PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile zarabia grafik komp.

  • 1. Data: 2002-10-20 12:00:46
    Temat: Ile zarabia grafik komp.
    Od: "lasuch.2com.pl" <l...@2...pl>

    Pytanko!!!
    Powiedzmy, ze jestem grafikiem komp. ile powinienem zarabiać.
    Pytam dlatego bo pracowałem kiedyś jako grafik (CorelDraw, Photoshop i inne)
    ale w związku z tym że nie byłem zatrudniony jako grafik,za co innego kasę
    dostawałem. Dawno zapomniałem o tamtej firmie, ale podszkoliłem się (i
    szkolę) i chciałbym coś wiedzieć na temat tego ile zarabiać ma grafik.
    Aha.
    Pierwszy raz korzystam z tej grupy dyskusyjnej. Pozdrawiam wszystkich którzy
    subskrybują na
    pl.praca.dyskusje
    Tomasz.Ł. - lasuch.
    l...@2...pl

  • 2. Data: 2002-10-20 17:46:30
    Temat: Re: Ile zarabia grafik komp.
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...com.pl>

    Użytkownik "lasuch.2com.pl" <l...@2...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dostawałem. Dawno zapomniałem o tamtej firmie, ale podszkoliłem się (i
    > szkolę) i chciałbym coś wiedzieć na temat tego ile zarabiać ma grafik.

    tia...

    Chyba mylisz troszeczkę pojęcia.... grafik komputerowy to IMO tak samo jak
    malarz pokojowy... niby maluje ale to nie to...

    Zatem albo jesteś grafikiem albo operatorem programu... i tu mamy zasadnicza
    różnice... bo w tej samej firmie grafik zarobi 10 000 a operator 3 000 na
    maxa o ile jest biegły.... [a w mały miasteczku albo zatrudnią grafika
    umiejącego posługiwać się do końca sofetm albo operatora który czasem wie
    dlaczego czerwony tekst na niebieskim tle nie da się czytać]...

    Nie piszesz czy masz doświadczenie w dziedzinie grafiki, czy wiesz cokolwiek
    o jej zastosowaniu np. w poligrafii, multimediach... oraz czy wiesz coś o
    kompozycji, teorii komunikacji i postrzegania i masie innych elementów....

    zatem można zarobić w tym zawodzie od 0 do dowolnej kwoty w dowolnej
    walucie... zależy jak dobry jesteś...

    Powodzenia.

  • 3. Data: 2002-10-20 22:29:35
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    =?iso-8859-2?Q?Piotr_=AFebrowski?= <p...@o...com.pl> writes:

    > Chyba mylisz troszeczkę pojęcia.... grafik komputerowy to IMO tak samo jak
    > malarz pokojowy... niby maluje ale to nie to...
    >
    > Zatem albo jesteś grafikiem albo operatorem programu... i tu mamy zasadnicza

    tak jakby nie mozna bylo laczyc tych dwoch rzeczy.
    do bycia grafikiem trzeba miec talent plastyczny, po prostu, ale co
    broni takiemu grafikowi nauczyc sie uzywac programow graficznych?

    nie przesadzajmy, to nie sa jakies czary-mary. mam w polsce kilku
    znajomych, ktorzy lacza te dwie umiejetnosci.

    co do reszty - zgadzam sie.
    zarobki moga byc bardzo rozne, poczynajac od robienia za darmo (zeby
    zdobyc doswiadczenie) a konczac na projektach reklamowych typu logo
    dla jakies duzej firmy - za ktore mozna juz brac kase za projekt.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net