PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ericpol - Kraków

  • 1. Data: 2005-06-30 08:28:19
    Temat: Ericpol - Kraków
    Od: "Artek" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam
    Ma ktoś z Was jakieś informacje na temat wysokości zarobków w Ericpolu
    (programista z doswiadczeniem, 2 letnim)? Ogłoszenia wygladają poważnie ale
    nie chcę zmarnowac czasu na (zapewne) długą rekrutację, żeby potem
    dowiedziec sie, że oferują 3000-3500 brutto, a "atrakcyjne zarobki" z
    ogłoszenia biorą się z chowania diet do słoika na delegacji do Wenezueli
    Dzięki

  • 2. Data: 2005-06-30 08:44:29
    Temat: Re: Ericpol - Kraków
    Od: "marcolphus" <n...@z...mojego.maila>

    "Artek" <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    >dowiedziec sie, że oferują 3000-3500 brutto, a "atrakcyjne zarobki" z
    >ogłoszenia biorą się z chowania diet do słoika na delegacji do Wenezueli

    To masz niezłe wymagania, skoro 3000-3500 brutto to nie jest dla Ciebie
    atrakcja, zwłaszcza na tak niskim stanowisku. ZTCW to nie masz co liczyć na
    tyle, raczej na góra 2000 brutto (a raczej mniej).

  • 3. Data: 2005-06-30 08:52:13
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    marcolphus napisał(a):
    > To masz niezłe wymagania, skoro 3000-3500 brutto to nie jest dla Ciebie
    > atrakcja, zwłaszcza na tak niskim stanowisku. ZTCW to nie masz co liczyć na
    > tyle, raczej na góra 2000 brutto (a raczej mniej).
    No z tego co wiem, to 2000zl brutto dostaje w Ericpolu w Lodzi
    programista bez doswiadczenia.
    2000zl brutto dla programisty z doswiadczeniem w duzej, miedzynarodowej
    firmie, to ihmo byloby troche niska pensja.
    Z drugiej strony 3-3.5k tez nie jest malo.
    Z trzeciej strony z tego co slyszalem to w Motoroli programista bez
    doswiadczenia, dostaje na dzien dobry ~4400zl brutto

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 4. Data: 2005-06-30 09:46:18
    Od: "Artek" <a...@W...gazeta.pl>

    badzio <b...@n...epf.pl> napisał(a):

    > Z trzeciej strony z tego co slyszalem to w Motoroli programista bez
    > doswiadczenia, dostaje na dzien dobry ~4400zl brutto

    Stawki ponad 4000 (oczywiście BRUTTO!) to jest normalka w poważnych firmach.
    W Motoroli jest to (nawet z niedużym doświadczeniem) kolo 5k brutto.
    Chcę właśnie po prostu wiedziec czy Ericpol to gracz na miarę Motoroli (w
    końcu jest to podwykonawca Ericsona) czy jakaś pomyłka zrzeszająca klepaczy
    po studiach za 2k (polska rzeczywistość pośród firm).
    To chyba zrozumiałe, ze nie chciałbym tracic czasu jeśli prawdą jest to drugie
    Dzięki

  • 5. Data: 2005-06-30 10:07:34
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Artek napisał(a):
> [...]
    > końcu jest to podwykonawca Ericsona) czy jakaś pomyłka zrzeszająca klepaczy
    > po studiach za 2k (polska rzeczywistość pośród firm).
    To czemu nie wystartujesz do Motoroli?
    Ericpol to powazna firma. Z tym ze powazna nie musi oznaczac ze da komus
    na dzien dobry 3.5k. No chyba ze dla Ciebie powazna firma oznacza firme
    dajaca duze pensje. Idac tym tokiem rozumowania powazna firma mozna
    nazwac rady miejskie, sejm itp.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 6. Data: 2005-06-30 10:20:08
    Od: "Artek" <a...@W...gazeta.pl>

    badzio <b...@n...epf.pl> napisał(a):

> [...]
    > na dzien dobry 3.5k. No chyba ze dla Ciebie powazna firma oznacza firme
    > dajaca duze pensje. Idac tym tokiem rozumowania powazna firma mozna

    A po prostu chcialem sie dowiedziec konkretow...
    Tak - dla mnie powazna firma musi dawac 4k co najmniej na poczatek, zeby
    mozna bylo w krakowie wyzyc i splacic rate kredytu hipotecznego (tak tak -
    nie wszyscy pochodza z Krakowa): np. 3000 br = 2000 netto. Odejmij 1000 zl
    rate i 300 koszty mieszkania. Wiesz juz dlaczego poruszam sie w takich
    stawkach?
    Rozgladam sie po firmach - wiem , ze Motorola wydaje sie byc OK. Przynajmniej
    placowo. Czy to cos zlego, ze widzac sporo ogloszen innej firmy w serwisach z
    dopiskiem "atrakcyjne wynagrodzenie", pytam sie ile ono wynosi? 3 kzl brutto
    dla programisty z doswiadczeniem w Krakowie to nie jest "atrakcja", chyba ze
    ktos mieszka z rodzicami.
    Ale zgaduje, ze wiesz, o czym piszesz, wiec zapominam raczej o Ericpolu.
    Dzieki za informacje

