PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformatyk › Re: Informatyk
    From: "Trufel" <t...@g...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Informatyk
    Date: 3 Jul 2006 07:30:39 -0700

    Stanislaw Chmielarz napisał(a):
    > Moim zdaniem nie do wszystkich specjalnosci w dziedzinie
    > informatyki potrzebny jest dyplom wyzszej uczelni natomiast wiele
    > osob decyduje sie w obecnej sytuacji na rynku pracy podjac sie
    > zadan, ktore ich przerastaja, po prostu nie maja odpowiedniej
    > wiedzy potrzebnej na danym stanowisku. Sciemniaja w CV i na
    > spotkaniach z rekruterami aby tylko dostac prace. To jest skutek
    > sytuacji na rynku pracy.

    To ja dorzuce tylko, ze kiedys pracowalem jako ciec komputerowy, a moj
    szef mial dyplom informatyka z MIMUW i byl totalnym kretynem
    komputerowym, bo studiowal jeszcze za czasów Odry, ale byl miernym
    studentem i nie dali mu na niej trenowac. Kompletnie sie potem nie
    rozwijal, ale ze potrafi duzo gadac, wiec zostal "szefem" ;) Taka
    specjalizacja.

    Inny przyklad - teraz jestem programista, trzaskam dosc powazne rzeczy
    w javie. Mam kolege analityka i uwazam ze jest o 100 pktow IQ
    inteligentniejszy ode mnie. Naprawde lebski facet. Ale odnosi sie do
    mnie z szacunkiem, bo nie ma pojecia jak zaprogramowac swoje pomysly.

    Mam tez kolege, ktory moglby powiedziec, ze robi to co ja. Ale on to
    potrafi robic tylko przy pomocy kreatorow. To tak jak by porownac
    programiste Accessa do programisty pracujacego na Oracle'u.

    Specjalizacja chyba nie czyni nikogo lepszym czy gorszym? Jesli ktos
    dobrze wykonuje swoja prace... Trzeba by wymyslec lepsze kryterium.

    pozdr.
    T.