PracaGrupypl.praca.dyskusje › Informatycy / dorabianie / upadek etc.

  • 21. Data: 2002-08-26 10:57:30
    Temat: Re: Informatycy / dorabianie / upadek etc.
    Od: Paweł Sokołowski <f...@w...lodz.pdi.net>

    I've seen things you people wouldn't believe.
    Pawel Sokolowski writing in <aka5q3$o42$1@news.tpi.pl>.
    All those words will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
    > Nagle kazdy chce byc informatykiem.

    A więc to Ciebie ze mną mylą :)

    --
    ,d$$$$$P.d$$b d$P ,gd$$$$$,gd$$$$g. ,$$$b._$$P RLU #172534
    ggggggggggggg. ggs ,gg ,gg ,gg ggp,ggggg Paweł Sokołowski

  • 22. Data: 2002-08-26 14:35:30
    Od: "Pawel Sokolowski" <P...@n...org>

    A Ciebie ze mną nie ?
    Widocznie jestes slawniejszy ;)

    Pozdrawiam
    Pawel Sokolowski

    Użytkownik Paweł Sokołowski <f...@w...lodz.pdi.net> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:s...@d...falconne.eu.org...

    f...@d...falconne.eu.org

  • 23. Data: 2002-08-26 19:10:46
    Od: "Paweł Janowski" <c...@p...com>

    "Sototh" <> I co dalej? W 2 godziny zdążysz to zaprojektować, zrealizować,
    przetestować
    > i ręczyć za to głową / portfelem?

    zerkałes na moja strone ... ja mam juz zrobione gotowe rzeczy .. tylk
    odostowac i wsjo

    Paweł
    www.sunrise-tm.com

  • 24. Data: 2002-08-27 17:09:19
    Od: Nahia <n...@p...onet.pl>

    /o)\ Aloha, Adam - wp!
    \(o/ piszesz:

    > No tak ale moim zdaniem wina na pewno po trochu
    > leży i na studenntach ale równiez i na klientach
    > a raczej ich świadomości tego problemu.

    no chwila, idziesz do klienta, oferujesz mu swoje
    uslugi, chcesz zeby ci zaplacil gruba forse, i ty
    mi mowisz ze TO ON MA SIE NA TYM ZNAC?... a niby
    od czego ty jestes, jak nie od wyjasnienia mu w co
    sie pakuje i po co? masz sie za fachowca- to pokaz
    ze nim jestes. nie mi na liscie, klientowi to pokaz.

    Nahia, Department of Redundancy Department

  • 25. Data: 2002-10-04 13:37:02
    Od: "StarNET" <s...@s...net>

    Od zaraz zatrudnimy programistę PHP, znającego technologię bazodanowe w
    oparciu o platformy OpenSource (Linux).
    Projekt opiera się o rozbudowany engine bazodanowy na MySQL lub Postgres
    (latest ver.) którego interface'em dla klienta będzie WYŁĄCZNIE przeglądarka
    internetowa (IE, Netscape, Opera etc).

    Do wykonania jest CAŁOŚĆ projektu od A do Z. W grę wchodzą tylko poważne
    oferty.

    Wszystkich zainteresowanych szczegółami projektu zapraszamy do współpracy.
    Forma dowolna. F-VAT, Um.o dzieło, zlecenie itp.

    Sprawa jest BARDZO, BARDZO PILNA !!!

    Kontakt:

    StarNET Telecom
    # 502 426 820
    s...@s...pl
    s...@s...net

  • 26. Data: 2002-10-04 13:37:32
    Od: "StarNET" <s...@s...net>

  • 27. Data: 2002-10-04 14:54:29
    Od: "Aga" <a...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > To sa rozne zawody, u nas nie ma takiej specjalizacji bo kazdy jest
    > "genialny" i wszystko potrafi ( albo szybko sie nauczy jak bedzie trzeba ).

