PracaGrupypl.praca.dyskusjeGreenCard - Firma w Polsce - ZUS (kochany) › Re: GreenCard - Firma w Polsce - ZUS (kochany)
    From: "Pawelek" <n...@n...spam.yahoo.com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: GreenCard - Firma w Polsce - ZUS (kochany)
    Date: Fri, 1 Feb 2002 15:49:57 +0100
    Sender: c...@p...onet.pl@195.27.162.68

    Witam

    "Michal Jeczalik" <s...@s...eu.org> wrote in message
    news:m3adutfiki.fsf@localhost.localdomain...

    > No właśnie dlatego. :) Jeśli jest umowa o unikaniu podwójnego
    > opodatkowania, to płacisz w jednym kraju, ale nie wiem, czy takową mamy z
    > Niemcami.

    Mamy.
    Za dochody uzyskane w Niemczech placimy podatki w Niemczech (chyba, ze
    jest to kontrakt - wtedy w Polsce) tak jak po drugej strony granicy.
    Istnieje kilka czynnikow(1), dla ktorych dochody w Niemczech trzeba ujac
    w PIT-ie. Wplywaja one jednak _jedynie_ na wysokosc procentow,
    jakie placi sie od polskiego dochodu. I vice versa.

    (1) Pobyt w kraju dluzej niz 180 dni

    Pozdrawiam
    Pawelek