PracaGrupypl.praca.dyskusje › Informatyk

  • 21. Data: 2006-07-01 06:52:51
    Temat: Re: Informatyk
    Od: "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl>

    PT Jotte pisze:
    > W wiadomości news:e82n2b$f33$1@news.interia.pl Mirmar

    > Ależ nie, to tylko jemu się tak wydaje (ciekawe zresztą czemu?).

    Komu się tak wydaje? ;-)

    > Od programowania często się tylko zaczyna. Programista to taki ślusarz - ma
    > wykonać część wg podanych założeń. Pewnie, że można go nazwać np. "starszym
    > operatorem klawiatury", ale po co?

    ...zwłaszcza, że słowo 'koder' lepiej oddaje to znaczenie ;-)

    > Praca koncepcyjna wyższego szczebla należy do projektantów systemów,
    > analityków, po części również do wdrożeniowców. Faktem jest, że często osoba
    > realizująca takie zadania nawet nie zleci programiście napisania jakiegoś
    > fragmentu kodu, bo sama zrobi to szybciej.

    Zależy; w przypadku produkt\ów wdrażanych potem u klientów, z założenia
    modyfikowalnych, oczywiście.

    > W ogóle w tej branży (jak i w wielu innych) doszukiwanie się prostej
    > struktury piramidy kompetencyjnej jest bez sensu.

    Otóż to.

    Jubal

    --
    [ Miros/law L Baran, baran-at-knm-org-pl, neg IQ, cert AI ] [ 0101010 is ]
    [ BOF2510053411, http://hell.pl/baran/tek/, alchemy pany! ] [ The Answer ]

    I'm a lumberjack and I'm OK.

  • 22. Data: 2006-07-01 07:18:57
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

    > Jest więc sprawnym rzemieślnikiem w swojej dziedzinie. Jeśli zna się na
    > wiecej niż na programowaniu i językach programowania to jest dopiero
    > elita.

    Praktycznie rzecz biorac, piszac jakakolwiek powazniejsza aplikacje musisz
    umiec cos wiecej. Jesli pracujesz w firmie zajmujacej sie rozliczeniami to
    pasowalo by wiedziec cos nie cos z ekonomi i ksiegowosci. A jesli chodzi o
    rzemieslnikow to taki sam rzemieslnik z programisty jak i z chirurga
    przeciez... on tez zna sie tylko na cieciu i zszywaniu... nawet narkozy
    podac nie umie prawda ?

    > Nie może być tak, że programista doskonale zna się na swoim swoim
    > środowisku programistycznym, na swoich kompilatorach, odpluskwiaczach, a
    > nie potrafi rozwiązać jakiegoś innego zadania np. coś wdrożyć czy
    > skonfigurować.
    > Podział na informatyków programistów i nieprogramistów (adminów,
    > wdrożeniowców) to pewnego rodzaju rasizm informatyczny. Programiści
    > traktują nieprogramistów jako informatyków niższego rzędu o czym świadczy
    > choćby sformułowanie "cieć informatyczny"

    Sformulowanie "ciec informatyczny" dotyczy osob ktorym wydaje sie, ze maja
    pojecie o informatyce a tak naprawde ich wiedze mozna by strescic w jednej
    ksiazce poswieconej sprzetowi i w drugiej instrukcji obslugi programow
    uzywanych w firmie. Dlatego wlasnie taki pan w firmie jest okreslany
    "cieciem" bo tak naprawde nic nie potrafi... a wydaje mu sie, ze moze
    nazywac sie informatykiem. Ludzie informatyk jest to tytul nadawany przez
    szkoly wyzsze uzyskuje sie inzyniera lub magistra , a niekiedy licencjat...
    Czy jak dacie pani basi proszek na bol glowy i jej przejdzie to ktos o was
    mowi panie doktorze ?

    > Istnieje też osobna grupa informatyków zwana przez obydwie grupy
    > (programistów i adminów) pogardliwie komputerowcami. Są to osoby doskonale
    > znające się na sprzęcie i oprogramowaniu jednakże nie posiadające
    > odpowiedniego wykształcenia. Takie osoby znajdują się na samym dnie
    > społeczności informatyków. Kryterium, że informatykiem zostaje się tylko i
    > wyłącznie po studiach (na których jest mnóstwo teorii i oczywiście języki
    > programowania) jest wg. mnie błędne. Wiele mlodych ludzi w dzisiejszych
    > czasach posiada odpowiednią wiedzę już po szkole średniej (choć nie zawsze
> [...]

