PracaGrupypl.praca.dyskusje › Godziny pracy programisty

  • 41. Data: 2006-01-08 00:12:29
    Temat: Re: Godziny pracy programisty
    Od: "noone" <n...@n...com>

    Jak sie z toba skontaktowac na priv ?

    noone

  • 42. Data: 2006-01-08 14:35:09
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > Wdrozeniowiec wykonywal robote za przedstawicieli handlowych ? Ciekawe...

    Czy ja pisalem ze firma miala typowych przedstawicieli handlowych?
    A slyszales o zawodach kierowca-mechanik, slusarz-spawacz.
    Zadajesz pytanie jakbys pracowal w tylko jednej firmie, w dodatku typu
    panstowego jak np. Urzad Pracy. Pamietaj ze usenet to nie czat, i nawet
    Twoje pytanie zostanie zachowane w archiwum na wiele lat....

    Reksio

  • 43. Data: 2006-01-08 16:27:23
    Od: point <r...@p...onet.pl>

    Paszczak wrote:

    > Czasem wystarczy zmienić jakąś małą strukturkę i nagle okazuje się, że jakaś
    > tam komenda kliencka z drugiego końca źródeł przestaje poprawnie działać.
    > Poprawia się coś w driverze Ethernetu, a np. serwer DHCP czy SNMP się
    > chrzani.

    Uuu słabo, wypada jednak pisać unit testy do każdego modułu i podsystemu
    przed uruchomieniem całości:)

    --
    point

  • 44. Data: 2006-01-09 01:06:51
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnijto_>

    IMHO popełniasz błąd. Programowanie to praca jak każda inna- tak samo się
    nią zarządza: ustala cele terminy i sposób raportowania oraz tworzenia
    dokumentacji.
    Wstępnie terminy można ustalić z samym zainteresowanym (niech programista
    poda wstępny harmonogram prac. Potem razem do pracujcie szczegóły biorąc pod
    uwagę realność wstępnych szacunków. Raczej należy przewidywać zapas niż
    skracać terminy.

    Kolejny błąd wynika moim zdaniem ze skomasowania prac i zrzucenia ich na
    prgramistę.
    Jeżeli zostaną ustalone i _opisane_ założenia do powstającego oprogramowania
    (czyli opis tego CO MA ROBIĆ OPROGRAMOWANIE- ale bez żadnych odwołań do tego
    JAK ma to robić, to jesteście krok do przodu.

    Testy też powinien wykonać kto inny. Projekt testów także powinien być
    dokumentem wykonanym na podstawie opisu założeń oraz po częsci na podstawie
    dokumentacji powstającego kodu.

    Typowy polski pierdolniczek polega na tym że wszystko to robi programista,
    tymczasem naprawdę taniej, szybciej i skuteczniej jest gdy pracę tą wykona
    zespół i nie musi byc to zespół zatrudnionych na etat pracowników. Może
    lepiej zlecić to freelancerom lub firmie. Te rzeczy zostały opisane 100 lat
    temu w każdej najprostszej nawet książce o inżynierii oprogramowania.
    --
    Jackare
    Bytom/Kraków

  • 45. Data: 2006-01-09 10:13:25
    Od: "mbn" <m...@f...onet.pl>

    "Reksio" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > W typowo domowych kapciach. Ale nikt nie chodzil w rozdeptanych,
    > przetartych, brudnych itp. Sekretarki natomiast chodzily w ubraniach
    > reprezentacyjnych :-) tzn. tak jak powinny sekretarki, i w pantoflach, ale
    > nie w kapciach !!! Troche by to dziwnie wygladalo :-)

    no to juz wiem skąd taka polityka, chodzi o to żeby programistów nikt od
    pracy flirtami nie odrywał, bo jak tu romansować z facetem w kapciach ;)

    Magda - programistka w pantoflach i mini ;)

  • 46. Data: 2006-01-09 12:09:55
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > Magda - programistka w pantoflach

    Na obcasie ?

