PracaGrupypl.praca.dyskusje › Działalnosc i umowa o prace HELP!!

  • 1. Data: 2004-03-31 11:35:05
    Temat: Działalnosc i umowa o prace HELP!!
    Od: Daniel <dpilat@(nospam)konto.pl>

    Pracuję w firmie na 1/2 etatu i chce zalozyc dzialnosc gospodarcza
    jak wyglada sytuacja
    1.czy zglaszam to mojemu pracodawcy czy nie muszę ?
    2.jak wyglada oplacanie ZUS-u czy cos musze w ZUS-ie zgłosic.
    3.jaka jest kwota oplat na ZUS w takim przypadku

    PS.A jak jest jezli pracuje gdzies na umowe zlecenie i chce załozyc
    dzialalnosc gospod.?

    Daniel

  • 2. Data: 2004-05-05 16:16:48
    Temat: Re: Działalnosc i umowa o prace HELP!!
    Od: "moniqa" <m...@o...pl>

> [...]
    > 3.jaka jest kwota oplat na ZUS w takim przypadku
    >
    > PS.A jak jest jezli pracuje gdzies na umowe zlecenie i chce załozyc

    Sama główkuję nad tym problemem Czy ktoś cos doradził?

  • 3. Data: 2004-05-05 21:43:25
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    >1.czy zglaszam to mojemu pracodawcy czy nie muszę ?
    pracodawcy musisz tylko podać, czy z wykonywanej u niego pracy ma ci opłacać
    wszystkie obciążenia zusowskie

    >2.jak wyglada oplacanie ZUS-u czy cos musze w ZUS-ie zgłosic.
    tak. jak zakładasz działalność, to jeden z kroków musisz wykonać w kierunku
    zusu. nie wiem jak jest w nowych przepisach, ale być może większość
    formalności można załatwić w jednym okienku w urzędzie miasta/gminy (tam
    gdzie rejestrujesz swoją działalnośc)

    >3.jaka jest kwota oplat na ZUS w takim przypadku
    nie wiem

    >PS.A jak jest jezli pracuje gdzies na umowe zlecenie i chce załozyc
    >dzialalnosc gospod.?
    to lepsze dla ciebie będzie rozliczanie przez faktury niż przez comiesięczne
    podpisywanie nowej umowy-zlecenia

    >Daniel
    gromax