PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ewenement na skalę światową w MPO Warszawa

  • 11. Data: 2006-09-01 21:22:14
    Temat: Re: Ewenement na skalę światową w MPO Warszawa
    Od: "therminator" <t...@i...pl>

    > Całkowicie się z tobą zgadzam bo lepszy jest pracownik po zawodówce ale z
    > doświadczeniem niż mgr. bez doświadczenia.

    Witam,
    Znałem informatyka po studium, co to się pytał co oznacza "napęd a:" w
    windows, oraz na polecenie zrestartowania serwera linuxowego wyłączał go
    przyciskiem power.
    Co lepsze - studiował na 1 sem. wieczorowych studiów informatycznych ;)
    To tak tytułem wstępu.

    Oczywiście, człowiek z doświadczeniem jest lepszy od teoretyka, a pasjonat
    jest najlepszy - to nie ulega wątpliwości.
    Ale ludzie, ktorzy kończą studia musza się wykazać (w zależności od klasy
    uczelni) przynajmniej myśleniem logicznym.
    Magister nie jest równy magistrowi - więc nie należy generalizować, że
    wszyscy magistrzy są gorsi/lepsi od ludzi ze średnim czy zawodowym
    wykształceniem.
    Zapaleniec czy człowiek zdolny a nie mający przygotowania merytorycznego
    jest równy człowiekowi wykształconemu ale bez doświadczenia.
    I jeden i drugi dojdzie do podobnych rozwiązań w zbliżonym czasie.
    Zapaleniec znajdzie w necie, popyta znajomych i doczyta a ten drugi usiądzie
    i dojdzie do tego rozwiązania przez analizę problemu i znalezienie
    wytycznych do rozwiązania.
    Wrażenie jakie wywierają jest kwestią osobowości i tu nie będę się wdawał w
    dyskusję bo to przydługi i subiektywny wywód.

    Mimo wszystko jednak najpierw bym rozmawiał z ludźmi wykształconymi (wolę
    zaocznych niż dziennych- ale to inna dyskusja) aplikującymi na dane
    stanowisko a dopiero potem z ludzmi o niższym wykształceniu.
    Pewnie zaraz się czepią oportuniści - ale znam przypadki, kiedy ludzie z
    duużym doświadczeniem nie umieją usiąść, zanalizować zadania i stworzyć
    rozwiązania.
    Pewnie dla tego, że w odtwórczych doświadczeniach zabrakło takiego
    przypadku, a nie są w stanie wymyśleć rozwiązania.

    Całokształt podejścia do człowieka mającego wykonywac daną pracę jest
    kompilacją oczekiwań pracodawcy i analizy predyspozycji kandydata.
    Pretensję należy mieć do pracodawcy, że wybrał kandydata nieodpowiedniego na
    stanowisko a nie do pracownika.

    Pozdrawiam
    T.

  • 12. Data: 2006-09-01 21:26:27
    Od: "therminator" <t...@i...pl>

    > To też ewenement tylko na skalę UE.

    Teraz mamy podójny ewenement na skalę CAŁEJ KULI ZIEMSKIEJ !!!

    Pozdrawiam
    T.

  • 13. Data: 2006-09-02 04:17:16
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Natasza napisał(a):

    > Ten po zawodówce rolniczej ma wyższe wynagrodzenie od tego, który ma tytuł
    > informatyka.
    > Jest to ewenement na skale światową.

    Na czym konkretnie polega ten ewenement?

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 14. Data: 2006-09-02 18:58:42
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 1 Sep 2006 23:22:14 +0200, therminator napisał(a):

> [...]
    > przyciskiem power.
    > Co lepsze - studiował na 1 sem. wieczorowych studiów informatycznych ;)

    Bo w studium, przynajmniej tym ktore ukonczylem ja, bylo tak ze jak ktos
    chcial sie czegos nauczyc, to dostawal ku temu mozliwosci. A jak sie
    chcialo tylko kombinowac, nic nie robic i byle zaliczyc, to oczywiscie tez
    sie dalo.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 15. Data: 2006-09-02 20:03:03
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