    :-)
    Pozdrrr... Reksio

  • 47. Data: 2006-01-09 13:34:27
    Od: "mbn" <m...@f...onet.pl>

    > Na obcasie ?

    5 cm ;)

  • 48. Data: 2006-01-09 16:55:45
    Od: S <s...@o...pl>

    inf wrote:
    > a ja wracam o 16 do swojego domu z sauną, żeby posiedzieć przy kominku z
    > lampką koniaku

    to chyba pomyliłeś zawody! musisz być jakims prezesem korporacji lub choćby
    niezłym prawnikiem...
    programiści w tym kraju nie są jeszcze elitą finansową
    ale pomarzyć sobie zawsze możesz...

  • 49. Data: 2006-01-09 17:59:18
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

> [...]
    > panstowego jak np. Urzad Pracy. Pamietaj ze usenet to nie czat, i nawet
    > Twoje pytanie zostanie zachowane w archiwum na wiele lat....

    a ja się przychylę do zdania noone - wdrożeniowiec to ten kto wdraża a nie
    sprzedaje. może dodatkowo być konsultantem, dlatego łatwiej takiej osobie
    zaproponować właściwe rozwiązanie dla klienta. i może uczestniczyć w
    spotkaniach pre-sales. ale szukać klientów? to praca dla handlowca, który w
    pewnym momencie potrzebuje osoby głęboko zakorzenionej w temacie żeby się
    nie "spalić". i wtedy wdrożeniowiec - konsultant służy swoją radą. IMHO
    zupełnie inne predyspozycje dotycza bycia handlowcem a inne wdrożeniowcem.
    Handlowiec - "mam dla pana świetną propozycję - wdrozymy u pana nasz
    najlepszy produkt i dzięki temu będzie pan miał jeszcze lepsze osiągnięcia
    na rynku", wdrożeniowiec - "panie, co pan robisz z tym starociem, są
    nowoczesne narzędzia i na takich starych nie da się pracować".
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 50. Data: 2006-01-09 20:01:22
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > zaproponować właściwe rozwiązanie dla klienta. i może uczestniczyć w
    > spotkaniach pre-sales. ale szukać klientów?

    Moze to dziwne, ale w tej firmie nie bylo przedstawicieli handlowych
    ktorzy - jak to okresliles "szukali klientow". Teraz moze sa - taki wymog
    czasow :-) Gdy ja tam pracowalem (rok 2000)- klenci sami zglaszali sie z
    zamiarem zakupu produktow - i dopiero na ich zyczenie przyjezdzal
    wdrozeniowiec. Pozyskanie klienta to udanie sie do jego siedziby i pokazanie
    programu, przedstawinie zalet, i odpowiadanie na pytania pracownikow
    ksiegowosci, kadr, i innych do kogo dany program skierowany. Ta sama osoba/y
    wdrazala ten system. I to wlasnie okreslilem mianem pozyskania klienta. Moze
    bardziej powinienem uzyc pojecia "przekonanie klienta". Zreszta w obecnych
    czasach, gdy pozyskanie klienta jest prawie rownoznaczne z praca
    domokrazcy - to chyba zadne okreslenie tu nie pasuje.
    Wlascicel firmy trafil w nisze, i rzeczywiscie bylo niezle zainteresowanie,
    mino wielu podobnych produktow. Moze support byl na tyle dobry, ze poczta
    pantoflowa to sie roznosilo w danej branzy?
    To byla naprawde dziwna firma, i wielu ludzim sie w glowach nie miesci, ze
    pracownik byl bardzo ceniony i naprawde dobrze oplacany, byla zatrudniona
    osoba do mycia naczyn w kuchni, 2x w roku wyjazdy wszystkich pracownikow i
    ich rodzin !!! na 3-dniowe "wycieczki" samochodami sluzbowymi. Najczesciej
    Czechy i Slowacja. Teraz to wyglada jak bajka :-)

    Pozdrrr... Reksio