PracaGrupypl.praca.dyskusje › ILE ZARABIA PROGRAMISTA v2.0

  • 21. Data: 2004-12-17 14:51:51
    Temat: Re: ILE ZARABIA PROGRAMISTA v2.0
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <X...@2...180.128.20>, Rafal 'Raf256' Maj wrote:
    > Nauka __podstaw__ jezyka. Zdobycie sensownego doswiadczenia to min. pol
    > roku pracy na etat.

    Eee, daj spokój.. Kto z nas kiedyś (za młodu :-D) nie myślał podobnie? ;-)

    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 22. Data: 2004-12-17 15:12:56
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    l...@w...pl news:cpurto$3jo$2@nemesis.news.tpi.pl

    > Nauka __podstaw__ jezyka. 1-2 dni są oczywiście cięższe języki do których
    > trzeba się przyzwyczajać nawet 2tyg
    > Zdobycie sensownego doswiadczenia to min. pol
    > roku pracy na etat. no i chyba doszliśmy do porozumienia

    A molbys cytowac tak zeby bylo wiadomo co kto napisa a gdize jest
    odpowiedz?

    --
    ~~~~=~~~~l_;~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~~~~~~~

  • 23. Data: 2004-12-17 15:57:58
    Od: Michał Szeląg <l...@w...pl>

    1-2 dni są oczywiście cięższe języki do których trzeba się przyzwyczajać
    nawet 2tyg
    no i chyba doszliśmy do porozumienia

    sory

    --
    =======================================
    Między duszą a materią pośredniczy matematyka.

  • 24. Data: 2004-12-17 16:42:25
    Od: "Paweł Sz." <p...@i...pl>

    Użytkownik "Michał Szeląg" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Daniel Rychcik napisał :

    [ciach]
    > i tu się mylisz, bo nauka języka to tydzień do miesiąca a zazwyczaj 1-3
    dni
    ROTFL

  • 25. Data: 2004-12-17 16:49:50
    Od: "Paweł Sz." <p...@i...pl>

> [...]
    > 824<
    > 6000 brutto
    >
    > reszta była niepoważna i wątpliwa.
    > no i mamy jakiś obraz sytuacji, proponuję nie rozczulać się nad płacami,
    > tylko pomóc mi w stworzeniu ładnej tabelki na tej grupie z płacami
    > programistów.
    > Proponuję wpisywać wartości "na rękę" w kolejnych postach pod już
    wpisanymi.
    > I dodawać po prawej stronie język programowania, za jaki dana stawka
    > obowiązuję jeżeli jest ich kilka proszę wymieniać max2. Będziemy wszyscy
    > mieli piękną tabelkę z płacami dla programistów.
    Po pierwsze - niektórzy mogą nie chcieć dzielić się wysokością zarobków, po
    drugie - inni mogą mieć to zabronione a po trzecie taki ranking jest bez
    sensu, bo język programowania tutaj nie ma nic do rzeczy (oczywiście do
    pewnego stopnia), tu liczy się stopień w którym masz ten język opanowany i
    firma, w której pracujesz (to ostatnie ma największe znaczenie). Możesz
    pracować w czytym ANSI C w dobrej firmie i zarobić 10000 brutto, a możesz
    być geniuszem, znać C/C++, D--, E-pierdupierdu i mieć pensję 2000 PLN.
    Równie dobrze możesz zrobić badania wpływu koloru włosów na jednostkowe
    dobowe zużycie papieru toaletowego.

    --
    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 26. Data: 2004-12-17 17:11:54
    Od: "magia" <m...@g...pl>

    Użytkownik "jaQbek" <j...@n...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Roczne, czy miesięczne wynagrodzenie ?

    Wiadomo ze roczne.

    m.

  • 27. Data: 2004-12-17 22:35:41
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    > jedni piszą a drudzy nie piszą bo tygodniami grzebią w manualach, żeby dojść
    > do tego żeby wstawić dolar w nazwie zmiennej i nauczyć się perla, wczym
    > problem? potrzebne tylko: dobry przykład, manual i już

    W zasadzie trochę racji w tym jest. Samo opanowanie składni i zasad panujących w
    danym języku IMHO rzeczywiście dobremu programiście nie powinno zająć więcej niż
    tydzień. Niestety to absolutnie nie wystarczy. Poznanie środowiska, bibliotek,
    najbardziej optymalnych algorytmów towarzyszących danemu językowi, to już wymaga
    wielu lat pracy i doświadczeń. Młodzi programiści często nawet nie zdają sobie
    sprawy z tego jak dziurawy i niestabilny jest kod, który tworzą. Zresztą,
    przypomnijcie sobie swoje własne systemy, które pisaliście na początku swojej
    kariery. Ja, to szczerze mówiąc wstydzę się nawet sobie przypominać te moje
    młodzieńcze wypociny...:-)
    yamma

  • 28. Data: 2004-12-18 07:13:38
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    Michał Szeląg wrote:
    > i tu się mylisz, bo nauka języka to tydzień do miesiąca a zazwyczaj 1-3 dni
    > to zależy jak bardzo odbiega od c!

    LOL . Rzemieślink, który nauczył się języka w miesiąc, raczej nie może
    liczyć na atrakcyjną płacę

    B.

  • 29. Data: 2004-12-18 09:28:36
    Od: "Piotr Michalowski" <r...@w...home.pl>

    Witam,

> [...]
    | no i mamy jakiś obraz sytuacji, proponuję nie rozczulać się nad płacami,
    | tylko pomóc mi w stworzeniu ładnej tabelki na tej grupie z płacami

    W zasadzie powinna być to tabelka z płacami za wykonanie pojedynczego punktu
    funkcyjnego
    oprogramowania. Należałoby określić, czy ten punkt funkcyjny należy do
    głównej,
    czy pobocznej funkcjonalności oprogramowania. Proponuję podawanie średniego
    czasu wykonania
    punktu funkcyjnego Byłaby to miara wzgłedna, która umożliwiałaby sensowne
    porównania umiejetności,
    pracowitości i przydatności narzędzi i języków oprogramowania.

    | =======================================
    | Między duszą a materią pośredniczy matematyka.
    | =======================================

    Fajne motto. Też tak uważałem (dawno temu) w trakcie studiów.

    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 30. Data: 2004-12-18 14:13:52
    Od: "exe the cute" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yamma" napisał w wiadomości

    [ciach]

> [...]
    > początku swojej kariery. Ja, to szczerze mówiąc wstydzę się nawet sobie
    > przypominać te moje młodzieńcze wypociny...:-)

    Taaaa. Popieram. Ale co do "młodzieńczych wypocin" już nie bardzo bo:
    a) człowiek uczy się na błędach
    b) poznając wady swojego kodu stajesz się lepszym programistą
    c) od czegoś trzeba zacząć
    d) i wiele innych...

    A swoją drogą, chciałbym mieć tyle zapału i pomysłów jak 8-10 lat temu.. to
    co pisałem może nie było najlepsze, ale było niestandardowe, pomysłowe,
    bardzo "moje". I patrząc na swoje stare programy, mam wrażenie że już nigdy
    nie będzie mi się chciało tak kombinować z kodem jak kiedyś. Teraz
    programuję bardziej szablonowo, przewidywalnie. Nie łączę trzech jezyków w
    jednym programie, bo nie muszę. IMHO nie ma się czego wstydzić, dla mnie
    cały "zaszły" kod na CD-kach to takie małe prywatne muzeum ;-]

    Pzdr
    Exe Very Cute