PracaGrupypl.praca.dyskusje › Imprezy zakładowe

  • 1. Data: 2006-12-05 19:36:57
    Temat: Imprezy zakładowe
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    Witam,

    Pracodawca organizuje na gwiazdkę jakiś spęd owczy pt.
    impreza. Z różnych względów nie chadzam na takie spotkania.
    Czy ma prawo napisać "obecność obowiązkowa" i co z
    Waszego doświadczenia wynika dla pracownika z powodu
    nieobecności ? Czy w ogóle ma jakieś prawo w tym względzie ?
    Na zdrowy rozsądek na pewno nie ma prawa tak pisać,
    ale chciałbym wiedzieć jakimi drogami chadzają myśli
    pracodawców :)

  • 2. Data: 2006-12-05 21:02:48
    Temat: Re: Imprezy zakładowe
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:el4hom$htp$1@news.onet.pl tukan <t...@...onet.pl>
    pisze:

> [...]
    > Waszego doświadczenia wynika dla pracownika z powodu
    > nieobecności ?
    > Czy w ogóle ma jakieś prawo w tym względzie ?
    Ma. Skoro obecność jest obowiązkowa, to nie będziesz na żadnej imprezie,
    tylko po prostu w pracy. Jeżeli "spęd" jest organizowany poza normalnymi
    godzinami pracy, to będzie to praca w godzinach nadliczbowych.
    Dopuszczalność tego określa art. 151 §1 KP. Za pracę w godzinach
    nadliczbowych oprócz normalnego wynagrodzenia należy się dodatek określony w
    art. 151^1 KP.
    Zadbaj, aby czas pracy podczas tzw. imprezy był prawidłowo ewidencjonowany
    (art. 149 KP).

    > Na zdrowy rozsądek na pewno nie ma prawa tak pisać,
    Dlaczego?

    > ale chciałbym wiedzieć jakimi drogami chadzają myśli
    > pracodawców
    Nie wiem, jakoś zawsze mnie to mało obchodziło.

    Jotte

  • 3. Data: 2006-12-06 17:31:56
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    Spoko, dzięki za odpowiedź.

  • 4. Data: 2006-12-06 21:02:59
    Od: " reko" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> napisał(a):

    > W wiadomości news:el4hom$htp$1@news.onet.pl tukan <t...@...onet.pl>

    > Ma. Skoro obecność jest obowiązkowa, to nie będziesz na żadnej imprezie,
    > tylko po prostu w pracy.
    A czy w pracy nie obowiązuje jakiś zakres czynności ?
    Pracodawca nie mam prawa np. kazać lekarzowi sprzątać.
    Czy obecność na spędach gwiazdkowych jest w zakresie zadań każdego
    pracownika ?

  • 5. Data: 2006-12-06 21:08:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:el7b63$dj1$1@inews.gazeta.pl reko
    <r...@g...SKASUJ-TO.pl> pisze:

    > A czy w pracy nie obowiązuje jakiś zakres czynności ?
    Oczywiście. Ale możesz też po prostu pozostawać w gotowości do świadczenia
    pracy. Skąd ja mam wiedzieć jakie stanowisko i z jakim zakresem obowiązków
    zajmuje wątkoczyńca?

    > Pracodawca nie mam prawa np. kazać lekarzowi sprzątać.
    A sprzątaczce leczyć. ;)

    > Czy obecność na spędach gwiazdkowych jest w zakresie zadań każdego
    > pracownika ?
    Może to będzie szkolenie? ;))

    Jotte

  • 6. Data: 2006-12-07 17:42:19
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    Jotte wrote:
    > Może to będzie szkolenie? ;))

    Żadne szkolenie to nie jest :) Bankiet i jakieś atrakcje artystyczne.
    Pracuję w biurze i nie mam w zakresie czynności chadzania na
    imprezy organizowane przez zakład pracy. Zakres jest ściśle
    określony i związany z tym co robię na co dzień.
    Zacznę się pewnie martwić jak będą robić problemy z powodu
    nieobecności.

  • 7. Data: 2006-12-07 20:12:13
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:el9jpn$b5a$1@news.onet.pl tukan <t...@...onet.pl>
    pisze:

    > Żadne szkolenie to nie jest :) Bankiet i jakieś atrakcje artystyczne.
    Szkolenie z zakresu balowania?? ;)))

    > Pracuję w biurze i nie mam w zakresie czynności chadzania na
    > imprezy organizowane przez zakład pracy. Zakres jest ściśle
    > określony i związany z tym co robię na co dzień.
    Pożartuję sobie - to może być dyżur.
    Pozostajesz w gotowości do świadczenia pracy. ;))))

    > Zacznę się pewnie martwić jak będą robić problemy z powodu
    > nieobecności.
    Jak zaczną to nie udowodnisz, że to z tego powodu.

    Jotte

  • 8. Data: 2006-12-08 19:16:07
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    Jotte wrote:
    > Jak zaczną to nie udowodnisz, że to z tego powodu.

    To odejdę. I tak mnie tam nic nie trzyma. Przyśpieszą
    ewentualnie moją decyzję o odejściu.

    Zależy o jakich problemach myślisz. Nagana i zwolnienie
    (co prawda nie w każdej formie) już muszą być na podstawie
    konkretnego powodu.

  • 9. Data: 2006-12-09 02:05:20
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:elcdli$rfq$1@news.onet.pl tukan <t...@...onet.pl>
    pisze:

    > Zależy o jakich problemach myślisz. Nagana i zwolnienie
    > (co prawda nie w każdej formie) już muszą być na podstawie
    > konkretnego powodu.
    No właśnie.

    Jotte

  • 10. Data: 2006-12-10 09:43:06
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 5 Dec 2006 20:36:57 +0100, "tukan" <t...@...onet.pl>
    wklepał(-a):

    >Witam,
    >
    >Pracodawca organizuje na gwiazdkę jakiś spęd owczy pt.
    >impreza. Z różnych względów nie chadzam na takie spotkania.

    Nie idziesz na spotkanie, pracujesz tak jak zwykle i tyle.
    Natomiast jeśli nie pojawisz się ani na spotkaniu ani na swoim stanowisku pracy
    to masz nieusprawiedliwioną nieobecność.

    Możesz też wziąć dzień urlopu. :)