PracaGrupypl.praca.dyskusjeDotyczy pl.praca.szukana › Re: Dotyczy pl.praca.szukana - DLUGIE
    From: flyer <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dotyczy pl.praca.szukana - DLUGIE
    Date: Tue, 25 Feb 2003 02:48:09 +0100

    k...@o...pl napisał:

    > Jeszcze jestem człowiekiem, bo mam adres - niedługo będę wyrzutkiem
    > społeczństwa, nie mającym żadnych praw.

    Ustawa o ochronie praw lokatorow

    m.in.
    Art. 14.
    1. W wyroku nakazującym opróżnienie lokalu sąd orzeka o uprawnieniu do
    otrzymania
    lokalu socjalnego bądź o braku takiego uprawnienia wobec osób, których
    nakaz dotyczy. Obowiązek zapewnienia lokalu socjalnego ciąży na gminie
    właściwej
    ze względu na miejsce położenia lokalu podlegającego opróżnieniu.
    (...)
    4. Sąd nie może orzec o braku uprawnienia do otrzymania lokalu
    socjalnego wobec:
    (...)
    4) emerytów i rencistów spełniających kryteria do otrzymania świadczenia
    pomocy społecznej,
    5) bezrobotnych,

    Zawsze jakas pociecha. Dalej

    Dz.U.96.127.598

    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA ŁĄCZNOŚCI
    z dnia 21 października 1996 r.

    w sprawie określenia zakresu dostępu osób niepełnosprawnych do
    świadczonych usług pocztowych lub telekomunikacyjnych o charakterze
    powszechnym.

    Na podstawie art. 6 ustawy z dnia 23 listopada 1990 r. o łączności (Dz.
    U. z 1995 r. Nr 117, poz. 564 i z 1996 r. Nr 106, poz. 496) zarządza
    się, co następuje:
    (...)
    § 2. 1. Zapewnienie dostępu osobom niepełnosprawnym do świadczonych
    usług telekomunikacyjnych o charakterze powszechnym, z zastrzeżeniem
    ust. 2, polega w szczególności na:
    1) stosowaniu 50% ulgi w (...) w miesięcznej opłacie
    abonamentowej,

    Dalej

    Ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób
    niepełnosprawnych.

    Przyklady

    Art. 21. 1. Pracodawca zatrudniający co najmniej 25 pracowników
    w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy jest obowiązany, z
    zastrzeżeniem ust. 2-5 i art. 22, dokonywać miesięcznych wpłat na
    Fundusz,
    w wysokości kwoty stanowiącej iloczyn 40,65% przeciętnego wynagrodzenia
    i liczby pracowników odpowiadającej różnicy między zatrudnieniem
    zapewniającym osiągnięcie wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych
    w wysokości 6% a rzeczywistym zatrudnieniem osób niepełnosprawnych.
    2. Z wpłat, o których mowa w ust. 1, zwolnieni są pracodawcy, u których
    wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych wynosi co najmniej 6%.
    (...)
    Art. 22. 1. Wpłaty na Fundusz, o których mowa w art. 21, ulegają
    obniżeniu z tytułu zakupu usługi, z wyłączeniem handlu, lub produkcji
    pracodawcy zatrudniającego co najmniej 25 pracowników w przeliczeniu na
    pełny wymiar czasu pracy i osiągającego wskaźnik zatrudnienia osób
    niepełnosprawnych zaliczonych do znacznego lub umiarkowanego stopnia
    niepełnosprawności w wysokości co najmniej 10%, zwanego dalej
    "sprzedającym".

    Dalej

    Przydatne linki:
    http://www.clan.pl/niepelnosprawni/
    http://www.pfron.org.pl/
    http://www.samisobie.clan.pl/
    grupa pl.soc.inwalidzi

    A teraz podsumowanie - nie znam Twojej sytuacji ani tego srodowiska,
    wiem tylko ze w internecie latwo znalezc rozne tematy dot.
    niepelnosprwanych pod haslem "telepraca". Po drugie proponuje skorzystac
    z podanych linkow oraz z UP. Bardzo mozliwe, ze:
    - nie zwracalas sie do zakladow pracy chronionej (lista na stronie
    PFRON);
    - nie szukalas pracy w firmach powyzej 25 osob - patrz fragmenty ustawy;
    - pracodawcy nie znaja wszystkich kruczkow zwiazanych z ta ustawa - jako
    zachete nalezy im zrobic profesjonalny wyciag jakich korzysci moga
    oczekiwac --> bardzo mozliwe, ze ta wiedza pozostaje w firmach na
    poziomie ksiegowowsci, jako jeden z jej "strategicznych" zasobow wiedzy;
    - nie posiadasz stalego lacza - tu niestety, jezeli istnieje mozliwosc
    instalacji, musisz sie dogadac z pracodawca co do refundacji albo kredyt
    z PFRONu - ale on musi wiedziec, ze taka mozliwosc istnieje - telepraca
    bez stalego lacza to duze koszty i mala efektywnosc;

    Flyer