PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak szukać pracy?

  • 11. Data: 2002-01-12 01:25:06
    Temat: Re: Jak szukać pracy?
    Od: "kraf101" <z...@p...onet.pl>

    Piotr <p...@i...pl> wrote in message
    news:a1kqed$lut$1@news.tpi.pl...

    > Użytkownik "kuba93" <N...@p...onet.pl>

    > Nie koniecznie - wysłałem już około 220 w ciągu ostatnich 6 miesięcy.
    > I pracy jeszcze nie mam.

    1)Zadaj sobie pytanie, co chciałbyś robić, wytypuj firmy w których,
    chciałbyś pracować.

    2) Dokonaj rozpoznania tych firm. Jaka jest struktura (w jakim wydziale
    szukasz pracy i jak się tam nazywa stanowisko które chcesz zająć)
    Jak najwięcej się dowiedzieć o ich biznesie/projektach i klientach.
    Jeżeli firma zagraniczna dowiedz o centrali/"matce"
    Jednym słowem przygotuj się jak najlepiej profesjonalnie do roboty.
    Dowiedz się o nazwisko szefa interesującego cię wydziału i kontakt.

    3) <<<<Olewasz kadry.>>>>>
    Uderzaj bespośrednio do szefa interesującego cię
    wydziału. Mówisz że intersuje cię taki a taki biznes, który oni właśnie
    robią. Musisz wywołać wrażenie, że wiesz czego chcesz, że wiesz
    co będziesz robić i że masz o tym pojęcie.

    Przy pewnej dozie szczęścia usłyszysz, że w zasadzie nie szukamy, ale
    (jak nie mają akurat cięć) własnie tym się dokładnie zajmujemy,....
    .... a ile pan by chciał zarabiać,..... to niech pan pójdzie do kadr i
    załatwi
    formalności (cv itede) .... ja tam do nich zadzwonie i powiem co i jak,....
    to od kiedy pan może zacząć ...... oczywiście na początek okres próbny

    Pozdrawiam
    RAF

  • 12. Data: 2002-01-12 09:56:04
    Od: <l...@p...onet.pl>

    > Rzygac sie chce, jak sie czyta takie rzeczy ...
    > MM

    Po raz kolejny widzę MM na "dyskusjach" i po raz kolejny marudzisz, narzekasz,
    komentujesz, jątrzysz, zamiast odpowiedzieć na temat :( komuś kto potrzebuje
    rady........

  • 13. Data: 2002-01-12 12:00:30
    Od: "Maciek Marchewczyk" <m...@w...pl>

> [...]
    narzekasz,
    > komentujesz, jątrzysz, zamiast odpowiedzieć na temat :( komuś kto

    Alez daje rade: zamiast narzekac - wlasnie - ze inni maja prace, a ja nie,
    bo oni maja znajomosci, a ja nie, wiec nie znajde pracy, wiec nie bede
    szukac, wiec zamiast narzekac, i przede wszystkim zamiast nastawiac sie na
    bezczynnosc i beznadzieje, trzeba po prostu szukac.

    Odpowiadam dokladnie na temat: na pewno niczego nie znajdzie osoba, ktora
    zabiera sie za szukanie z nastawieniem, ze i tak nie znajdzie ! A takie
    wlasnie nastawienie wylania sie z postow mowiacych o koniecznosci posiadania
    znajomosci czy zaplacenia lapowki by znalezc prace.

    Podkreslam: nie twierdze, ze tak nie jest, ale na pewno nie jest tak w 100 %
    przypadkow, zas nastawianie sie z gory na porazke bardzo zwieksza szanse, ze
    ona rzeczywiscie nastapi.

    Powyzsze juz pisalem. Wydaje mi sie, ze to lepsza porada, niz zrzedzenie, ze
    bez znajomosci nic sie nie znajdzie. Naprawde chce sie rzygac ....
    MM

  • 14. Data: 2002-01-12 18:10:02
    Od: <l...@p...onet.pl>

    > Podkreslam: nie twierdze, ze tak nie jest, ale na pewno nie jest tak w 100 %
    > przypadkow, zas nastawianie sie z gory na porazke bardzo zwieksza szanse, ze
    > ona rzeczywiscie nastapi.

    Popadasz w skrajności - to domena frustratów lub ludzi bardzo młodych (do
    wyboru)
    nikt nie mówi o 100%, a niezaprzeczalnym i przykrym jest fakt, że znajomości
    pomagają znaleźć pracę choć nie są głównym sposobem :(

    pomijając już polemikę -
    - Ustalenie gdzie, upór, konsekwencja, pewność siebie i .... NIEWIADOMA ilość
    wysyłanych CV to najbardziej uczciwa droga do znalezienia pracy, nie mniej
    jednak (odwracając sytuację) jeśli masz znajomości - wykorzystaj je :))

    pozdrawiam

  • 15. Data: 2002-01-12 20:23:51
    Od: "Piotr" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Max" <M...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Moze musisz podrasowac CV?
    > Z CV typu "Urodzilem sie i koniec" to 2220 aplikacji nie wystarczy ;-))

    Tyle to wiem chłopczyku.

    Piotr

  • 16. Data: 2002-01-12 20:25:50
    Od: "Piotr" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Okruch" <r...@k...pkobp.pl> napisał w wiadomości

    > Może masz coś nie tak w tych CV?
    >
    > Okruch

    Myślę ze CV jest ok, bo tygodniowo mam średnio 2-3 rozmowy. Ale za płace
    1000-1200 zł nie będę pracował. A z tego co słyszę to ludzie godzą się
    pracować za 1000 brutto.

    Piotr

  • 17. Data: 2002-01-12 20:27:30
    Od: "Piotr" <p...@i...pl>

    Użytkownik "kraf101"

    > 1)Zadaj sobie pytanie, co chciałbyś robić, wytypuj firmy w których,
    > chciałbyś pracować.

    Dzięki za rady. Dodatkowa wiedza nie zaszkodzi.

    Piotr

  • 18. Data: 2002-01-13 00:37:55
    Od: "kraf101" <z...@p...onet.pl>

    Piotr <p...@i...pl> wrote in message

    > Użytkownik "kraf101"

    > Dzięki za rady. Dodatkowa wiedza nie zaszkodzi.

    Po przecztniu 1), jak ci się będzie chciało przeczytaj jeszcze 2) i 3).
    Jak ci się nie będzie chciało wysyłaj następne 300 cv.

    Pozdrawiam
    RAF

  • 19. Data: 2002-01-13 02:12:02
    Od: "Janusz Kesik" <j...@i...pl>

    Nooo, ja bym nie miał oporów przed pójściem do pracy za taki pieniądz...

    JK

  • 20. Data: 2002-01-13 10:17:54
    Od: "Maciek Marchewczyk" <m...@w...pl>

> [...]
    > jednak (odwracając sytuację) jeśli masz znajomości - wykorzystaj je :))

    Dokladnie tak, natomiast zajales sie moja wypowiedzia bez kontekstu:
    odpowiadalem na kilka postow, twierdzacych, ze bez znajomosci nie da sie
    znalezc pracy. Co uwazam 1. za bzdure 2. za doskonale samousprawiedliwienie
    w bezczynnosci.
    Mam wrazenie po powyzszym, ze w pelni sie zgadzamy ?

    MM (nigdy na etat ...)