  • 7. Data: 2005-06-30 10:53:41
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Artek napisał(a):
> [...]
    > nie wszyscy pochodza z Krakowa): np. 3000 br = 2000 netto. Odejmij 1000 zl
    > rate i 300 koszty mieszkania. Wiesz juz dlaczego poruszam sie w takich
    Wiesz... pracuje w Lodzi chodz stad nie pochodze i nie mieszkam z
    rodzicami. Wiec wiem o czym mowisz. Ale kto powiedzial ze od razu po
    studiach trzeba brac kredyt na mieszkanie? Mozna wynajac mieszkaine.
    Mozna wynajac z kims. Wyjda nizsze koszta utrzymania. W przypadku jesli
    masz swoja druga polowe i zamieszkacie wspolnie - koszta jeszcze sie
    zmniejsza.
    Wiec mowienie ze powazna firma musi dawac 4k na poczatek (dla absolwenta
    bez doswiadczenia) zeby moc wyzyc i splacic rate jest troche nie na
    miejscu. Zwlaszcza ze przeprowadzka do innego miasta, nowa praca i od
    razu branie kredytu - troszke nierozsadne. Jak juz wezmiesz kredyt to
    jestes bardziej przywiazany do miasta, mniej mobilny. Niechby sie (czego
    Ci ofkoz nie zycze) powinela noga w pracy w nowym miescie a znalazlaby
    sie okazja np we Wroclawiu... sprzedajac mieszkanie z kredytem traci sie
    na mieszkaniu. Nie sprzedawac - we Wrocku musisz wynajmowac i
    utrzymujesz dwa mieszkania.
    > Ale zgaduje, ze wiesz, o czym piszesz, wiec zapominam raczej o Ericpolu.
    Koledzy (sztuk trzech) pracuja w Ericpolu w Lodzi - wiec mowie z ich
    opowiesci. Jest szansa ze Ericpol w Krakowie placi wiecej niz w Lodzi

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 8. Data: 2005-06-30 11:18:02
    Od: "Artek" <a...@W...gazeta.pl>

    badzio <b...@n...epf.pl> napisał(a):

    > Wiesz... pracuje w Lodzi chodz stad nie pochodze i nie mieszkam z
    > rodzicami. Wiec wiem o czym mowisz. Ale kto powiedzial ze od razu po
    > studiach trzeba brac kredyt na mieszkanie?

    Nie bralem zaraz po studiach tylko po ponad roku pracy ;-)))
    Wiesz, w krakowie odstepne za kawalerke wynosi kolo 600 zl, a rata za WLASNE
    mieszkanie 900-1000. To jest czynnik ktory znacznie przyspiesza decyzje ;-))
    Nie mam "noza na gardle", zeby zmieniac prace koniecznie "tu i teraz".
    Dlatego spokojnie chce poznac rynek. Dopoki mnie nie wywala (a nie zanosi sie
    na to na razie) nie zmienie firmy na placaca gorzej - to dosc naturalne chyba
    W kazdym razie dzieki za informacje! Ericpola raczej eliminuje ze swojej
    ewentualnej "sciezki kariery" ;-)))
    Z doswiadczenia wiem, ze rekrutacja to nie tylko koszt dla firmy ale tez duze
    czasowe obciazenie dla pracownika dlatego ciesze sie, ze moge tej eliminacji
    dokonac przed wyslaniem aplikacji

  • 9. Data: 2005-06-30 11:25:42
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 30 Jun 2005 10:20:08 +0000 (UTC), "Artek" <a...@W...gazeta.pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >nie wszyscy pochodza z Krakowa): np. 3000 br = 2000 netto. Odejmij 1000 zl
    >rate i 300 koszty mieszkania. Wiesz juz dlaczego poruszam sie w takich

    A dla mnie poważna firma to taka, która na początek może dać mniej, ale potem
    daje podwyżkę w zależności od faktycznych (i zweryfikowanych) umiejętności
    pracownika. IMHO dawanie dużej pensji na starcie "za ładne oczy" nie jest zbyt
    dobre z punktu widzenia motywowania pracownika. Bo po co ma się starać, skoro
    wszystko dostaje na tacy?
    A to, na co pracownik potrzebuje pieniędzy, to już nie sprawa pracodawcy - on
    nie proponuje płacy na podstawie twoich potencjalnych wydatków, tylko swoich.

  • 10. Data: 2005-06-30 12:12:48
    Od: "marcolphus" <n...@z...mojego.maila>

    "Artek" <a...@W...gazeta.pl> napisał(a):
    >Wiesz, w krakowie odstepne za kawalerke wynosi kolo 600 zl, a rata za WLASNE
    >mieszkanie 900-1000. To jest czynnik ktory znacznie przyspiesza decyzje ;-))

    Toś duże mieszkanie kupił, że masz taką ratę...