PracaGrupypl.praca.dyskusje › Greencard + praca w Polsce

  • 1. Data: 2002-09-10 09:51:52
    Temat: Greencard + praca w Polsce
    Od: "kerbi" <kerberos(USUN)@poczta.fm>

    Witam

    Chcialbym prosic o informacje. Pracuje w Niemczech na Greencard, jednak
    ostatnio dostalem ciekawa propozycje, ktora jest teraz dopiero w fazie
    przemyslen, ale moze w przyszlosci... Otoz moglbym teoretycznie podjac prace
    w Polsce, prace ktora nie wymagalaby ode mnie specjalnego zaangazowania, ani
    obecnosci. Praca ta bylaby oparta o umowe o prace, w ktorej zaznaczone
    byloby takze ze nie musze jej (pracy) swiadczyc w okresie zatrudnienia.
    Chcialbym zapytac jak w takiej sytuacji wygladalaby kwestia podatkow, oraz
    legalnosci calego przedsiewziecia?

    pozdr.
    artur

  • 2. Data: 2002-09-10 19:08:12
    Temat: Re: Greencard + praca w Polsce
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    "kerbi" <kerberos(USUN)@poczta.fm> wrote in message
> [...]
    > Chcialbym zapytac jak w takiej sytuacji wygladalaby kwestia podatkow, oraz

    hej Artur (dawno Cie na GG niewidzialem - nadajesz z podziemia ?

    Jesli zgodzi Ci sie na to twoj pracodawca (obecny, lub nie bedzie mial nic
    na przeciwko w swietle twojej umowy o prace) to zgrabnie odprowadzi za twoja
    prace podatek w Polsce a ty to jedynie zglosisz w swoim Finanzamt -
    szczegoly zwiazane z wplywem wielkosci dochodu w PL na podatek tutaj nie sa
    mi znane (jedynie w druga strone).

    Natomiast widze w tym calym zagadnieniu jeden interesujacy haczyk. Prace
    wykonujesz fizycznie w Niemczech nie przebywajac fizycznie w kraju w
    zasadzie powinines dostac brutto. Kase ta zglaszasz w Niemczech, ale z racji
    tego ze otrzymales ja od podmiotu polskiego nie zarejestrowanego w Niemczech
    nie musisz od niego odprowadiz podatku - podoba sie, mnie tak. Pozostaje
    sprawa otwarta czy przypadkiem sie nie pomylilem.

    Sadze ze jesli sprawa jest warta gry mozesz dopytac sie Steuerberater'a
    tutaj i jego odpowiednika w PL. Moge Ci dac namiary na taka firme w Polsce
    (na GG jesli chcesz), bo tu se znajdziesz kogos pod reka. Uwaga firma w PL
    droga jak szlag, ale daje gwarancje i sprawiali wrazenie ze wiedza co
    robia - moja wedlug mnie banalna sprawe podatkowa walkowali tydzien
    (zaplacilem jak za zboze, ale jeszcze wiecej mi zaoszczedzili, wiec suma
    sumarum jest na +).

    Pozdr. (dla rodzin tyz)
    Beny

  • 3. Data: 2002-09-11 05:54:11
    Od: "kerbi" <kerberos(USUN)@poczta.fm>

> [...]
    > robia - moja wedlug mnie banalna sprawe podatkowa walkowali tydzien
    > (zaplacilem jak za zboze, ale jeszcze wiecej mi zaoszczedzili, wiec suma

    To co powiedziales wydaje sie bardzo interesujace. Postaram sie odezwac w
    najblizszych dniach na GG.
    Teraz mam nalot rodzinki z Polski ;-)

    pozdr.
    artur