PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile zarabia administrator ????

  • 1. Data: 2004-08-01 11:32:40
    Temat: Ile zarabia administrator ????
    Od: Jaroslaw Mroczek <j...@w...pl>

    Ile przecietnie zarabia we Wroclawiu administrator sieci w przecietnej
    firmie ??

    Jarek

  • 2. Data: 2004-08-01 11:55:45
    Temat: Re: Ile zarabia administrator ????
    Od: "Pawel P." <pisiu@[nospam]yahoo.com>

    Uzytkownik "Jaroslaw Mroczek" <j...@w...pl> napisal w wiadomosci
    > Ile przecietnie zarabia we Wroclawiu administrator sieci w przecietnej
    > firmie ??

    Zbyt obszerne pytanie. Zalezy co rozumiesz przez "Administrator"

    Administratorzy zarabiaja od 1000 :-) do ok 10 000 zl.

    Pozdrawiam

    Pawel P.

  • 3. Data: 2004-08-01 16:21:26
    Od: "sirStacho" <s...@o...pl>

    > Administratorzy zarabiaja od 1000 :-) do ok 10 000 zl.

    Czy moglby wypowiedziec sie jakis administrator zarabiajacy 10 000 zl. Na
    przyklad jakie ma obowiazki. Sam jestem ciekawy, bo nigdy takiego nie
    spotkalem ...

    Pozdro

  • 4. Data: 2004-08-01 19:47:52
    Od: "Pawel P." <pisiu@[nospam]yahoo.com>

    Użytkownik "sirStacho" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czy moglby wypowiedziec sie jakis administrator zarabiajacy 10 000 zl. Na
    > przyklad jakie ma obowiazki. Sam jestem ciekawy, bo nigdy takiego nie
    > spotkalem ...

    W firmie ktorej pracuje (Nazwy nie podam, branza FMCG), glowny administrator
    zarabia troche ponad 10 000 zl. Zarzadza siecia + farma serwerow HP-UNIX,
    FreeBSD, Linuxy, Windows 2003, 9 serwerow msSQL2000 + jest tak zwanym team
    leaderem (ma pod soba ok 20 osob, dzial IT to ok 40 osob).

    Pozdrawiam

    Pawel P.

  • 5. Data: 2004-08-02 08:16:22
    Od: "sirStacho" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Pawel P." <pisiu@[nospam]yahoo.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > FreeBSD, Linuxy, Windows 2003, 9 serwerow msSQL2000 + jest tak zwanym team
    > leaderem (ma pod soba ok 20 osob, dzial IT to ok 40 osob).

    of korz ale przypominam pytanie :

    " Ile przecietnie zarabia we Wroclawiu administrator sieci w przecietnej
    firmie ?? "

    Firme posiadajaca dzial IT majacy 40 osob nie nazwalbym "przecietna". Nie
    rozumiem rowniez co oznacza "miec pod soba" w tym znaczeniu poniewaz, jezeli
    ktos faktycznie zarzadza i odpowiada za prace 20 osob to jego stanowisko
    pracy mozna chyba zakwalifikowac do stanowisk kierowniczych (chyba ze cos
    sie zmienilo...) a to z kolei nie bardzo pasuje do "administratora sieci".
    Wydaje mi sie ze roztrzasamy przyklad dosc oderwany od rzeczywistosci i
    pewnie lepiej byloby zeby kolega Jarek rozpoczynajacy ten temat, jezeli jest
    na poczatku swojej kariery nie sugerowal sie takimi skrajnosciami.

    Moim zdaniem (5 lat dosw. jako admin w W-wie) jako admin mozna liczyc na
    zarobki od 1400 zl(!) do 3500 zl (zakladajac, ze min. potrafisz
    administrowac systemami Novell,Linux i Win oraz bazami SQL lub Oracle + w
    wiekszosci nieodzowny helpdesk). Jezeli dla firmy dane maja strategiczna
    waznosc mozesz liczyc na pare zloty wiecej. W dzisiejszych czasach firmy
    coraz bardziej wykorzystuja outsourcing, co jest duzo bardziej oplacalne i
    pozwala znaczaco obnizyc koszty, ale niestety jest zabojcze dla
    specjalistow.

    Pozdrowienia

  • 6. Data: 2004-08-02 14:10:24
    Od: "Mike" <m...@n...pl>

    Witam,
    W kazdej firmie (chocby najnmnijszej, gdzie tylko sa komputery, dane mają
    strategiczne znaczenie)

> [...]
    > wiekszosci nieodzowny helpdesk). Jezeli dla firmy dane maja strategiczna
    > waznosc mozesz liczyc na pare zloty wiecej.

    Akurat tu sie nie zgodzę, poniewaz wlasnie firmy typu outsourcing
    zatrudniają najwiecej speców (dlatego ze zajmują sie wybraną dziedziną i za
    to sie placi takowej firmie) Przyklad: moja firma (pracuje ok 20 osób) a juz
    mają jednego MCSE

  • 7. Data: 2004-08-02 18:06:56
    Od: "sirStacho" <sirstacho[tnij]@o2.pl>

> [...]
    > to sie placi takowej firmie) Przyklad: moja firma (pracuje ok 20 osób) a juz

    Chyba sie nie zrozumielismy. Nie mialem na mysli tego, ze nie ma specjalistow w
    firmach zajmujacych sie outsourcingiem IT ( ! ) tylko, ze dla specjalistow
    chcacych pracowac na etacie w danych firmach jest coraz gorzej.
    Sorki za niescislosci ...

    > W kazdej firmie (chocby najnmnijszej, gdzie tylko sa komputery, dane mają
    > strategiczne znaczenie)

    Ale tu to pojechales z tematem. Nie wiem co dla ciebie oznacza "strategiczne
    znaczenie" ale uwierz mi nie w tym sensie uzylem tego zwrotu.

    a teraz przyklad:

    (Zakladamy, ze nie ma BACKUPU)

    Producent oprogramowania -kontra- Serwis Samochodowy ( 6 komputerow: FK ,
    Platnik ...)

    Bank Internetowy -kontra- Salon odnowy biologicznej (sprzet i oprog. jak
    wyzej)

    W obu przypadkach w firmach po prawej stronie wszystkie operacje (0010101) sa
    najpierw potwierdzone dokumentami (papier) i w razie utraty danych firma pracuje
    nadal (roznica niezauwazalna) (aha Platnik tu trzeba wydrukowac samemu - raz w
    miesiacu) (Przyjelem rowniez , ze firma nie posiada oprogramowania
    dedykowanego -> 90% firm w tym kraju)

    a w firmach po lewej stronie dokumenty z operacji drukuje sie np. na koniec dnia

    Zasymulujmy teraz kompletna awarie. Rozumiesz roznice ?

    Pozdrowienia