PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o dzieło

  • 1. Data: 2002-02-04 22:13:05
    Temat: umowa o dzieło
    Od: "dragon" <d...@i...t17.ds.pwr.wroc.pl>

    Mam pytanie ile razy może pracodawca zatrudiać na podstawie umowy o dzieło ?
    Może tak robić co miesiąc przez 2 lata ?
    I jak w takim wypadku wygląda sprawa ubezpieczeń, ZUS-u itp
    dzieki za odpowiedz

  • 2. Data: 2002-02-06 09:26:26
    Temat: Re: umowa o dzieło
    Od: "matie" <m...@t...pl>

    Ja mam od 2 lat takie "cuś",
    zus, ubezpieczenie place sam.......

    Takich jak ja jest jeszcze kilka osob z grona moich znajomych..........

  • 3. Data: 2002-02-06 14:21:50
    Od: "Wojtek" <w...@p...onet.pl>

    Umowa o dzieło może być zawarta, jeśli:
    1. jej przedmiotem jest konkretny rezultat, wynik np. raport, a nie czynność
    np. pilnowanie,
    2. jest wykonywana bez udziału bezpośredniego kierownictwa Zleceniodawcy
    3. Zleceniodawca nie określi sztywno godzin wykonywania zlecenia,

    Od umowy o działo płacony jest JEDYNIE podatek dochodowy, nie ma składek ZUS
    ani składki zdrowotnej.
    Wyjątkiem jest umowa zawarta przez pracodawce z własnym pracownikiem (czyli
    gdy pracujesz i dodatkowo szefostwo zawiera z Tobą np. umowę o dzieło),
    wtedy jest standardowo ZUS podatek i skł. zdrowotna.
    Nie ma ograniczeń w liczbie zawieranych umów, choć w takim przypadku może to
    zainteresować Inspekcje Pracy (mogą podejrzewać ukrywanie godzin
    nadliczbowych w umowach cywilnych).

    Pzdr,

    Wojtek