PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie !

  • 1. Data: 2002-01-10 10:58:43
    Temat: Pytanie !
    Od: "Robert" <n...@k...net.pl>

    Mam takie pytanko głównie do pradodawców ale i nie tylko:

    Kto jest lepiej postrzegany przez pracodawcę w procesie rekrutacji?

    1. Zwykły szary student, niczym się nie wyróżniający wśród pozostałych
    studentów, nie angażujący się w działalność akademicką, który dopiero co
    skończył studia na renomowanej uczelni np. Uniwersytet Jagielloński czy
    2. Najlepszy student, mocno zaangażowany w życie studenckie osiągający
    bardzo dobre wyniki w nauce, który dopiero co ukończył prywatną mało znaną
    uczelnię np. Wyższa Szkoła Zarządzania i Informatyki w Rzeszowie

    Jak sądzicie?

    Oczywiście w obu przypadkach to już nie są studenci tylko absolwenci tych
    uczelni.

    Pozdrawiam

    Robert

  • 2. Data: 2002-01-10 11:48:18
    Temat: Re: Pytanie !
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Robert" <n...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    > Jak sądzicie?

    IMO zależy od stanowiska i pracodawcy. Jak ktoś potrzebuje np
    rozgarniętego wklepywacza to wybierze szaraka. Jak ma to być sprzedawca,
    kierownik czy stanowisko wymaga inwecji i aktywności to szarak nie ma
    szans.

    Dyplom uczelni często warunek konieczny. Ważniejsze jednak jak
    zaprezentujesz się na spotkaniu i jak pasujesz do danego stanowiska.

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz

  • 3. Data: 2002-01-10 11:53:03
    Od: r...@n...com.pl (Renata Pawlonka-Telka)

    Robercie,
    przede wszystkim to podczas rekrutacji nie "postrzegane" są te elementy czy
    ktoś podczas studiów na uczelni renomowanej za jaką uważa się UJ ( mam nieco
    odmienne zdanie na ten temat ) nie wyróżniał się niczym, czy też był mocno
    zaangażowany w życie studenckie.
    Podczas "dobrze" przeprowadzanej rozmowy rekrutacyjnej ( selekcji )
    zadaniem pracodawcy jest tak pokierować rozmową , aby pozyskać informacje o
    kandydacie i i sprawdzić ( na ile się da podczas samej rozmowy) kompetencje,
    które są wymagane na danym stanowisku.

    Renata