PracaGrupypl.praca.dyskusjeIle Zarabia srednio Informatyk w Polsce › Re: Ile Zarabia srednio Informatyk w Polsce
    From: Roman Kubik <r...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ile Zarabia srednio Informatyk w Polsce
    Date: 30 May 2002 08:17:58 GMT
    Sender: Roman Kubik <r...@f...sb.gov.pl>

    > Mam pytanie ile zarabia srednio informatyk w polsce , jestem w usa i od
    > pewnego czasu mysel o powrocie do polski chcialbym wiedziec z czym sie moge
    > liczyc

    informatyk to obecnie bardzo pojemne pojecie.
    wiec i zarobki sa od niemal 0 do niemal nieskonczonosci ;-)
    mysle ze dobry informatyk (analityk/projektant/programista) ze sporym
    doswiadczeniem moze - zaleznie od lokalizacji, firmy i chyba glownie
    szczescia - liczyc na 3 - 8 tys brutto [w lapce zostaje 2/3 tego].
    bez doswiadzenia lub z bardzo malym czy malo wiarygodnym - polowa tego.
    administratorzy, webowcy maja chyba troche mniej.
    na stanowisku kierowniczym troche wiecej, ale tez bez przesady.
    jest bardzo wiele miejsc w Polsce, gdzie pracy nie ma, wiec i na te kwoty
    z dolnej granicy nie ma co liczyc. w miejscowosciach gdzie praca jeszcze czasem
    sie znajduje tez nie jest tak, zeby pracownika ktos specjlanie po rekach
    calowal ;) tylko za to, ze chce sie zatrudnic.

    jesli myslisz o powrocie to jeszcze tam BARDZO gruntownie sie przebadaj, wylecz
    wszystko o co tylko tam Ciebie i Twoja rodzine beda lekarze podejrzewac,
    bo tu za ZADNE pieniadze nie dostaniesz opieki zdrowotnej na poziomie
    chocby zblizonym do tamtejszej przecietnej.

    nie mozesz tez zakladac ze wzglednie szybko osiagniesz te 6-8 tys brutto,
    nawet jesli potencjalnie sie kwalifikujesz (duze atrakcyjne doswiadczenie)
    bo w tej chwili nie ma takiego miejsca w Polsce gdzie praca chodzilaby za
    czlowiekiem, trzeba czasem pracowac badzo dlugo za frajerska kase zeby przezyc
    i dozyc do tej chwili kiedy w koncu znajdzie sie jakas atrakcyjna prace.
    choc na pewno mozna tez miec szczesliwy traf i od razu zaczac po ludzku.
    Niedanwo moj brat (10 lat doswiadczenia) znalazl bardzo szybko prace
    za dobra kase (>8k), ale cuz, jutro idzie ostatni dzien do roboty
    (duzy miedzynarodowy koncern, ciecie kosztow te sprawy, kilka
    tysiecy fachowcow w Europie od roku po troche rozstaje sie z ta dobra firma)
    Chyba najlepsza metoda na powrot to zaczepic sie jeszcze tam w jakiejs firmie
    ktora ma w Polsce oddzial albo firme pracujaca dla niej (taki niby-oddzial)
    i postarac sie o przeniesienie. W ta strone nie powinno byc problemu
    z przeniesieniem, chetnych na przeniesienie w druga strone jest sporo :-\)
    Jest sporo takich firm.

    pozdrawiam

    romekk