PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dotyczy pl.praca.szukana

  • 1. Data: 2003-02-24 06:12:34
    Temat: Dotyczy pl.praca.szukana
    Od: "Ślizgacz" <s...@o...pl>

    Witam.
    Regularnie zamieszczam na pl.praca.szukana ogloszenia ......... i nic. Mam w
    zwiazku z tym pytanie. Czy to ma sens? Czy ktokolwiek znalazl dzieki takim
    ogloszeniom prace? A moze znajdzie sie ktos kto pomoze w znalezieniu pracy?
    Od blisko roku jestem bez pracy i powoli juz sie zalamuje.........a niestety
    stanowisko wielu pracodawcow przypomina propozycje "pracy w domu"....gdyby
    ktos byl zainteresowany udzieleniem zatrudnienia lub pomoca to prosze na PRV
    lub na pl.praca.szukana.
    Pozdrawiam
    Robert Dytkowski

  • 2. Data: 2003-02-24 07:20:18
    Temat: Re: Dotyczy pl.praca.szukana
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    A skąd jesteś i ile lat doświadczenia i w jakiej branży, ewentualnie jaka szkoła?

    mer

  • 3. Data: 2003-02-24 07:59:29
    Od: "Vei" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Ślizgacz" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ktos byl zainteresowany udzieleniem zatrudnienia lub pomoca to prosze na
    Witaj
    Mysle, ze szukanie pracy tylko przez grupy dyskusyjne nei przyniesie
    wymiernego efektu. Chocby dlatego, ze np. moj parcodawca nie szuka w ten
    sposob pracownikow. Nalezy przyjsc do firmy, zlozyc dokumenty, wypelnic
    ankiete. I wg tak postepuje wiekszosc pracodawcow.
    pojawil sie caly ich spis (przejrzyj archiwum).
    Jednak najlepszy sposob to spacer po miescie i odwiedzanie parcodawcow.
    Czasami prace mozna sobie zwyczajnei "wychodzic". Zycze powodzenia.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-02-24 08:53:14
    Od: Mackosa <mackosa@wp._NOSPAM_.pl>

    Ślizgacz wrote:

> [...]
    > ktos byl zainteresowany udzieleniem zatrudnienia lub pomoca to prosze na PRV

    Czesc.

    Pomijajac merytorycznosc oraz typowe bledy w ogloszeniach kandydatow
    poszukujacych pracy na pl.praca.szukana, niekoniecznie czesto osoby
    rekrutujace pracownikow w firmach czytaja ta grupe.
    Prawdopodobnie czytaja ja headhunterzy, ale wez tutaj czlowieku zapros
    kogos na rozmowe osobe, ktora pisze w ogloszeniu: "szukam
    jakiejkolwiek", "szukam biurowej", albo daje oferte bez wskazania
    miejsca pracy.

    Osobiscie proponuje wyjscie z domu, netu oraz berdziej realne spojrzenie
    na problem "bezrobocia".

    Pozdro !
    Mackosa <mackosa@wp_NOSPAM_.pl>

  • 5. Data: 2003-02-24 21:38:25
    Od: k...@o...pl

    W porządku.Chodzic i szukać. A co może zrobic osoba, ktora z różnych względów
    nie wychodzi z domu? Też szukam pracy - od czterech miesięcy. I nic. Renta
    wystarcza albo na opłacenie świadczeń albo na przeżycie. Rosną długi. Jeszcze
    kilka dni - stracę połączenie z internetem, bo wyłączą telefon, wyeksmitują z
    mieszkania. Nie kupuje ciuchów, kosmetyków i innych tego rodzaju "luksusów".
    Nie myślę o żadnych przyjemnościach. Nie wykupuje lekarstw, bo mi na nie - po
    prostu - nie starcza. Mam tylko komputer, drukarke i skaner i umiem sie tym
    sprzętem poslugiwać. Potrzebuje pracy aby przeżyć. Zamieszczam ogłoszenia w
    internecie, wysyłam oferty wszedzie gdzie się da. Nikt nie odpowiada. CO
    JESZCZE MOGE ZROBIĆ?
    Jeszcze jestem człowiekiem, bo mam adres - niedługo będę wyrzutkiem
    społeczństwa, nie mającym żadnych praw.

    koralina

  • 6. Data: 2003-02-24 23:07:53
    Od: "GrzesiekB" <t...@g...pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > JESZCZE MOGE ZROBIĆ?
    > Jeszcze jestem człowiekiem, bo mam adres - niedługo będę wyrzutkiem

    Zachecam do szukania bezposredniego. Po prostu wyjsc z domu i od firmy do
    firmy. Znam wiele osob ktore w ten sposob znalazly prace, chociazby moja
    zona za cel postawila sobie dotarcie osobiste do wszystkich kancelarii w
    trojmiescie, szukala stanowiska sekretarki, po meisiacu miala juz dwie
    propozycje. Ogloszenia wedlug mnie nci nie daja, trez szukalem tak pracy i
    niestety nic z etgo nie wyszlo. powodzenia i pozdrawiam.