    Prawde mowiac wielu mlodym ludziom wydaje sie, ze posiadaja odpowiednia
    wiedze a poza tym, ze sprawnie sie posluguja komputerem i potrafia
    samodzielnie rozwiazywac problemy z windows ich wiedza jest dosc mocno
    ograniczona. Istnieje bardzo waska grupa mlodych osob, ktore samodzielnie
    caly czas inwestuja w swoj rozwoj i rzeczywiscie nie ma znaczenia czy akurat
    sa w szkole sredniej czy studiuja bo i tak zdobywaja wartosciowe na rynku
    doswiadczenie.

    Technik informatyk - to nie powinno
    > być pejoratywne określenie. Zresztą taki technik może stać się późnie inż
    > lub mgr inż informatykiem. Jak bedzie chciał to się podszkoli...

    Dzieki temu teraz kazda szkola ma kierunek informatyczny albo chociaz jest o
    profilu informatycznym ewentualnie ma zajecia doksztalcajace z informatyki
    ( czemu to sie nie nazywa po prostu kurs komputerowy z office ??? ). I
    pozniej mamy takich informatykow ktorych niestety mozna tylko jako ciec
    komputerowy okreslic, a im sie wydaje ze co prawda nie sa progamistami ale
    informatykami to na pewno.

    Dlaczego teraz co druga osoba chce byc "informatykiem" przeciez prawnicy o
    wiele lepiej zarabiaja i TEZ MAJA KOMPUTERY !!! te pasjansy w windzie tak
    wciagaja czy co ?
    Jarod

  • 23. Data: 2006-07-01 11:58:07
    Od: "Mariusz.Dziesz" <W...@w...pl>

    Dnia 01.07.2006 Jarod <b...@N...gazeta.pl> napisał/a:

> [...]
    > wiele lepiej zarabiaja i TEZ MAJA KOMPUTERY !!! te pasjansy w windzie tak

    Mozna przewidzieć ,że niedługo będzie tłok,informatyków jak psów itp.
    określenia.
    Zapewne za mniej więcej półtorej roku bedą popularne certyfikaty z javy.
    --
    ===
    [GG 2483471 hex 25E50F] bombiarz samobójca

  • 24. Data: 2006-07-01 12:00:25
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    Mirmar wrote:

    > Czyli elita to programiści...jak zwykle. Informatyka to nauka o

    Elita to sa tworcy. Programista nie jest z zalozenia tworca.
    Praca projektanta jest o wiele bardziej tworcza.

    > innego zadania np. coś wdrożyć czy skonfigurować. Podział na
    > informatyków programistów i nieprogramistów (adminów,
    > wdrożeniowców) to pewnego rodzaju rasizm informatyczny.

    Nie widze tu rasizmu sensus stricte bowiem dla celow nomenklatury
    utworzono wykaz zawodow i specjalnosci tyle, ze niektorym moze
    sie wydawac, ze sa wazniejsi od innych.

> [...]
    > posiadające odpowiedniego wykształcenia. Takie osoby znajdują
    > się na samym dnie społeczności informatyków. Kryterium, że

    No moze i tak jest ale osobiscie, pracujac jako administrator
    sieci i systemow, nie mialem do czynienia z programistami i
    wdrozeniowcami, ktorzy lekcewazyli by moja prace a czesto moja
    wiedza jak pracuja uzytkownicy byla im niezbedna na etapie
    tworzenia oprogramowania i wdrazania.

> [...]
    > - to nie powinno być pejoratywne określenie. Zresztą taki
    > technik może stać się późnie inż lub mgr inż informatykiem. Jak

    Moim zdaniem nie do wszystkich specjalnosci w dziedzinie
    informatyki potrzebny jest dyplom wyzszej uczelni natomiast wiele
    osob decyduje sie w obecnej sytuacji na rynku pracy podjac sie
    zadan, ktore ich przerastaja, po prostu nie maja odpowiedniej
    wiedzy potrzebnej na danym stanowisku. Sciemniaja w CV i na
    spotkaniach z rekruterami aby tylko dostac prace. To jest skutek
    sytuacji na rynku pracy.

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    Sieci,systemy,alarmy,domofony,serwis PC,sterowniki PLC.

  • 25. Data: 2006-07-03 08:08:04
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    Kapsel napisał(a):
    > A ja np. jestem webmasterem i co? Tez ciec?
    > Bynajmniej wcale gorszy od innych sie nie czuje!

