PracaGrupypl.praca.dyskusje › Druga umowa

  • 1. Data: 2006-11-16 22:11:44
    Temat: Druga umowa
    Od: zly <b...@p...fm>

    Mam umowe o prace w jednej firmie. Stanowisko biurowo-fizyczne, zasadniczo
    robie wszystko ;) W ktoryms momencie doszedl aneks do umowy i dostaje
    troszke wiecej kasy za aktualizacje www.

    Tym razem sprawa nieco wieksza, bo dostalem propozycje calosciowej opieki
    nad sprawami komputerowymi w firmie, czyli potocznie zwany "informatyk"

    Jak to najkorzystniej rozegrac od strony umow? Czy jakies aneksy do umowy o
    prace (na pewno nie bede sie wyrabial w standartowych 8h - a szef chce
    placic tylko za dzialalnosc "informatyczna",a nie nadgodziny), czy umowa
    zlecenie?
    Jakies propozycje?
    --
    marcin

  • 2. Data: 2006-11-16 22:41:42
    Temat: Re: Druga umowa
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomosci news:sz6j7lwsl1a9.wt8l1b8pf9qk.dlg@40tude.net zly
    <b...@p...fm> pisze:

> [...]
    > umowy o prace (na pewno nie bede sie wyrabial w standartowych 8h - a
    > szef chce placic tylko za dzialalnosc "informatyczna",a nie nadgodziny),
    Doradzam odrebna umowe (bez wzgledu na jej forme) z wyspecyfikowanym
    precyzyjnie zakresem obowiazków i sposobem rozliczania. Osobno platna,
    zadnych aneksów.

    Jotte

  • 3. Data: 2006-11-16 23:03:59
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Thu, 16 Nov 2006 23:41:42 +0100, Jotte napisał(a):

    > . Osobno platna,

    Tak pewnie bedzie. Zasadnioczo firma jest ok, nikt nie bedzie probowal mi
    nieplacic etc, a w tej kwestii nie bedzie nikogo nademna :)
    A jaki rodzaj umowy? To ma jakies znaczenie? (roznice miedzy netto a
    brutto?) Tak bym jak najwiecej dostal w reke.
    --
    And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger
    those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will

  • 4. Data: 2006-11-17 10:23:39
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1tjtarccalaa8.f84krvnslkbq$.dlg@40tude.net zly
    <b...@p...fm> pisze:

    > A jaki rodzaj umowy? To ma jakies znaczenie? (roznice miedzy netto a
    > brutto?) Tak bym jak najwiecej dostal w reke.
    Ja bym wybrał zlecenie.

    Jotte

  • 5. Data: 2006-11-17 13:51:13
    Od: "zly" <b...@p...fm>

    Jotte napisał(a):
    > Ja bym wybrał zlecenie.

    Dlaczego? Chodzi mi o jakies konkretne plusy i minusy

    marcin

  • 6. Data: 2006-11-17 16:25:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1163771473.854884.135240@m73g2000cwd.googlegrou
    ps.com
    zly <b...@p...fm> pisze:

    > Dlaczego? Chodzi mi o jakies konkretne plusy i minusy
    Mając stałą pracę na umowę kodeksową w przypadku umów-zleceń są zdaję się
    mniejsze składki ZUS. Piszę "zdaje się" - bo swego czasu na takim właśnie
    działaniu uzyskałem lepsze warunki finansowe, być może teraz to się
    zmieniło, nie sprawdzam już od dość dawna.
    Druga sprawa to swoboda. Jakby co, to nie ma problemu ze zgraniem terminów
    urlopów. Jeżeli zaś mając umowę-zlecenie wykonuje się czynności w sposób
    mający cechy kodeksowej definicji umowy o pracę to zawsze można w razie
    czego dochodzić swoich praw sądownie.
    Moim zdaniem umowa-zlecenie jest swietną formą na dorobienie sobie do stałej
    pensji, choć na podstawę pozyskiwania materialnych środków egzystencji
    (szczególnie dla rodziny) raczej nie nadaje się.
    No i najważniejszy argument "za" - dobrze się czuję w takim układzie (tzn.
    stały etat + umowy-zlecenia), pasuje mi to. ;))

    Jotte

  • 7. Data: 2006-11-17 19:17:26
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Fri, 17 Nov 2006 17:25:58 +0100, Jotte napisał(a):

    > pasuje mi to. ;))

    Dzieki serdeczne ;)
    --
    marcin