PracaGrupypl.praca.dyskusje › zarobki pracowanika

  • 1. Data: 2007-06-27 14:27:20
    Temat: zarobki pracowanika
    Od: "Tomek" <u...@p...onet.pl>

    Witam

    Zaczalem niedawno prowadzic DG i ze wszystko zaczyna sie rozwijac musze
    pomyslec o kolejnych pracownich. W zwiazku z tym mam pytanie, orientuje sie
    ktos (pomijajac oczywiste fakty) ile powinien zarabic pracownik jesli
    zarabia dla firmy X zl (pomijajac takie koszty jak np kupno komputera dla
    niego itp)

    Pozdr
    Tomek

  • 2. Data: 2007-06-27 14:45:21
    Temat: Re: zarobki pracowanika
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Tomek porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > ktos (pomijajac oczywiste fakty) ile powinien zarabic pracownik jesli
    > zarabia dla firmy X zl (pomijajac takie koszty jak np kupno komputera dla

    Pracownik powinien zarabiac tyle:
    1) Zeby chcial u Ciebie pracowac
    2) Zebys Ty mial z jego pracy zadowalajacy zysk.

    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-06-27 15:26:00
    Od: "Tomek" <u...@p...onet.pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał w
    wiadomości news:f5tu4u$i2i$1@inews.gazeta.pl...
    > Patrze, patrze a tu Tomek porozsypywal nastepujace haczki:
    >>
    > Pracownik powinien zarabiac tyle:
    > 1) Zeby chcial u Ciebie pracowac
    > 2) Zebys Ty mial z jego pracy zadowalajacy zysk.

    To sa te wlasnie oczywiscte rzeczy, mi chodzi czy ktos sie orientuje jak to
    wyglada czysto teoretycznie

  • 4. Data: 2007-06-27 15:56:17
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

    > To sa te wlasnie oczywiscte rzeczy, mi chodzi czy ktos sie orientuje
    > jak to wyglada czysto teoretycznie

    Teoretycznie?
    Zależy od X. To nie jest też zależność liniowa
    dla każdego pracownika. Jeden zarabia dla firmy X i dostaje
    dajmy na to 0,3X a inny zarabia 2X i nie dostaje wcale 0,6X.
    Poza tym umiesz dla każdego pracownika
    ustalić ile zarabia dla firmy? Jak wyceniasz np księgową
    w ten sposób? Przecież księgowa tylko mnoży problemy :-)

  • 5. Data: 2007-06-27 16:20:02
    Od: "Tomek" <u...@p...onet.pl>

> [...]
    > ustalić ile zarabia dla firmy? Jak wyceniasz np księgową
    > w ten sposób? Przecież księgowa tylko mnoży problemy :-)

    Jasne ze sa takie rzeczy ktorych nie da sie wycenic, (wyzej wspomniana
    ksiegowa i wiele innych) ale sa takie ktore da sie okresilic ile zarabiaja
    dla firmy. Mi jednak chodzilo o czysto teoretyczne podjcie A co do X to
    powiedzmy 25-30k zl

  • 6. Data: 2007-06-27 16:59:46
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@p...gmail.com>

    Dnia Wed, 27 Jun 2007 18:20:02 +0200, Tomek napisał(a):

> [...]
    > dla firmy. Mi jednak chodzilo o czysto teoretyczne podjcie A co do X to

    znam firme, gdzie szef zawsze bierze dla siebie 50% zysku firmy, a drugie
    50% dzieli na pracowników, oczywiście brutto łacznie z częścią ZUSów
    pracodawcy, pracownicy czują się docenieni, wiedzą, że od ich zaangażowania
    zależy zarobek. Oczywiście pensja jest stała, a reszta w postaci premii
    uznaniowej.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Od 1.01.2008 bez kontroli granicznych, więcej na http://grupy.3mam.net

  • 7. Data: 2007-06-27 17:10:56
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:
> [...]
    > ksiegowa i wiele innych) ale sa takie ktore da sie okresilic ile
    > zarabiaja dla firmy. Mi jednak chodzilo o czysto teoretyczne podjcie

    Ja bym chciał ~28k zl wtedy zarobić,
    ale zapłacić mogę conajwyżej
    w okolicach średniej krajowej :-)

  • 8. Data: 2007-06-29 08:54:03
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Co to za praca - jaki jest jej charakter, bo liczby nie muszą o niczym
    mówić. Musisz przecież wziąć pod uwagę własny zysk, pokrycie kosztów
    działania firmy i potrzby inwestycyjne firmy. 30 kPLN _przychodu_to może być
    dużo i mało, 30 kPLN _dochodu_ (czyli czystej marży) przynoszonego firmie
    przez pracownika to jest kwota od której można coś zacząć obliczać.
    --
    Jackare

  • 9. Data: 2007-06-29 13:50:12
    Od: "Tomek" <u...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > być dużo i mało, 30 kPLN _dochodu_ (czyli czystej marży) przynoszonego
    > firmie przez pracownika to jest kwota od której można coś zacząć obliczać.

    Oczywiscie mowa tu o dochodzie dla firmy ktory pracownik wypracowywuje

    Tomek

  • 10. Data: 2007-06-30 20:05:30
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    > ile powinien zarabic pracownik jesli zarabia dla firmy X zl (pomijajac takie
    > koszty jak np kupno komputera dla niego itp)
    Pracuję obecnie w firmie produkującej systemy informatyczne, i generalnie jest
    zasada, że przy wycenianiu kosztów projektu (cena dla klienta) mnoży się płacę
    netto programistów razy 5. Inaczej rzecz ujmując, pensja pracownika netto to
    jakieś 20% tego, co wypracuje. brutto będzie to z 30 %. Reszta idzie na koszty
    działu handlowego, sekretarki, utrzymanie biura, zarobki szefa itp.