PracaGrupypl.praca.dyskusje › opieka na d zdrowym dzieckiem

  • 1. Data: 2002-01-10 08:39:42
    Temat: opieka na d zdrowym dzieckiem
    Od: "Marek" <s...@z...krakow.pl>

    Witam wszystkich.
    Mam taki problem:
    Moja żona nie pracuje zawodowo. Czy przysługuje mi opieka nad zdrowym
    dzieckiem?
    Mój pracodawca opierając się na art. 188 i 189 Kodeksu pracy twierdzi, że
    nie. Według mnie te przepisy mówią, że tak.
    Czy ktoś zna prawidłową interpretację? A może ktoś się wypowie, jak rozumie
    te przepisy?
    Marek

    Przytaczam przepisy:
    Art. 188. Pracownicy wychowującej przynajmniej jedno dziecko w wieku do 14
    lat przysługuje w ciągu roku zwolnienie od pracy na 2 dni, z zachowaniem
    prawa do wynagrodzenia.
    Art. 1891. § 1. (31) Przepisy art. 1295 pkt 3, art. 178 § 2, art. 186 i 188
    stosuje się także do pracownika, z tym że jeżeli oboje rodzice lub
    opiekunowie są zatrudnieni, z uprawnień określonych w tych przepisach może
    korzystać jedno z nich.
    Pełny tekst Kodeksu pracy jest na
    http://bap.lex.pl/cgi-bin/demo.cgi?comm=spistr&akt=n
    r22144&ver=-1

  • 2. Data: 2002-01-11 09:27:09
    Temat: Re: opieka na d zdrowym dzieckiem
    Od: Miroslaw Lewandowski <m...@l...com>

    Hej,

    Moja zona tez nie pracuje i mamy dwojke maluchow.
    W zeszlym roku bralem dwa dni wolnego - jako opieke nad zdrowym dzieckiem - i
    nie bylo z tym zadnego problemu.
    Nie jestem tylko pewien, czy nie bedziesz musial napisac jakiegos oswiadczenia
    (ja nie musialem).

    Pozdrawiam,
    Mirek

    --
    Miroslaw Lewandowski Test Environment Group Poland
    Lucent Technologies phone : +48-523492047

  • 3. Data: 2002-01-11 16:20:19
    Od: "Marek" <s...@z...krakow.pl>

    Wielkie dzieki.
    Czy jest wiecej facetów, którzy biora opieke nad zdrowym dzieckiem, a ich
    zony nie pracuja zawodowo?
    Marek