    zupelnie nie znasz genezy czemu tak jest... po prostu na zachodzie studiuje
    sie waska specjalizacje (z reguly wystarcza im pierwszy stopien, mastera
    robia tylko wybrancy) np. programowanie w Javie albo obsluge jakiegos
    programu graficznego. Pozniej ida do pracy i jeszcze mocnej specjalizuja sie
    w tej dziedzinie (w firmie informatycznej jest ktos tylko instaluje i
    konfiguruje systemy, bo np. programisci nie wiedza jak sie to robi z
    autopsji, nie opowiesci). Oczywiscie ci co sie interesuja wiedza duzo duzo
    wiecej ale przecietny programista np. w VB zna VB, jak system korzysta z bazy
    to wie jak napisac select * from. Polskie studia sa dlugie i ucza tysiaca i
    jeden roznych rzeczy, czesc zupelnie nieprzydatnych, czesc wykorzystywanych
    bardzo rzadko. Ale za to nam jest sie latwo przerzucic na inna dzialke IT, u
    nich tylko najlepsi sa to w stanie zrobic.

    > "Co tam stworzyc sklep internetowy", przeciez znam C++, to PHP czy mySQL sie
    > naucze z palcem w ...
    > Takie podejscie do niczego nie prowadzi.

    tylko glupcy pisza to samo wiele razy. Po co cos pisac skoro mozna sciagnac
    za darmo a ze stopien skomplikowania jest niewielki po jednorazowym
    przysiadnieciu mozna konfigurowac dla roznych klientow.

    > Informatyka jest teraz bardzo szerokim pojeciem, ze nie da sie byc alfa i
    > omega we wszystkim.
    > Najlepiej wybrac sobie specjalnosc i zostac fachowcem w tym zakresie.

    oczywiste stwierdzenie.

    > Kto jest informatykiem

    filozoficzna dyskusja kto byl pierwszy jajko czy kura. Mam to gdzies ze ktos
    kto umie zainstalowac windows nazywa sie informatykiem, w gronie ludzi z
    dziedziny jest obiektem smiechu.

    > Ale mysle ze sie wyprostuje jak rynek dojrzeje.
    > Na zachodzie zadna firma nie zdecyduje sie na projekt informatyczny za 50
    > Euro.

    widze ze zachod do dla Ciebie magiczne slowo. Jest tu normalnie. W czasie
    kryzysu niewielkie a calkiem profesjonalne firmy biora zlecenia na granicy
    kosztow, byle tylko cos robic i nie zwalniac wszystkich ludzi. Amerykanskie
    firmy konsaltingowe dbaja o swoj wizerunek i wola nie robic nic niz wziac cos
    ponizej starej ceny - ale zauwaz ze oni ciagle maja krowy dojne w postaci
    liczacych sie firm (np. banki), ktore sa od nich uzaleznione. Ale to sie
    powoli zmienia. Informatyka sie przegrzala i teraz nikt juz na darmo nie
    wyrzuca pieniedzy. Oczywiscie zapotrzebowanie jest i bedzie duze, bo jest to
    konieczne do rozwoju, ale wartosc projektow zaczyna realniec. I to jest
    dojrzalosc rynku.

    > Ktos kto oferuje swoje uslugi za takie pieniadze, najprawdopodobnie nie ma
    > pojecia o profesjonalizmie.

    Nie kazda firma potrzebuje super rozbudowanych systemow pisanych na ich
    uzytek. Ich na to nie stac. Zreszta, prosta rzecz jest latwo napisac, im
    bardziej komplikujesz tym wieksze ryzyko sukcesu, zdecydowanie wieksze koszty
    zwiazane nie tylko z pisaniem ale i z projektowaniem, testowanie, wdrozeniem.

    > Testowanie na rozych platformach np (Win95/98/NT/2000/Me/XP/Mac/Linux)
    > wymaga posiadania sprzetu i oprogramowania (legalnego).

    tylko ze malo kto potrzebuje oprogramowania dzialajacego na tylu os

    > dorobic na boku, ze zapewnia to wszystko kompleksowo i ODPOWIADA ZA TO !

    powiedz mi jak ta odpowiedzialnosc w naszym kraju wyglada, czy tak jak
    Prokomu? Czy oni zaplacili kiedykowiek jakiesz odszkodowanie?

