006-07-31 08:33:18
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Aha! Brak informacji o pracodawcy jest celowy, bo od razu złozyłbyś papiery
    do właściwej firmy, a nie do pośrednika. Jak byłem na rozmowie u pośrednika,
    to proponował mi pracę w firmie, której nazwy nie chciał podać. Czyli
    aplikowałem do bliżej nieokreślonego przyszłego pracodawcy nic o nim nie
    wiedząc. IMHO szkoda zabawy.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 4. Data: 2006-07-31 08:51:51
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Dalej co mnie również zaintrygowało:
    > rozliczenie na FV i CV? - czyli jako firma mam wysyłać
    > do takich firm swoje CV?
    >
    > Łącznie rysuje mi się to na taki model, że wysyłać
    > należy: ofertę handlową + CV.

    Na pierwsza częśc nic nie napisze, bo chyba wiekszosc z nas mysli to samo, natomiast
    na druga czesc moje obserwacje są takie:
    jak ktos chce pracownika i pisze o fakturach, to po prostu sygnal, ze praktykuje
    samozatrudnionych, ALE na ogol to jest tylko forma rozliczen, a czlowiek pracuje jak
    na etacie, i odwrotnie, firmom, ktore szukaja pracownika, oferowanie usług swojej
    firmy jest kompletnie bezcelowe i wprowadza tylko zamieszkanie.

    Wojtek

  • 5. Data: 2006-07-31 09:38:06
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > oferowanie usług swojej firmy jest kompletnie bezcelowe i wprowadza tylko
    > zamieszkanie.

    To prawda byłoby to zamieszanie. Ale rozumiem iso: podnosi głowę do góry i
    nie liże dupy pracodawcy, tylko - poprzez wysłanie oferty - chce podnieść
    negocjacje na poziom partner-partner, a nie Pan-sługa.

    --
    Lukasz

  • 6. Data: 2006-07-31 10:24:09
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Lukasz napisał(a):

    > W ogłoszeniu w GB taki brak byłby nie na
    > miejscu i nikt by się tym ogłoszeniem nie zainteresował mając do wyboru
    > inne, w których stawka jest podana.

    Z tego co przeglądałem ogłoszenia z GB/Irlandii to z tym podawaniem
    zarobków nie jest tak kolorowo i około 50 % ma takie informacje. Ale to
    i tak zdecydowanie lepiej niż w Polsce.

  • 7. Data: 2006-07-31 14:23:52
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "iso" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > <cut>
    > b) brak informacji kto oferuje pracę!

    Akurat tam to rowniez jest norma - rekruterzy tez musza z czegos zyc.
    Zazwyczaj info takie dostaje sie po wstepnej rozmowie z rekruterem, i wtedy
    zapada decyzja, czy jest o co walczyc czy nie.
    pozdr
    /p

  • 8. Data: 2006-07-31 18:17:40
    Od: "iso" <n...@i...pl>

    "fotech" napisał w wiadomości news:eakgch$1bl$1@atlantis.news.tpi.pl

> [...]
    > pracownika,
    > oferowanie usług swojej firmy jest kompletnie bezcelowe

    Oczywiście masz rację ale to wiem i w tych ogłoszeniach
    są wymienione wymagania, znajomość tego i tamtego ale..
    są też ogłoszenia, że zlecę to i tamto, preferowana FV
    a niżej że CV i zgoda na przetwarzanie.

    wr,
    www.isonet.pl

  • 9. Data: 2006-07-31 18:30:41
    Od: "iso" <n...@i...pl>

    "Tomek" napisał w wiadomości news:eaklji$6b6$2@news.onet.pl

    > Z tego co przeglądałem ogłoszenia z GB/Irlandii to z tym podawaniem
    > zarobków nie jest tak kolorowo i około 50 % ma takie informacje. Ale to i
    > tak zdecydowanie lepiej niż w Polsce.

    zauważ jednak, że nie piszą tam, żeby podać swoje oczekiwania
    finansowe, wiem ze czasem nie podają stawki, może nie chca publicznie
    ale raczej nie wymagają od aplikanta określania oczekiwań.
    Przecież to oni znają rynek, znaja swoją firme
    i wiedzą ile mogą zaoferować. Jak dla mnie oszczędza to wszystkim
    czas.

    wr,
    www.isonet.pl

  • 10. Data: 2006-07-31 18:39:12
    Od: "iso" <n...@i...pl>

    "Lukasz" napisał w wiadomości news:eakfcd$gvr$1@news.onet.pl

> [...]
    > podać. Czyli aplikowałem do bliżej nieokreślonego przyszłego pracodawcy
    > nic o nim nie wiedząc. IMHO szkoda zabawy.

    Smieszne to, bo jak już trafiłeś do jego bazy to łatwo wykaże
    pracodawcy, że to on Ciebie pozyskał.
    Więc wynika z tego dodatkowo całkowita amatorszczyzna owej firmy.
    Taki cichociemny z niego był :-)

    wr,
    www.isonet.pl