PracaGrupypl.praca.dyskusje › GreenCard - Firma w Polsce - ZUS (kochany)

  • 1. Data: 2002-02-01 12:53:43
    Temat: GreenCard - Firma w Polsce - ZUS (kochany)
    Od: i...@s...com (Rafal )

    Pracuje w niemczech (GreenCard)
    Place skladke zdrowotna i wszystkie inne mozliwe.
    Jestem ubezpieczony.

    Teraz chcialbym zalozyc swoja firme w Polsce (Wlasciwie mam wciaz zalozona
    ale jej dzialalnosc jest zawieszona - teraz chcialbym ja odwiesic).

    Wszystko bylo by pieknie - tylko nie chcialbym placic ZUS'u.

    Teoretycznie "gdzies, ktos" powiedzial - ze skoro place wszystkie stawki w
    Niemczech to w Polsce
    nie musze tego robic.

    Czy ktos ma moze jakas informacje na ten temat?
    Albo zna jakies miejsce w Sieci gdzie tej informacji poszukac moge ?

    dzieki z gory,

  • 2. Data: 2002-02-01 13:08:25
    Temat: Re: GreenCard - Firma w Polsce - ZUS (kochany)
    Od: "Janet" <j...@v...gate.pl>

    No nie wiem czy jest to takie prosta jak piszesz. No bo niby dlaczego mial
    bys nie placic podatkow w Polsce jak placisz w Niemczech ?
    Ztego by wynikalo ze jezeli pracuje w Polsce to moge zakladac firmu do bolu
    na zachodzie i nie musze rozliczac sie z ZUSem w wersji europejskiej ?
    Moze sie myle ale cos mi tu nie pasuje.

    CU Janet,

    ps.: najlepiej zadzwon do ZUSu i sie zapytaj co i jak abys potem nie musial
    Rodziny odwiedzac przez Zielona Granice ( hi hi hi ).

    --

    Uzytkownik "Rafal " <i...@s...com> napisal w wiadomosci

  • 3. Data: 2002-02-01 13:16:15
    Od: i...@s...com (Rafal)

    Trzeba rozdzielic podatki (vat, dochodowy) od ubezpieczenia (zus).

    Ze podatki trzeba placic - to jasna sprawa,

    Ale dlaczego dwa razy placic skladke na ubezpieczenie zdrowotne/emerytalne?

    R.

  • 4. Data: 2002-02-01 13:16:45
    Od: Michal Jeczalik <s...@s...eu.org>

    "Janet" <j...@v...gate.pl> writes:

    > No nie wiem czy jest to takie prosta jak piszesz. No bo niby dlaczego mial
    > bys nie placic podatkow w Polsce jak placisz w Niemczech ?

    No właśnie dlatego. :) Jeśli jest umowa o unikaniu podwójnego
    opodatkowania, to płacisz w jednym kraju, ale nie wiem, czy takową mamy z
    Niemcami.
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 5. Data: 2002-02-01 14:49:57
    Od: "Pawelek" <n...@n...spam.yahoo.com>

    Witam

    "Michal Jeczalik" <s...@s...eu.org> wrote in message

    > No właśnie dlatego. :) Jeśli jest umowa o unikaniu podwójnego
    > opodatkowania, to płacisz w jednym kraju, ale nie wiem, czy takową mamy z
    > Niemcami.

    Mamy.
    Za dochody uzyskane w Niemczech placimy podatki w Niemczech (chyba, ze
    jest to kontrakt - wtedy w Polsce) tak jak po drugej strony granicy.
    Istnieje kilka czynnikow(1), dla ktorych dochody w Niemczech trzeba ujac
    w PIT-ie. Wplywaja one jednak _jedynie_ na wysokosc procentow,
    jakie placi sie od polskiego dochodu. I vice versa.

    (1) Pobyt w kraju dluzej niz 180 dni

    Pozdrawiam
    Pawelek

  • 6. Data: 2002-02-05 19:26:23
    Od: "Thomas Ochmann" <t...@a...de>

    Powoli:
    za to co zarobisz w niemczech placisz podatki w niemczech
    za to co zarobisz w polsce placisz w polsce

    i to zus, od zarobkow etc.

    O co Ci biega??

    Pisz na priwa :-))

    Thomas
    Hamburg (2 firmy w niemczech, 1 w pl-u :-)