> [...]
    > Zapaleniec znajdzie w necie, popyta znajomych i doczyta a ten drugi usiądzie
    > i dojdzie do tego rozwiązania przez analizę problemu i znalezienie
    Gdybym nie mial 50 lat i gdybym nie znał wykladowców na dwóch politechnikach to
    bym uwierzył w to co napisaleś. Prawda jest okrutna. Zapaleńcow już nie ma a
    poziom i wymagania stawiane studentom z przyczyn ich otępienia umyslowego jest
    na poziomie socjalistycznego technikum. Za moment wskaźnik inteligencji
    studiujacych obniży sie tak że trzeba będzie ich uczyć na poziomie zawodówki.
    Oczywiście trafiają się rodzynki w tym cieście zrobionym z plew. Ale jest ich
    tak malo że statystyk nie zmienią. Idea studiow rownież ulegla wypaczeniu.
    Kiedyś mialy produkować ludzi obytych i potem wyksztalconych. Teraz mają odsunąć
    gawiedź na kilka lat od rynku pracy. To i wymagania wobec obecnie studiujacych
    się zmieniły. Teraz już nie ksztalci się budowlańcow co potrafili zaraz po
    otrzymaniu dyplomu zaprokektować jakąś budowlę, ani mechanikow potrafiacych
    samodzielnie zaprojektować urzadzenie bardziej skomplikowane od podnośnika
    śrubowego. Teraz ksztalci się inżynierów do przyuczenia w zawodach takich jak
    komiwojażer ( inaczej deptacz), sprzedawca żarowek, pracownik przy taśmie
    montażowej sprzętu AGD itp. Tomek

  • 16. Data: 2006-09-03 06:35:34
    Od: "wojtek" <w...@p...onet.pl>

    Tomek ty to chyba jesteś tym dyspozytorem w MPO po zawodówce rolniczej.
    Po tych twoich wypowiedziach to pewnie awansują cię na naczelnego ideologa
    MPO.
    Takiej ciemnoty to jeszcze na tej grupie nie czytałem.

  • 17. Data: 2006-09-03 06:43:43
    Od: "wojtek" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > chcial sie czegos nauczyc, to dostawal ku temu mozliwosci. A jak sie
    > chcialo tylko kombinowac, nic nie robic i byle zaliczyc, to oczywiscie tez

    No i ty należysz do tych ostatnich.

  • 18. Data: 2006-09-03 07:46:56
    Od: "Reduktor" <l...@t...pl>

    Natasza napisał(a):
> [...]
    >
    > W MPO Warszawa jest dwóch dyspozytorów
    >
    > Ten po zawodówce rolniczej ma wyższe wynagrodzenie od tego, który ma tytuł

    Tak jest w wielu firmach, zwłaszcza państwowych lub należących do
    samorządów. Identycznie jest w administracji. I to nie tylko w
    Polsce. Wszystko zależy od pleców a niekiedy też od doświadczenia
    zawodowego pod które podciąga się apanaże.
    Znam instytucję w której bardzo ważną personą jest kadrowa. Nie ma
    pełnego wykształcenia średniego ale jest prawą ręką (i uszami)
    dyrektorki.

    Pozdr.

  • 19. Data: 2006-09-03 14:06:29
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sun, 3 Sep 2006 08:43:43 +0200, wojtek napisał(a):

    > No i ty należysz do tych ostatnich.

    Obraziles mnie. Mozesz rozwinac mysl?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 20. Data: 2006-09-03 15:25:21
    Od: marek <m...@s...pl>

    Dnia Fri, 1 Sep 2006 14:51:22 +0200, Natasza napisał(a):

> [...]
    >
    > W MPO Warszawa jest dwóch dyspozytorów
    >
    > Ten po zawodówce rolniczej ma wyższe wynagrodzenie od tego, który ma tytuł

    sic, to mi nowosc....
    W Szczecinie (budzet) jest zwykly kierowca na 8h/7 za wieksze pieniadze niz
    informatyk. Kto chce nazwe instytucji ? :)