PracaGrupypl.praca.dyskusje › p.p.s. i gdzie jeszcze?

  • 1. Data: 2005-05-23 09:05:20
    Temat: p.p.s. i gdzie jeszcze?
    Od: "T.Omasz" <t...@x...pl>

    Gdzie można _za_darmo_ umiescić swoje ogłoszenie typu "szukam pracy" -
    oprócz p.p.s.? Portale typu jobpilot i pracuj.pl, jak zeznają tu obecni
    HR, nie są najlepszym pomysłem.

    Innymi słowy: co czytacie, Szanowni Państwo HaeRostwo? ;)

    --
    "Wystarczy wiedzieć, dokąd podjechać trza, stamtąd już widać szary
    spłowiały mur

  • 2. Data: 2005-05-23 09:24:08
    Temat: Re: p.p.s. i gdzie jeszcze?
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "T.Omasz" <t...@x...pl> napisał w wiadomości

    > Innymi słowy: co czytacie, Szanowni Państwo HaeRostwo? ;)
    Grupy grupy grupy grupy :) 8 godzin dziennie na grupach.

    > Gdzie można _za_darmo_ umiescić swoje ogłoszenie typu "szukam pracy" -
    > oprócz p.p.s.? Portale typu jobpilot i pracuj.pl, jak zeznają tu obecni
    > HR, nie są najlepszym pomysłem.
    Zeznaję, iż zamieszczenie swojego ogłoszenia też nie jest najlepszym
    pomysłem - z powodu dużej, przypadkowej konkurencji, krótkiego czasu emisji
    i specyfiki poszukiwania pracy. Najczęściej jednak to kandydaci poszukują
    pracy a nie praca kandydatów.

    Jeśli chciałbyś koniecznie zamieścić stale "wiszące" ogłoszenie - opublikuj
    stronę www. Skonstruuj dobre słowa kluczowe i... ...czekaj na telefon od
    head huntera. Ja tak pozyskałem kilka razy bardzo ciekawych kandydatow. Ile
    czekali na ten mój telefon - niestety nie wiem :)

    pozdr.
    m.

  • 3. Data: 2005-05-23 09:43:22
    Od: Paweł Gałecki <p...@o...pl>

> [...]
    > head huntera. Ja tak pozyskałem kilka razy bardzo ciekawych kandydatow. Ile
    > czekali na ten mój telefon - niestety nie wiem :)

    Nic dodać nic ująć, jeżeli jesteś programistą, webmasterem, czy masz
    jakikolwiek inny zawód umożliwiający opublikowanie swojego portfolio w
    formie elektronicznej - warto to zrobić. Mój kumpel kiedyś odebrał telefon
    z RedHata ;-).
    Ponadto w większych firmach obowiązują specjalne procedury rekrutacyjne
    które reaczej nie przewidują szukania kandydatów na grupach dyskusyjnych.

  • 4. Data: 2005-05-23 09:48:50
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl> napisał w
    wiadomości news:d6s798$4nf$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "T.Omasz" <t...@x...pl> napisał w wiadomości

    > Grupy grupy grupy grupy :) 8 godzin dziennie na grupach.
    Czytaja tez joemonstera i inne funy.

> [...]
    Ile
    > czekali na ten mój telefon - niestety nie wiem :)

    Popieram. Wpadl mi tak headhunter niespodziewanie, jak bylam na I roku i
    prowadzilam hobbistyczny serwis i mnie namowil do pisania pierwszy raz za
    kase. Od razu z umowa o braku konkurencji. O jaka zdziwiona bylam. Mojego
    kumpla zheadhuntowali az z Ameryki za jego www i wypowiedzi na listach
    dyskusyjnych (ale byly to zamkniete i fachowe listy) - branza oczywiscie
    programistyczna i tez mial wielkie oczy. Pewien autor serwisu o lodziach
    podwodnych tez kariere zrobil :)

    Problem w tym, ze strona "ogloszeniowa" (szukam pracy, tu moja cefalka, a tu
    tekst autoreklamowy przekonujacy, jaki jestem super) zle sie sprawdza.
    Sprawdza sie robiony z pasja hobbistyczny serwis oddany jakiejs dziedzinie,
    takiej, ze widac, ze autor z rozkosza siedzial po nocach nad tym, zeby sie
    ze swiatem dzielic tym, co go kreci i zeby cos wniesc w spolecznosc braci
    pasjonatow. A to jest cos, na co sie pracuje rok siedzenia po nocach i
    zupelnie nie myslac o zwiazku tego z kariera, tylko dlatego, ze czlowiekowi
    jest dobrze to robic, a wrecz pluje sobie czasem w brode, ze tak traci czas
    zamiast sie zajac czyms dla kariery pozytecznym :).
    IMHO, trudne do podrobienia przez kogos podchodzacego do tego w sposob z
    gory interesowny.

    I.

