PracaGrupypl.praca.dyskusje › JAKI MODEL KARIERY ZAWODOWEJ INFORMATYKA?

  • 1. Data: 2004-10-26 10:34:11
    Temat: JAKI MODEL KARIERY ZAWODOWEJ INFORMATYKA?
    Od: Longinus <L...@S...gazeta.pl>

    Mam takie pytanko, bo obserwuje tutejsze glosy-pytania a "jak zaczac" a "ile
    zarabia webmaster" tudziez "ile zazadac jako administrator linuksa" etc.

    Otoz, Politechniki zarowno w Polsce jak i na Zachodzie ksztalca PELNA PARA
    tzw. Informatykow (jak zwal tak zwal) tak jakby byli bardzo potrzebni wielu
    gospodarkom na swiecie...

    Problem tylko w tym, ze mozna wysnuc wniosek, ze tzw. "informatyk" to
    czlowiek do 30-go roku zycia... Pytanie: CO POTEM?

    Manadzer/kierownik? Dodatkowe studia (np. podyplomowe) typu ekonomia czy cos?
    Czy tez SCISLE w dziedzinie informatyki tez jest jakas TYPOWA racja bytu?

    Jak to jest u nas a jak na Zachodzie?

    Bo wiecie... emerytura jest dopiero przy 60-tce i nie mam zamiaru spedzic pod
    mostem kolejne 30-lat swego zycia - trzymajac swoj dyplom politechniki gdzies
    gleboko pod lachmanami jak drogocenny skarb ;-)

    --
    Longinus

  • 2. Data: 2004-10-26 12:00:32
    Temat: Re: JAKI MODEL KARIERY ZAWODOWEJ INFORMATYKA?
    Od: "macko42" <m...@W...gazeta.pl>

    Longinus <L...@S...gazeta.pl> napisał(a):

    > Problem tylko w tym, ze mozna wysnuc wniosek, ze tzw. "informatyk" to
    > czlowiek do 30-go roku zycia...

    Skad taki wniosek???

    >Pytanie: CO POTEM?

    starac sie byc lepszym od tych co maja 25 lat.
    to nie powinno byc specjalnie trudne, bo w wielu specjalizacjach
    informatycznych doswiadczenie ma kluczowe znaczenie i ciezko
    byc naprawde dobrym swiezo po studiach.

    > Manadzer/kierownik? Dodatkowe studia (np. podyplomowe) typu ekonomia czy
    cos?

    jak kogos to bawi.

    > Czy tez SCISLE w dziedzinie informatyki tez jest jakas TYPOWA racja bytu?

    ja mam zamiar rozwijac sie dalej w tym kierunku.
    na 30-te urodziny wypowiedzenia nie dostalem.
    u kolegow bardziej po 30-tce specjalnego poplochu nie widze.

    > Jak to jest u nas a jak na Zachodzie?

    wszedzie gdzie jest normalnie (tylko gdzie to jest?) ceni sie
    ludzi, ktorzy maja doswiadczenie i cos potrafia.
    Wszyscy guru w moim fachu sa gdzies tak kolo 50-tki a moze i starsi.

  • 3. Data: 2004-10-26 14:29:24
    Od: "Darek" <...@...com>

    Użytkownik "macko42" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Znam pewnego fachowca w brazny IT z ponad trzydziestoletnim doswiadczeniem.
    I twierdzi, ze tak naprawde do 50 jest sie "murzynem". Dopiero po 50 zaczyna
    sie czerpac odpowiednie profity.

    Pozdro