    > W koncu zamawiajacy zmadrzeja i zaczna wybierac profesjonalistow za normalne
    > stawki.

    kiedy ich przewidywany zysk zacznie byc adekwatny do kosztu systemu. Jak nikt
    nie rzuca pieniedzmi podatnikow to rynek z czasem sam sie czysci. Takze
    jeszcze dluga droga przed nami.
    Pozdrowienia

  • 28. Data: 2002-10-04 15:18:56
    Od: "Aga" <a...@N...gazeta.pl>

    Aha, w zwiazku z tym watkiem nalezy przedstawic sytuacje z Rayanair,
    przewoznika lotniczego ktorego akcje bija rekordy cenowe na padajacej
    gieldzie. Sprzedaja bilety przez internet wiec potrzebowali systemu
    sprzedarzy. Firmy konsultingowe wychodzily z jakimis kosmicznymi cenami, a
    tak naprawde czesc modulow i tak sie kupuje a reszta nie jest odkrywcza.
    Wynajeli wiec jakis studentow (tu sie smieja ze studentow, ale moze to i byla
    jakas nieznana firma) ktorzy zrobili im to za pare tysiecy. Dzialalo i dziala
    bez zarzutow od zawsze, po paru miesiacach rayanair podziekowal za wspolprace
    biurom turystycznym i przez net sprzedaja wiekszosc biletow.
    Za to narodowa linia irlandzka wynajela oczywiscie doradcow i za bardzo grube
    pieniadze otrzymali system, ktory przez pierwsze miesiace nie nadawal sie do
    uzytku.
    Oczywiscie system za wieksze pieniadze jest bardziej robudowany, ale czy
    naprawde istnieje taka potrzeba???
    Takze wyobraznia to dobra rzecz, ma jej sie duzo gdy inwestuje sie wlasne
    pieniadze w przeciwienstwie do panstwowych inwestycji.
    Pozdrowienia

  • 29. Data: 2002-10-04 20:16:30
    Od: "Jarek" <p...@g...indigo.ie>

    "Aga" <a...@N...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    grube
    > pieniadze otrzymali system, ktory przez pierwsze miesiace nie nadawal sie

    Ach ta legenda :-))) To prawda. O'Leary wynajal dwoch studentow ktorzy
    napisali mu system sprzedazy biletow przez internet. RyanAir generalnie
    unika sprzedarzy biletow przez zaprojektowane do tego systemy. Wymaga to
    subskrybcji, a oni staraja sie ucinac koszta gdzie sie da; na przyklad
    eliminujac posrednikow. Strasznie sie tym pozniej chwalil jak to
    zaoszczedzil pieniadze i kupil za grosze (pare tysiecy funtow) cos za co
    inni placili dziesiatki tysiecy konsultantom. Z czasem niestety okazlo sie
    ze system dzialal srednio (wiem bo uzywalem - to byla tragedia). Policzono
    wiec ile ich kosztowal 'downtime' w utraconym obrocie i cichaczem sciagnieto
    Accenture ktora to zrobila porzadniej i za porzadne pieniadze. :-)

    pozdrawiam ;-)

    Jarek.

  • 30. Data: 2002-10-04 21:43:15
    Temat: Re: Jak system dzialal?
    Od: Darek Adamkiewicz <d...@i...com.pl>

    Jarek wrote:

> [...]
    > zaoszczedzil pieniadze i kupil za grosze (pare tysiecy funtow) cos za co
    > inni placili dziesiatki tysiecy konsultantom.

    Czy?

    > Z czasem niestety okazlo sie
    > ze system dzialal

    tak:

    > srednio

    Czy?

    > (wiem bo uzywalem -

    tak:

> [...]

    > wiec ile ich kosztowal 'downtime' w utraconym obrocie i cichaczem sciagnieto
    > Accenture ktora to zrobila porzadniej i za porzadne pieniadze. :-)

    D.