  • 7. Data: 2003-02-25 01:48:09
    Temat: Re: Dotyczy pl.praca.szukana - DLUGIE
    Od: flyer <f...@g...pl>

    k...@o...pl napisał:

    > Jeszcze jestem człowiekiem, bo mam adres - niedługo będę wyrzutkiem
    > społeczństwa, nie mającym żadnych praw.

    Ustawa o ochronie praw lokatorow

    m.in.
    Art. 14.
    1. W wyroku nakazującym opróżnienie lokalu sąd orzeka o uprawnieniu do
    otrzymania
    lokalu socjalnego bądź o braku takiego uprawnienia wobec osób, których
    nakaz dotyczy. Obowiązek zapewnienia lokalu socjalnego ciąży na gminie
    właściwej
    ze względu na miejsce położenia lokalu podlegającego opróżnieniu.
    (...)
    4. Sąd nie może orzec o braku uprawnienia do otrzymania lokalu
    socjalnego wobec:
    (...)
    4) emerytów i rencistów spełniających kryteria do otrzymania świadczenia
    pomocy społecznej,
    5) bezrobotnych,

    Zawsze jakas pociecha. Dalej

    Dz.U.96.127.598

    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA ŁĄCZNOŚCI
    z dnia 21 października 1996 r.

    w sprawie określenia zakresu dostępu osób niepełnosprawnych do
    świadczonych usług pocztowych lub telekomunikacyjnych o charakterze
    powszechnym.

    Na podstawie art. 6 ustawy z dnia 23 listopada 1990 r. o łączności (Dz.
    U. z 1995 r. Nr 117, poz. 564 i z 1996 r. Nr 106, poz. 496) zarządza
    się, co następuje:
    (...)
    § 2. 1. Zapewnienie dostępu osobom niepełnosprawnym do świadczonych
    usług telekomunikacyjnych o charakterze powszechnym, z zastrzeżeniem
    ust. 2, polega w szczególności na:
    1) stosowaniu 50% ulgi w (...) w miesięcznej opłacie
    abonamentowej,

    Dalej

    Ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób
    niepełnosprawnych.

    Przyklady

    Art. 21. 1. Pracodawca zatrudniający co najmniej 25 pracowników
    w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy jest obowiązany, z
    zastrzeżeniem ust. 2-5 i art. 22, dokonywać miesięcznych wpłat na
    Fundusz,
    w wysokości kwoty stanowiącej iloczyn 40,65% przeciętnego wynagrodzenia
    i liczby pracowników odpowiadającej różnicy między zatrudnieniem
    zapewniającym osiągnięcie wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych
    w wysokości 6% a rzeczywistym zatrudnieniem osób niepełnosprawnych.
    2. Z wpłat, o których mowa w ust. 1, zwolnieni są pracodawcy, u których
    wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych wynosi co najmniej 6%.
    (...)
    Art. 22. 1. Wpłaty na Fundusz, o których mowa w art. 21, ulegają
    obniżeniu z tytułu zakupu usługi, z wyłączeniem handlu, lub produkcji
    pracodawcy zatrudniającego co najmniej 25 pracowników w przeliczeniu na
    pełny wymiar czasu pracy i osiągającego wskaźnik zatrudnienia osób
    niepełnosprawnych zaliczonych do znacznego lub umiarkowanego stopnia
    niepełnosprawności w wysokości co najmniej 10%, zwanego dalej
    "sprzedającym".

    Dalej

    Przydatne linki:
    http://www.clan.pl/niepelnosprawni/
    http://www.pfron.org.pl/
    http://www.samisobie.clan.pl/
    grupa pl.soc.inwalidzi

    A teraz podsumowanie - nie znam Twojej sytuacji ani tego srodowiska,
    wiem tylko ze w internecie latwo znalezc rozne tematy dot.
    niepelnosprwanych pod haslem "telepraca". Po drugie proponuje skorzystac
    z podanych linkow oraz z UP. Bardzo mozliwe, ze:
    - nie zwracalas sie do zakladow pracy chronionej (lista na stronie
    PFRON);
    - nie szukalas pracy w firmach powyzej 25 osob - patrz fragmenty ustawy;
    - pracodawcy nie znaja wszystkich kruczkow zwiazanych z ta ustawa - jako
    zachete nalezy im zrobic profesjonalny wyciag jakich korzysci moga
    oczekiwac --> bardzo mozliwe, ze ta wiedza pozostaje w firmach na
    poziomie ksiegowowsci, jako jeden z jej "strategicznych" zasobow wiedzy;
    - nie posiadasz stalego lacza - tu niestety, jezeli istnieje mozliwosc
    instalacji, musisz sie dogadac z pracodawca co do refundacji albo kredyt
    z PFRONu - ale on musi wiedziec, ze taka mozliwosc istnieje - telepraca
    bez stalego lacza to duze koszty i mala efektywnosc;

