PracaGrupypl.praca.dyskusje › zarobki programista PHP, Warszawa ?

  • 1. Data: 2006-09-01 12:50:29
    Temat: zarobki programista PHP, Warszawa ?
    Od: "yezooz" <m...@g...com>

    witam,

    wiem, ze takie watki dosc czesto sie pojawiaja, ale w ostatnich
    dyskusjach nic nie znalazlem, wiec moze ktos pomoze.
    Planuje za jakis czas przeniesienie z rodzina do Warszawy i
    chcialbym zapytac o aktualne stawki w stolicy dla programisty PHP z
    ok. 3-letnim komercyjnym doswiadczeniem.

    W skrócie (faktyczne) umiejetnosci:
    - PHP4/5, Ruby (niezle) i troche Python,
    - XHTML, CSS, JS (AJAX), SMARTY
    - XML (XML, XSLT, XPath),
    - WebServices (SOAP, WSDL),
    - MySQL, PostgreSQL,
    - SVN, PHPDoc, etc.
    - dodatkowo - podstawowa administracja - serwery Linux, routery CISCO
    i to chyba tyle, bo wiecej nie przychodzi mi do glówy, oczywiscie
    mam podstawy w C++ i Javie (J2SE), ale nie wspominam o tym, bo praca w
    takim charakterze mnie nie interesuje.

    Przepraszam znudzonych za ten watek, ale chcialbym sie dowiedziec u
    zródel jak to w tej chwili wyglada, bo wiadomo, ze relokacja to
    pewne ryzyko, szczególnie cala rodzina.

    Pozdrawiam, yezooz

  • 2. Data: 2006-09-01 13:59:17
    Temat: Re: zarobki programista PHP, Warszawa ?
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    yezooz napisał(a):

> [...]
    >
    > Przepraszam znudzonych za ten watek, ale chcialbym sie dowiedziec u
    > zródel jak to w tej chwili wyglada, bo wiadomo, ze relokacja to

    okresl poziom umiejetnosci.

    Byc moze masz szanse na prace "od zaraz" za np 4k netto i wiecej, a byc
    moze bedziesz jej szukac miesiacami i ucieszysz sie z 1.5k.

    Zastanow sie tez nad migracja na J2EE - zdecydowanie lepsze perspektywy
    (ciekawsze projekty, wieksze zarobki, sporo pracy).

    --

    glos

  • 3. Data: 2006-09-01 14:30:30
    Od: "yezooz" <m...@g...com>

    glosnetu wrote:

> [...]
    >
    > Zastanow sie tez nad migracja na J2EE - zdecydowanie lepsze perspektywy
    > (ciekawsze projekty, wieksze zarobki, sporo pracy).

    Widzę sporo ofert pracy z Warszawy, chociażby na grupie, więc
    myślę, że nie będzie źle. Oczywiście byłbym gotowy na miesiąc
    czy dwa czekania.

    J2EE ? Potrzeba masę czasu na naukę, potem zdobywanie
    doświadczenia...
    Raczej interesuje mnie migracja w bardziej "lekką" (w sensie
    szybkości tworzenia) stronę - Ruby on Rails, Django. Wiem, że w tej
    chwili w europie ciężko o taką pracę, ale przeczekam programując w
    PHP, bo wierzę, że to przyszłość web developingu.

    Choć z ciekawości możesz podać przykładowe stawki, jeżeli
    znasz...

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-09-01 15:01:42
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    yezooz napisał(a):
    > Widzę sporo ofert pracy z Warszawy, chociażby na grupie, więc
    > myślę, że nie będzie źle. Oczywiście byłbym gotowy na miesiąc
    > czy dwa czekania.

    ofert, owszem, sporo.

    Tyle, ze 95% to ofert to male firmy ("agencje interaktywne"), szukajace
    webdevelopera (od grafiki, przez html, po drobny php), placace gora
    2-3k i oferujace jedynie tluczenie kolejnych CMSow i stron
    internetowych.

    Firm szukajacych rzeczywistych specjalistow i placacych wiecej jest
    zdecydowanie mniej (tak z 5%). Powod? Wieksze i powazniejsze projekty
    robi sie w innych technologiach (np wlasnie J2EE, NET).

    Wniosek - jesli chcesz zarabiac wiecej i miec sensowne perspektywy -
    zmien technologie.

    > J2EE ? Potrzeba masę czasu na naukę, potem zdobywanie
    > doświadczenia...

    ucz sie w domu. Fakt, wymaga to duzo czasu, ale niskie koszty (polecam
    serie Head First i Java Core). Zwlaszcza bolesne moze byc przejscie na
    projektowanie obiektowe. Pomysl

> [...]
    > PHP, bo wierzę, że to przyszłość web developingu.
    >
    > Choć z ciekawości możesz podać przykładowe stawki, jeżeli

    Znane mi przypadki: PHP - 2-5k netto, J2EE - 3k+ netto - bez max (wiem
    o 7, slyszalem o wyzszych, zwlaszcza w bankach).

    Ogolnie firmy desperacko szukaja teraz J2EE'owcow, placac niezle stawki
    - bo projekty drogie, to i na place sa. PHP - to w wiekszosci male
    agencyjki, z trudem realizujace obrot 5k/mc na stronach internetowych,
    wiec z czego maja dobrze placic?

    wnioski wyciagnij sam.

    --

    glos