    W pewnym sensie jesteś programistą, bo kodujesz w (x)HTMLu, no chyba że
    korzystasz z MS Frontpage, ale wtedy nie ośmieliłbyś się nazwać
    webmasterem, co? :)

    Tobi

  • 26. Data: 2006-07-03 14:30:39
    Od: "Trufel" <t...@g...com>

    Stanislaw Chmielarz napisał(a):
> [...]
    > wiedzy potrzebnej na danym stanowisku. Sciemniaja w CV i na
    > spotkaniach z rekruterami aby tylko dostac prace. To jest skutek

    To ja dorzuce tylko, ze kiedys pracowalem jako ciec komputerowy, a moj
    szef mial dyplom informatyka z MIMUW i byl totalnym kretynem
    komputerowym, bo studiowal jeszcze za czasów Odry, ale byl miernym
    studentem i nie dali mu na niej trenowac. Kompletnie sie potem nie
    rozwijal, ale ze potrafi duzo gadac, wiec zostal "szefem" ;) Taka
    specjalizacja.

    Inny przyklad - teraz jestem programista, trzaskam dosc powazne rzeczy
    w javie. Mam kolege analityka i uwazam ze jest o 100 pktow IQ
    inteligentniejszy ode mnie. Naprawde lebski facet. Ale odnosi sie do
    mnie z szacunkiem, bo nie ma pojecia jak zaprogramowac swoje pomysly.

    Mam tez kolege, ktory moglby powiedziec, ze robi to co ja. Ale on to
    potrafi robic tylko przy pomocy kreatorow. To tak jak by porownac
    programiste Accessa do programisty pracujacego na Oracle'u.

    Specjalizacja chyba nie czyni nikogo lepszym czy gorszym? Jesli ktos
    dobrze wykonuje swoja prace... Trzeba by wymyslec lepsze kryterium.

    pozdr.
    T.

  • 27. Data: 2006-07-03 19:02:47
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 03 Jul 2006 10:08:04 +0200, Tobi napisał(a):

    > W pewnym sensie jesteś programistą, bo kodujesz w (x)HTMLu, no chyba że
    > korzystasz z MS Frontpage, ale wtedy nie ośmieliłbyś się nazwać
    > webmasterem, co? :)

    Nie, frontpage'a ogladalem kiedys na zajeciach w liceum ;)
    Koduje w xhtmlu, ale jak zaczynalem i sie dumnie chcialem nazwac
    programista, to mnie szybko usadzili i powiedzieli, ze to jezyk opisu, a
    nie programowania :)

    No i fakt, troche potem w szkole pascala sie poznawalo i programowanie
    znacznie rozni sie od pisania strony www. Co prawda przy WWW dochodzi
    niekiedy np. PHP czy inne podobne jezyki, ale np. ja w PHP umiem absolutnie
    niezbedne mi podstawy, stad programista nie smie sie nazywac :)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 28. Data: 2006-07-03 19:15:13
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1151937039.012497.255710@h44g2000cwa.googlegrou
    ps.com
    Trufel <t...@g...com> pisze:

    > Specjalizacja chyba nie czyni nikogo lepszym czy gorszym?
    > Jesli ktos dobrze wykonuje swoja prace...
    Nareszcie rozsądny głos. Nie, nie czyni gorszym, czyni innym.

    > Trzeba by wymyslec lepsze kryterium.
    Ale właściwie po co?
    Co poważnego faceta robiącego dobrą robotę jako help-desk czy admin obchodzi
    pieprzenie kodera-frustrata, czy on go uważa za informatyka, czy nie? Ja
    osobiście robię swoje, to co umiem, zarabiam tym na życie, a opinie durniów
    (często ciągle poszukujących pracy, którą ja zwyczajnie od lat mam) o tym
    kto jest uprawniony do zwania się informatykiem mam w dupie. Razem z ich
    wyrazicielami zresztą.
    Co to są w ogóle za dywagacje? Dobry, sumienny i punktualny kiblo-cleaner
    jest lepszy od byle gównianego, a zarozumiałego klepacza J2EE.
    Weźcie, ludzie, zrozsądniejcie.

    Jotte

  • 29. Data: 2006-07-04 18:43:13
    Od: d...@g...pl

> [...]
    > (często ciągle poszukujących pracy, którą ja zwyczajnie od lat mam) o tym
    > kto jest uprawniony do zwania się informatykiem mam w dupie.

    Nie ma co rozwodzic sie kto jest uprawniony, kto nie, wystarczy spojrzec do
    encyklopedii pod haslo informatyk :)

  • 30. Data: 2006-07-04 18:58:34
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:5e8c.000000d7.44aab6c1@newsgate.onet.pl d...@g...pl
    <d...@g...pl> pisze:

    > Nie ma co rozwodzic sie kto jest uprawniony, kto nie, wystarczy spojrzec
    > do encyklopedii pod haslo informatyk :)
    Nie wierz wszystkiemu, co wydrukowane... ;))

    Jotte