PracaGrupypl.praca.dyskusje › Warsztaty "W stronę wymarzonej pracy"

  • 1. Data: 2005-01-27 10:14:14
    Temat: Warsztaty "W stronę wymarzonej pracy"
    Od: "Jacek Jankowski" <p...@o...pl>

    Zapraszam na stronę www.warsztaty.git.pl - za 40zł mozna załapać się na
    bardzo fajny warsztat szkoleniowy w Warszawie :)

    Pozdrawiam
    Jacek
    www.piekneoczy.pl

  • 2. Data: 2005-01-27 10:43:47
    Temat: Re: Warsztaty "W stronę wymarzonej pracy"
    Od: Kira <k...@e...pl>

    Re to: Jacek Jankowski [Thu, 27 Jan 2005 11:14:14 +0100]:

    > Zapraszam na stronę www.warsztaty.git.pl - za 40zł mozna
    > załapać się na bardzo fajny warsztat szkoleniowy w Warszawie :)

    Prawde mowiac, szczerze nienawidze tych warsztatow. Kiedys nawet
    z ciekawosci na taki poszlam bo zastanawialo mnie dlaczego ludzie
    ktorzy skladaja do mnie papiery probuja robic z siebie wysokiej
    klasy cyrkowcow. I po tych warsztatach zrozumialam...

    Wygladalo to mniej wiecej tak:
    - Najpierw poszukiwanie swoich mocnych stron i zalet, sukcesow.
    To owszem, mialo jeszcze sens. Tyle ze zaraz potem nastapily
    sugestie typu "to nic nie szkodzi ze nie masz wyksztalcenia,
    skladaj papiery na kierownika -- bo przeciez prowadzilas przez
    pare lat dom, wiec masz wszystkie potrzebne cechy".
    - Pozniej nastapil jakis test ktorego na prawde, mimo szczerych
    checi nie potrafie dopasowac do niczego. Pytania typu "czy
    cecha X pasuje do stanowiska Y" przeplataly sie z "firma jest
    na ryczalcie, czy w branzy Z to dobrze" (czego, swoja droga,
    zupelnie juz nie rozumiem...).
    - Kolejny etap to bylo pisanie CV i LM. I wtedy mnie oswiecilo.
    Dzinks polega na tym, ze tam nie ucza przedstawiania siebie
    pozytywnie tylko w samych superlatywach. Potrafisz zamowic po
    angielsku kanapke? Pisz "komunikatywny!" Miales kiedys jakas
    stycznosc z drukarnia? Pisz ze znasz prace w tej branzy! LM
    to odrebna historia, nalezalo po prostu wziac te kartki z cz.
    pierwszej i wklepac w niego jak najwiecej pozytywnych cech
    ktore juz byly na nich wydrukowane i ktore nalezalo wczesniej
    oznaczac +/- (czyli moje - nie moje).
    - Nastepne byly scenki rodzajowe w ktorych jeden bezrobotny nie
    majacy pojecia o byciu kierownikiem mial oceniac drugiego ktory
    stara sie o prace. Oceny byly nawet zabawne, przyznaje ;)
    - Na koniec uzyskalismy jakze istotna informacje ze tak na prawde
    to pracodawcy nie maja pojecia kogo szukaja. Tzn. umieszczamy
    ogloszenia z konkretnymi wymaganiami po to, zeby zglaszali sie
    nam ludzie ich nie majacy, za to "kreatywni i gotowi stawic
    czola nowym wyzwaniom!".

    Ogolnie jako ex-pracodawca postulowalabym wprowadzenie *zakazu*
    takich szkolen. Ewentualnie *nakazu* zatrudniania do nich ludzi
    nie po jakichs dziwnych szkolach tylko takich ktorzy maja jakies
    pojecie o byciu pracodawca. Bo to, to kpina byla...

    Calosc trwala trzy dni, i moim zdaniem byly to trzy calkowicie
    stracone dni dla tych ludzi. Dla mnie faktycznie, niezla lekcja...

    Kira

  • 3. Data: 2005-01-27 11:51:34
    Temat: [ort]Re: Warsztaty "W stronę wymarzonej pracy"
    Od: Pajączek <p...@o...pl>

    *Kira* w te oto słowa się odzywa:
    [ciach]

    Naprawdę

    --
    -Ja przecież tę korektę robię dla wydawnictwa przecież.
    -Ale czy to warto? Pan się namęczy, a oni i tak z błędami wydrukują.

  • 4. Data: 2005-01-27 11:55:15
    Od: "ewa" <e...@v...pl>

    Witam,
    Bardzo dziękuje za wyczerpujaca informacje tylko dziwni mnie fakt ze pisze to
    Pani, tak poprostu nie sprawdzac kto porwadzi owe szkolenie jaki jest program
    itp. Odrazu generalizuje Pani swoje jedno negatywne doswiadczenie na wszystkie
    inne szkolenia. Ja jestem pracodawca i od lat zajmuje sie rekrutacja i
    naprawde nie wiem dlaczego Pani tak strasznie generalizuje i od razu uzywa
    ostych slow - typu zakaz. Mysle ze na rynku sa szkolenie mniej badz bardziej
    warte naszej uwagi.
    Ja jako pracodawca i osoba od lat zajmujaca sie rekrutacja wiem ze nie ma
    sensu klamac w CV czy w liscie bo to wychodzi czy na rozmowie czy w pierwszym
    dniu pracy. Nigdy nikomu nie mowie ze brak wyksztalcenia to wada czy zaleta, a
    jak pewnie Pani wie, ze nie zawsze brak wyksztalcenia uniemozliwia bycie
    kierownikiem czy dyrektorem. Mam rowniez doswiadczenia prowadzac szkolenia ze
    niektore osoby naprawde nie wiedza jak mowic o swoich mocnych stronach
    poniewaz uwazaja ze nie wolno sie chwalic bo tak zostali wychowani, a
    szkolenie tego typu pozwolilo im zrozumiec roznice miedzy chwaleniem a mowiem
    prawdy o mocnych stornach bo dzieki takiemu szkoleniu to wlasnie sobie
    uswiadomili. Mam nadzieje ze informacja ktora Pani napisala cytuje "
    Ewentualnie *nakazu* zatrudniania do nich ludzi
    > nie po jakichs dziwnych szkolach tylko takich ktorzy maja jakies
    > pojecie o byciu pracodawca. Bo to, to kpina byla..." nie miala dotyczyc osob
    prowadzacych to szkolenie- bo to by sugerowalo jedynie brak Pani rozeznaia i
    sprawdzania dokladnie informacji przed wydaniem wyroku. Sama szkola uczy jak
    byc trenerem i jak prowadzic szkolenie zgodnie ze standardami Polskiego
    Towarzystwa Psychologicznego. Ogolenie Pani wiadomosc jest ewidentym
    przykladem wydawania wyroku i osadu oraz generalizowania bez sprawdzenia
    wszyskich danych. Serdecznie pozdrawiam.

  • 5. Data: 2005-01-27 12:20:56
    Od: Pawel Kender Maczewski <p...@o...pl>

    Dnia 27.01.2005 ewa <e...@v...pl> napisał/a:

    > Witam,
    Witam,

    [cut...]

    uff, przeczytałem.
    Mały komentarz, mam nadzieję, nie naruszający praw Autorki do dzieła:

    "Jola przeczytała wypowiedź Andrzeja trzy razy, bardzo uważnie,
    usilnie starając się dociec, po co powtarza on ogólnie znane fakty,
    czemu pisze tak dużo, mętnie i o co mu właściwie chodzi. Wreszcie
    uznała, że cały tekst służy wyłącznie kreowaniu image'u VRP jako
    firmy "o ludzkiej twarzy", wrażliwej na problemy swoich klientów
    i otwartej na głosy krytyki, płynące z sieci. Co prawda ten sam efekt
    można było osiągnąć, pisząc jedno zdanie "Cierpliwości, nowa zapalniczka
    nie będzie wywalać się od byelamy", ale zapewne przesadą byłoby
    oczekiwanie od przedstawiciela VRP, piszącego na Usenet w godzinach
    pracy, że będzie wyrażał się po ludzku."
    (zaczerpnięte z "CyberJoly Drim", http://hell.pl/nina/carramba.htm)

    A, przy okazji... odpisuje się _pod_ cytatem.

    *pzdr*

    --
    Kender @ http://maczewski.dyndns.org
    Wow. Menu.

  • 6. Data: 2005-01-27 12:51:39
    Od: Kira <k...@e...pl>

    Re to: ewa [27 Jan 2005 12:55:15 +0100]:

    > Bardzo dziękuje za wyczerpujaca informacje tylko dziwni mnie
    > fakt ze pisze to Pani, tak poprostu nie sprawdzac kto porwadzi
    > owe szkolenie jaki jest program itp.

    Zakladam, ze gdyby bylo sie czym chwalic to znalazlabym powyzsze
    informacje na podanej stronie internetowej. Tam jest jednak tylko
    lakonicznie podane miejsce:

    "Warszaty odbędą się w Młodzieżowym Ośrodku Profilaktyki
    i Psychoterapii i Fundacji Bene Vobis."

    Nie wiadomo nawet czy jest przez nich prowadzony czy tylko tam
    akurat prowadzacy wynajmuja sale...

    > Odrazu generalizuje Pani swoje jedno negatywne doswiadczenie
    > na wszystkie inne szkolenia.

    Nie na wszystkie. Na okreslony ich typ pod ktory swietnie
    pasuje tak "szczegolowo" przedstawiona na WWW oferta.

    > Mysle ze na rynku sa szkolenie mniej badz bardziej warte
    > naszej uwagi.

    Sa, tego nie neguje.

    > Nigdy nikomu nie mowie ze brak wyksztalcenia to wada czy zaleta,
    > a jak pewnie Pani wie, ze nie zawsze brak wyksztalcenia
    > uniemozliwia bycie kierownikiem czy dyrektorem.

    Nie. Natomiast aplikowanie przez kobiete ktora w zyciu nie
    zajmowala sie niczym poza domem na stanowisko kierownicze
    w branzy o ktorej nie ma ona zielonego pojecia uwazam tak
    jak napisalam za kpine. Tylko nie wiem czy prowadzacy chcial
    sobie zazartowac z ogloszeniodawcy czy z tej kobiety?

    > Ogolenie Pani wiadomosc jest ewidentym przykladem wydawania
    > wyroku i osadu oraz generalizowania bez sprawdzenia wszyskich
    > danych.

    Mowi Pani ze lepiej zeby ludzie sie na nie rzucili od reki,
    bo znalezli lakoniczna informacje "my was nauczymy"? ;) Tak,
    generalizuje -- na podstawie konkretnych danych:

    * Subdomena git.pl, pod adresem glownym otwiera sie cos zupelnie
    nie zwiazanego ze szkoleniami, wiec jest to albo strona gdzies
    po znajomosci wrzucona, albo wykupiona po minimalnych kosztach
    od tej firmy.

    * Na stronie *zadnych* konkretow. No, poza terminami i cena.

    * Formularz zgloszenia jest. Rozumiem, ze jesli na jeden termin
    zglosi sie kilkaset osob to nie ma problemu? Bo limitow miejsc
    i informacji co w przypadku przekroczenia tez brak.

    * Jakis plan zajec?... Nie stwierdzam.

    * Kontakt? Formularz + komorka.

    * Na temat samej "Szkoły Trenerów Moniki Sowickiej" informacji
    tez za bardzo znalezc nie moge. Zreszta nie jest tez wcale
    powiedziane czy to szkolenie jest przez nia firmowane, czy
    po prostu prowadza je osoby ktore skonczyly ta szkole?

    Prosze Pani, albo rybki albo akwarium... Jesli nie zamierzacie
    w miare chociaz powaznie podejsc do internautow, to nie nalezy
    zaczynac z nami pogrywac w ten sposob. Leci Wam opinia i tyle.
    Jezeli nastawiacie sie na dzialalnosc OffLine to zlikwidujcie
    ta strone. Jesli na OnLine tez -- to zrobcie ja tak, zeby byla
    chociaz w przyblizeniu wiarygodna. Bo nie jest.

    Wiem ze broni Pani swojej pracy i to sie chwali, ale moze
    odrobine obiektywizmu ktorego brak mi Pani zarzuca, hmm? ;)

    Kira

  • 7. Data: 2005-01-27 19:33:54
    Od: Jan Kowalski <j...@k...pl>

    > I po tych warsztatach zrozumialam...
    A co takiego? Bo dla mnie z dalszej treści nie wynika jak to zostało
    zrozumiane...
    Generalnie - szkolenia (i nie tylko, bo np. polityka, dziennikarstwo i
    każda inna czynność zarobkowa też) służą do uzyskiwania dochodów. A
    przy okazji przynoszą (lub nie przynoszą) efekty "uboczne".
    Można komentować różnie przydatność danego działania, ale żeby się tak
    od razu denerwować? To wykazuje brak zrozumienia ;) [:-))].