PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dostyć dziwny sposób rekrutacji

  • 1. Data: 2005-01-27 10:37:29
    Temat: Dostyć dziwny sposób rekrutacji
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    W poniedziałkowej Gazecie Praca, widnieje ogłoszenie, gdzie pracodawca
    poszukuje pracowników na kilka stanowisk i prosi o osobiste zgłoszenie się z
    podaniem i cv jutro do jego siedziby... dodam, że ogłoszenie znajduje się na
    głównych stronach, wiec wydawałoby się, że to jakaś poważna firma.
    Szczerze mówiąc pierwszy raz spotykam się z tak dziwnym sposobem
    rekrutacji...wydaje mi się on mało poważny. Mieliście kiedyś do czynienia z
    taką rekrutacją?

  • 2. Data: 2005-01-27 11:01:50
    Temat: Re: Dostyć dziwny sposób rekrutacji
    Od: "rut" <r...@a...pl>

    Użytkownik "Shady" <s...@p...nospam.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > Szczerze mówiąc pierwszy raz spotykam się z tak dziwnym sposobem
    > rekrutacji...wydaje mi się on mało poważny. Mieliście kiedyś do czynienia

    Tak.

  • 3. Data: 2005-01-27 11:08:06
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    > Tak.

    Dziękuje za wyczerpującą odpowiedź ;)
    A tak zupełnie poważnie.. dlaczego taka forma rekrutacji? Przynosze podanie
    i co? Od razu bede miala rozmowe? Czy to nie świadczy czasem źle o firmie..?
    Można prosić coś więcej...?

  • 4. Data: 2005-01-27 11:33:27
    Od: "rut" <r...@a...pl>

> [...]
    podanie
    > i co? Od razu bede miala rozmowe? Czy to nie świadczy czasem źle o

    Dlaczego źle?
    Ja w ostatniej pracy miałam na odwrót - najpierw rozmowa, potem podanie. To
    dopiero było dziwne! A firma całkiem porządna - do dziś z sentymentem
    wspominam tę pracę.

    Selekcja wstępna na podstawie CV być może oszczędza pracy osobom
    odpowiedzialnym za rekrutację, ale z pewnością ogranicza szanse osób, które
    z jakiegoś powodu zapodały mniej "wypasione" CV i niezbyt górnolotny LM, ale
    za to są rzeczowe, opanowane, elokwentne... słowem posiadające to "COŚ" co
    zdaniem tego, konkretnego pracodawcy jest niezbędne na danym stanowisku.

    Może to się wydawać dziwne, ale wstępna selekcja na podstawie - powiedzmy-
    jakości papieru użytego do sporządzenia podania jest dziwniejsza, a zdarza
    się niestety...

  • 5. Data: 2005-01-27 11:53:26
    Od: "Paweł Chrobak" <b...@o...pl>

    > Może to się wydawać dziwne, ale wstępna selekcja na podstawie -
    > powiedzmy- jakości papieru użytego do sporządzenia podania jest
    > dziwniejsza, a zdarza się niestety...

    Czyli lepiej pisać na szarym papierze !!. kiedyś się okaże ,że jeseśmy
    szczęśliwi nie pracując dla takiej firmy.
    Bo skoro kierują się jakościa papieru, to czym innym potem jeszcze ??
    Morał - unikniemy wielu kłopotów i nerwów nie pracując dla takiego
    pracodawcy.
    A pracodawca rzeczowy - i tak bedzie patrzał na co innego ;)

  • 6. Data: 2005-01-27 12:51:05
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    > Dlaczego źle?
    > Ja w ostatniej pracy miałam na odwrót - najpierw rozmowa, potem podanie.
    > dopiero było dziwne! A firma całkiem porządna - do dziś z sentymentem
    > wspominam tę pracę.

    To w takim razie przejdę się do nich jutro i dam potem znać co i jak:)

  • 7. Data: 2005-01-27 15:37:53
    Od: karol kluska <a...@o...pl>

    On Thu, 27 Jan 2005 10:37:29 GMT, "Shady" <s...@p...nospam.fm>
    wrote:

    >W poniedzia?kowej Gazecie Praca, widnieje og?oszenie, gdzie pracodawca
    >poszukuje pracowników na kilka stanowisk i prosi o osobiste zg?oszenie si? z
    >podaniem i cv jutro do jego siedziby... dodam, ?e og?oszenie znajduje si? na
    >g?ównych stronach, wiec wydawa?oby si?, ?e to jaka? powa?na firma.
    >Szczerze mówi?c pierwszy raz spotykam si? z tak dziwnym sposobem
    >rekrutacji...wydaje mi si? on ma?o powa?ny. Mieli?cie kiedy? do czynienia z
    >tak? rekrutacj??

    ;-) szczerze? nie wyobrazam sobie takowej rekrutacji w "mojej
    branzy"... na pewno bym na takie cos nie poszedl...

    a przy okazji - bo akurat poszukuje pracy - dzwonili do mnie z jednej
    z wiekszych firm pare dni temu i umowili mnie na "telefoniczne
    interview" na "za tydzien" - jako, ze firma jest z innego miasta - to
    calkiem moim zdaniem przyzwoicie z ich strony... inna powazna firmat
    tez zrobila mi "interview" przez telefon... choc w sumie byl to tylko
    kilkuminutowy test z angielskiego - ale zawsze - lepiej odpasc od razu
    nie ruszajac sie z domu niz tracic caly dzien, troche kasy i odpasc z
    powodu, ktory mozna bylo z latwoscia wychwycic przez telefon...

  • 8. Data: 2005-01-27 20:09:48
    Od: Ziemowit <n...@p...adr>

    > rekrutacji...wydaje mi się on mało poważny. Mieliście kiedyś do czynienia z
    > taką rekrutacją?
    Tak, okazalo sie ze ofeta byla zakamuflowanym szukaniem agentow handlowych.

    --
    Greetings
    Ziemowit Skowronski

  • 9. Data: 2005-01-27 20:24:37
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 27 Jan 2005 21:09:48 +0100, Ziemowit <n...@p...adr> napisał:

    > Tak, okazalo sie ze ofeta byla zakamuflowanym szukaniem agentow
    > handlowych.

    Zwlaszcza, jesli termin spotkania jest podawany ten sam dla calego "stada"

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 10. Data: 2005-01-27 21:02:49
    Od: karol kluska <a...@o...pl>

    On Thu, 27 Jan 2005 21:24:37 +0100, krzysztofsf
    <k...@p...gazeta.pl> wrote:

    >Zwlaszcza, jesli termin spotkania jest podawany ten sam dla calego "stada"

    ;-) czytales kolego orytinalnego posta? ;-) jak sobie wyobrazasz, ze w
    prasie od razu mowili kto na ktora? hm...

    no tak - moze napisali w ogloszeniu, ze ci na A to o 8:00, na B o 9:00
    ;-)