PracaGrupypl.praca.dyskusje › J2EE Freelancerka

  • 1. Data: 2008-01-14 12:01:31
    Temat: J2EE Freelancerka
    Od: Wojtek <w...@p...onet.pl>

    Zastanawiam się nad porzuceniem posady i rozpoczęciem działalności jako
    firma jednoosobowa - branża jak w temacie. W chwili obecnej zarabiam ok
    4k netto.
    Nie chcę dzielić się z emerytami moim ZUS -em, lubię zmiany miejsca
    pracy. Chciałbym tak poskakać z projektu na projekt max. pół roku w
    jednym miejscu. Zatrudniony będę fikcyjnie tak, żeby ZUS od minimalnej
    krajowej odprowadzał znajomy i jeszcze wychodził na tym do przodu a moja
    główna działalność była formalnie traktowana jako zajęcie uboczne.
    Tutaj pojawiają się koledzy grupowicze mający z pewnością trochę obycia
    więc pewnie ktoś coś rozsądnego podpowie.

    Kalkuluję sobie tak - każda korekta mile widziana :

    Przy 4k netto koszty zatrudnienia dla pracodawcy są ok. 7k. Gdyby w tej
    wysokości płaci netto fakturę pozostaje jeszcze swoboda wyrzucenia mnie w
    dowolnym momencie i trochę mniej kosztów administracyjnych.
    Trzeba by do tej faktury dorzucić jeszcze jakieś koszta jako ekwiwalent
    urlopu i moich kosztów administracyjnych ( zawsze jakieś są ).

    Z ZUS mi nic. Nie mam nadziei na przyzwoitą emeryturę. Wolę płacić jakieś
    prywatne ubezpieczenie. Gdyby oszczędzać to co zostanie :
    I. Przy zatrudnieniu na etacie i działalności płaciłbym tylko
    ubezpieczenie zdrowotne i 19% podatek dochodowy ( czy to aby prawda ????)
    zostaje 5.5k

    II. Przy samej działalności 5.0 k

    To oczywiście tylko rozważania. Wszelkie uwagi mile widziane

    Wojtek

  • 2. Data: 2008-01-14 15:59:53
    Temat: Re: J2EE Freelancerka
    Od: "Pioter" <z...@p...pl>

    Użytkownik "Wojtek" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > To oczywiście tylko rozważania. Wszelkie uwagi mile widziane

    zapomniales w tych kalkulacjach jeszcze o urlopie i chorobowym...

    pozdr
    p.