1. Data: 2007-01-04 08:29:28
Temat:System 3 zmianowy
Od:"tetrus" <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Pracuje w firmie gdzie jest 3 zmianowy system pracy. Niedawno zaklad
wprowadzil 4 brygady. Wyglada to tak, ze przez 4 dni pracuje sie na rano,
popolugnie i nocki. Po 4 dniach jest dzien wolny a po nockach 2 dni i w
niedziele nie pracuje 2 zmiana.
Wtym systemie pracy wypada tak, ze co 2 miesiace jest wolny caly jeden
weekend.

Iteraz moje pytanie.
Czy zaklad pracy za prace w niedzile powinien dac dodatkowe wolne badz
dodatkowo zaplacic? Czy jest jakas ustawa, ktora to precyzuje?

Pozdrawiam
tetrus

2. Data: 2007-01-04 08:47:06
Temat:Re: System 3 zmianowy
Od:"Patryk" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy zaklad pracy za prace w niedzile powinien dac dodatkowe wolne badz
> dodatkowo zaplacic? Czy jest jakas ustawa, ktora to precyzuje?

niestety nie wesprę mojej wypowiedzi odpowiednimi paragrafami, ale w pracy w
tzw. ruchu ciągłym nie ma czegoś takiego jak dodatkowo płatne święta.
Przykładem ruchu ciągłego są stacje benzynowe całodobowe, pogotowia
ratunkowe, energetyczne, wodociągowe itp.

3. Data: 2007-01-05 11:27:59
Od:"Przemek" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Patryk" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Przykładem ruchu ciągłego są stacje benzynowe całodobowe, pogotowia
> ratunkowe, energetyczne, wodociągowe itp.
ale jezeli w niedziele nie pracuje 2 zmiana to juz chyba nie jest ruch
ciagly?

pzdr

4. Data: 2007-01-06 07:30:43
Od:Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

moje pytanie natomiast brzmi:
Czy zgodna z prawem jest praca ciągła w systemie 3 brygadowym: 24 godziny
pracy, 48 wolne

jeśli nie, to w jaki sposób, zorganizować trzema brygadami ciągłośc nadzoru
nad urządzeniami

Krzysztof 'kw1618' z Warszawy http://grupy.3mam.net

5. Data: 2007-01-06 07:39:14
Od:"grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pracy, 48 wolne
> jeśli nie, to w jaki sposób, zorganizować trzema brygadami ciągłośc nadzoru

doba ma 24 godziny. czyli wprost dzieląc wychodzi po 8 godzin pracy.
Ale ten podzial ma jedną wadę - czas wolnego w tygodniu pracy. przez 2 dni zakład nie
pracuje.
Zwiekszmy więc czas np. do 12 godzin racy/brygada.
czas się wydłuża do "obsadzenia" w 36 godzin.
zastosujmy drobną kombinację - 12/12 przez 4 dni, potem zmiana. problem sie sypie, bo
mamy 3 brygady. Więc może dac "na zakładkę" - dla brygady 4 zmiany pracy, 4 zmiany
wolne. przez połowe z tych 4 zmian praca na wymianę z jedną brygadą, przez dwie
nastene zmiany z drugą.

Ludzie mają wolne i czas pracy sie sumuje (4*12 daje 48 godzin pracy na tydzień),
zostaje tylko sprawa wyliczenia czasu urlopu itp. spraw żeby nie zaskoczył moment że
nie ma nikogo na zmianie...

mam nadzieje że choć troche udało sie pomóc

--

to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
*G*R*O*M*A*X*