  • 5. Data: 2005-05-23 09:54:21
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Paweł Gałecki" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ponadto w większych firmach obowiązują specjalne procedury rekrutacyjne
    > które reaczej nie przewidują szukania kandydatów na grupach dyskusyjnych.

    Publiczne gadanie to co najwyzej widocznosc - ktora moze, ale nie musi,
    przydac sie w dzialaniach dokonywanych innymi kanalami.
    Przypadek skrajny jaki znam to facet, ktory wielki korporacyjny formularz
    wypelnil tylko wpisujac swoje nazwisko, telefon, adres i edukacje, pomijajac
    wszystkie kilka stron wyrafinowanych pytan o plany zawodowe, wady i zalety,
    motywacje itd., bo uznal to za glupie. Zostal przyjety, bo go wszyscy tam
    kojarzyli :)

    I.

  • 6. Data: 2005-05-23 09:59:21
    Od: "T.Omasz" <t...@x...pl>

    Dnia Mon, 23 May 2005 11:24:08 +0200, Maciek Sobczyk
> [...]

    > emisji
    > i specyfiki poszukiwania pracy. Najczęściej jednak to kandydaci poszukują

    Przejrzałem dzisiejszą GW. Mnie w zasadzie nie szukają. Szkoda.

    A tak przy okazji: rubryki "szukam pracy" w gazetach (lub czasopismach) są
    czytane?

  • 7. Data: 2005-05-23 10:10:23
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> napisał w wiadomości
    > Problem w tym, ze strona "ogloszeniowa" (szukam pracy, tu moja cefalka, a
    tu
    > tekst autoreklamowy przekonujacy, jaki jestem super) zle sie sprawdza.
    Niekoniecznie. Miałem okazję szukać profesora ekonomii :) Google i strony
    kandydatów to było pierwsze źródło, do którego się 'zwróciłem'. Dostarczyło
    wiedzy o aktywności, publikacjach, osiągnięciach potencjalnych kandydatów.
    Takie strony, na których potencjalni kandydaci zamieszczali informacje o
    sobie bardzo mi się wówczas przydały.

    Czasami ludzie publikują też strony o sobie (lub zamieszcają pliki w necie)
    na potrzeby różnego rodzaju współpracy. Takie 'wiszące' w necie źródła
    informacji, np. notki trenerskie, króciutkie portfolio, etc. to wielkie
    ułatwienie- jak ktoś zadzwoni znienacka, to wystarczy podać mu link. Sam mam
    kilka takich źródel i nie martwię się, że z samochodu np. nie wyślę maila.

> [...]
    czas
    > zamiast sie zajac czyms dla kariery pozytecznym :).
    Mam wrażenie, że taka metoda przynosi głównie mało konkretne oferty od
    innych zapaleńców. Ja tak dostałem... propozycję współtworzenia filmu
    opartego na konwencji Gwiezdnych Wojen. Bardziej sensownych propozycji nie
    pamiętam :)

    pozdr.
    m.

  • 8. Data: 2005-05-23 10:13:30
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    > Przejrzałem dzisiejszą GW. Mnie w zasadzie nie szukają. Szkoda.
    Sprawdź jeszcze pracuj.pl, jobpilot, gratkę i aaaby. Może tam coś
    znajdziesz?

    > A tak przy okazji: rubryki "szukam pracy" w gazetach (lub czasopismach) są
    > czytane?
    Szczerze - nie wiem. Zaryzykowałbym (na czuja) stwierdzenie że jednak nie
    są.

  • 9. Data: 2005-05-23 10:18:38
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Maciek Sobczyk [Mon, 23 May 2005 12:13:30 +0200]:

    > Szczerze - nie wiem. Zaryzykowałbym (na czuja) stwierdzenie
    > że jednak nie są.

    Moze tak: czytac owszem, czytam, ale poniewaz wszystkie sa
    pisane maksymalnie skrotowo, to w sumie zazwyczaj nie wiem
    wlasciwie co ja czytam i na czytaniu sie konczy.

    Zdaje sie, ze tylko do jednej osoby z takiego ogloszenia
    zadzwonilam...

    Kira

  • 10. Data: 2005-05-23 10:24:30
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl> napisał w
    wiadomości news:d6s9vv$k4m$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > Takie strony, na których potencjalni kandydaci zamieszczali informacje o

    Akademicy to co innego :)

> [...]
    > innych zapaleńców. Ja tak dostałem... propozycję współtworzenia filmu
    > opartego na konwencji Gwiezdnych Wojen. Bardziej sensownych propozycji nie

    Moze kwestia branzy. W dziennikarstwie/PR/reklamie/programowaniu/grafice i
    niszowych branzach typu sklep dla milosnikow militariow czy RPG dziala to
    dobrze i mozna dostac propozycje od calkiem normalnego biznesu - generalnie,
    jesli branza jest ukierunkowana na jakis temat i jesli sie zrobi cos na tyle
    ciekawego, ze ludzie z branzy szukajac po Sieci ciekawych rzeczy sami to
    znajda, szukajac informacji, a nie kandydata.

    I.