PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile skasować ?

  • 11. Data: 2003-11-11 11:38:47
    Temat: Re: Ile skasować ?
    Od: "Andrzej Woźniak" <w...@g...pl>

    > Klient jednak wyraźnie pytał o cenę instalki 98, a za 45-60 min. pracy nie
    > potrafię "zedrzeć"
    > więcej niż 50 zł nawet w serwisie.
    > WOJO

    Kolega pytał o instalkę Win 98 po uprzednim zarchiwizowaniu danych. Nie
    wiadomo, ile tych danych jest (czas archiwizacji) i jakie (może trzeba
    będzie rozgryzać co i jak archiwizować). Nie wiadomo, czy klient ma
    sterowniki do wszystkich podzespołów. Jeśli nie - jakie ma łącze do netu, i
    czy wogóle je ma. Ściąganie sterowników przez modem, może potrwać. W efekcie
    reinstalacja Windy może potrwać 1 h, a może również ładnych kilka godzin.

    Zatem myślę, że podanie stawki 40-50 zł/h będzie optymalne. Zabezpieczamy
    się również w ten sposób przed marudnymi klientami, którzy każą sobie
    tłumaczyć np powody i sposób wykonywania kolejnych operacji (mimo iż i tak
    nic z tego nie rozumieją :-) ). Klient zawraca głowę, czas pracy się
    wydłuża, klient za to płaci.

    pozdr
    AW

  • 12. Data: 2003-11-11 17:21:02
    Od: "Jarek" <t...@W...pl>

    > Fajne ceny !
    > W serwisie, gdzie pracuję połowa tych cen jest standardem.
    > Przypadek opisany kosztowałby jednak ok 50 zł komplet, niezależnie od
    > poświęconego czasu.

    Ja za kompletną instalację i konfigurację komputera z systemem klasy Win98
    biorę ~100 zł.
    Robię:
    - konfigurację BIOS-u, partycjonowanie dysków, testy;
    - instalację SO (jeśli trzeba ściągam drivery, dokumentację i co tam jeszcze
    trzeba i daję na CD);
    - konfiguruję, co trzeba - połączenie z LAN, Internetem, e-mail;
    - dokładam najpopularniejsze komponenty (DirectX, WinRar, kodeki audio i
    video...);
    - czasem parę innych pierdołek.
    To trochę trwa (2÷4h) ale mam dobrą markę i na brak roboty nie narzekam.

    Jarek

  • 13. Data: 2003-11-11 21:13:06
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek" <t...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    [...]

    > - dokładam najpopularniejsze komponenty (DirectX, WinRar, kodeki audio i
    > video...);

    Twoi klienci płacą za Winrara,mają go w cenie usługi czy też za free?

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki