PracaGrupypl.praca.dyskusje › zlecenie, dzielo, czy wlasna dzialalnosc??

  • 1. Data: 2006-12-05 15:51:54
    Temat: zlecenie, dzielo, czy wlasna dzialalnosc??
    Od: "Michal" <k...@o...pl>

    Witam!

    Dla wielu to może być naprawde glupie pytanie ale ja jestem w tym temacie
    zupełnie zielony wiec proszę o konkretne odpowiedzi.

    Mianowicie czym się rozni umowa o dzielo od umowy zlecenie?? Ktos mi cos
    powiedział ze firma przy umowie zlecenie placi za mnie jakies składki zus?

    1.Jakie sa korzyści i minusy takiej i takiej umowy

    2.Jesli w obu przypadkach pensja netto wynosi 2000zl to ile będzie to
    brutto, przy umowie o dzielo i zlecenie. Jest to jakas roznica??

    Teraz jeszcze inne pytanie odnośnie zatrudnienia. Jeśli dajmy na to mam
    działalność gospodarcza to sam za siebie wszystko oplacam. Mogę/powinienem
    wtedy zarządąć większej pensji?? Jeśli tak to, o ile??

    Reasumujac ktora z tych 3 metod jest najkorzystniejsza z mojego punktu
    widzenia??

    Pozdrawiam i z góry dziekuje

    Michał

  • 2. Data: 2006-12-06 10:10:46
    Temat: Re: zlecenie, dzielo, czy wlasna dzialalnosc??
    Od: m...@g...com

    W przypadku umowy zlecenie (jeżeli nie jesteś studentem) firma musi
    zapłacić zus. W umowie o dzieło i własnej działalności
    gospodarczej ZUS zapłacisz sam. W przypadku własnej działalności
    wszystko płacisz i wyliczasz sam - więc jeżeli się nie znasz musisz
    zatrudnić księgową i odpalić jej z 200,-/miesiąc.
    Od nowego roku samozatrudnienie (w formie własnej działalności
    gospodarczej) będzie tępione ze względu na zmiany w przepisach.
    Oczywiście najlepsza i najbezpieczniejsza to umowa o pracę (choćby
    ze względu na Gwarantowany Fundusz Świadczeń Pracowniczych, urlopy,
    chorobowe itp.) natomiast jak nie ma tej opcji, to wybrałbym umowę
    zlecenie - bo najmniej wymaga od Ciebie (wszystko w skarbówkach i
    ZUSach załatwia zleceniodawca) a Ty tylko bierzesz kase.