    Flyer

  • 8. Data: 2003-02-27 06:15:52
    Od: k...@o...pl

    > Przydatne linki:
    > http://www.clan.pl/niepelnosprawni/
    > http://www.pfron.org.pl/
    > http://www.samisobie.clan.pl/
    > grupa pl.soc.inwalidzi

    I są jeszcze inne linki zamieszczane w informatorach dla niepełnosprawnych,
    przy próbie wejścia okazuje się, że brak jest dostępu do strony lub strona nie
    może się otworzyć lub po prostu przestała istnieć.
    Grupa pl.soc.inwalidzi owszem, jest. I tyle. Stale tam bywam.

> [...]
    > z podanych linkow oraz z UP. Bardzo mozliwe, ze:
    > - nie zwracalas sie do zakladow pracy chronionej (lista na stronie

    Ściągnęłam sobie listę zakładów pracy chronionej, nawet rozpakowałam. Cóż z
    tego, skoro przy próbie uruchomienia Po rozpakowaniu, przy próbie otwarcia, po
    naciśnieciu setup.exe wyswietla sie komunikat: nie mozna otworzyć pliku
    SETUP.LST. I dalej: The SETUP.LST file could not be copied. Septup cannot
    continue. Plik setup.lst jest widoczny. Nawet napisałam pod e-mail PFRON w tej
    sprawie - nikt nie odpowiedział. A więc mam listę zakładów pracy chronionej,
    której nie mogę zobaczyc.

> [...]
    > z PFRONu - ale on musi wiedziec, ze taka mozliwosc istnieje - telepraca
    > bez stalego lacza to duze koszty i mala efektywnosc;

    mam SDI.
    W ogóle zamieszczam wszędzie swoje oferty, wysyłam maile do rozmaitych
    instytucji, organizacji - na 30 wysłanych odpowiedziało dwoje adresatów
    tekstem: sorry, niestety, nie zajmujemy się szukaniem pracy.

    Może problem także tkwoi w tym, że mam już AŻ 50 lat.
    W rozmaitych artykułach autorzy twierdzą, że życie zaczyna się po
    pięćdziesiątce. Dla wszystkich?

    Pozdrawiam

    koralina

  • 9. Data: 2003-02-27 23:06:53
    Od: flyer <f...@g...pl>

    k...@o...pl napisał:

    > I są jeszcze inne linki zamieszczane w informatorach dla niepełnosprawnych,
    > przy próbie wejścia okazuje się, że brak jest dostępu do strony lub strona nie
    > może się otworzyć lub po prostu przestała istnieć.

    Te akurat dzialaly - sprawdzalem.

> [...]
    > sprawie - nikt nie odpowiedział. A więc mam listę zakładów pracy chronionej,

    Uwaga wstepna:
    plik Katalog.exe rozmiar 5,54 (5 518 661)
    plik setup.lst rozmiar 9,32 (9 546)

    Wytlumaczenia:
    1. blad przy kopiowaniu archiwum -- sprawdzic wielkosc pliku katalog.exe
    2. wirus?
    3. zbyt malo miejsca na rozpakowanie?

    W sumie sam nie wiem - plik setup.lst zawiera informacje kontrolne do
    instalacji i jako taki nie jest nigdzie kopiowany poza rozpakowaniem
    archiwum. Katalog docelowy programu (a nie archiwum) nie zawiera go.
    Program moze nie jest genialny, ale prawie 10000 firm zawiera.

> [...]
    >
    > Może problem także tkwoi w tym, że mam już AŻ 50 lat.
    > W rozmaitych artykułach autorzy twierdzą, że życie zaczyna się po

    Gdybys poczytala te liste dokladnie zapewne bys zauwazyla, ze niektorzy
    tutaj (mlodzi i zdrowi) nie maja pracy mimo wystalania 200 ofert i to do
    pracodawcow. Niestety wg mnie, jezeli chcesz pracowac w ten sposob
    musisz:
    1. kierowac oferte do pracodawcow a nie portali gdzie wypowiadaja sie
    "madre" glowy doradcze;
    2. musisz zaproponowac pracodawcy co chcesz robic - informacja - mam
    komputer i checi to chyba niestety za malo;

    Flyer

  • 10. Data: 2003-02-28 10:06:17
    Od: k...@o...pl

    Poczta zwróciła maila: